Nu Online
Momenteel zijn er 291 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Reiservaring Mexico / Dom Republiek

3-8-2011 11:28:41
Hellow All

Wij zjin aan het rondkijken voor onze huwelijksreis en ik vroeg me af hoe het zit met de drukte in de hotels in maand Juli in Mexico en de Dom Republiek. Daar is het dan laagseizoen dus ik veronderstel niet dat de hotels helemaal vol gaan zitten, wij houden namelijk niet van al te drukke hotels die helemaal volgeboekt zijn.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt

Tania

Tania
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 469

An
25-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 12:06:23

Hey Tania,

Ik ben al in Dom. Republiek geweest (2008) en ook al naar Mexico (2010). Wij moeten wel altijd in juli gaan omdat we dan enkel verlof hebben. Ik kan dus alleen iets vertellen over de landen zelf, hoewel de hotels in juli ook niet over-overvol zijn. Er is wel veel volk, maar in die landen kies je meestal voor een resort waardoor je niet het gevoel hebt dat je opeengepakt zit.

Als je graag wat dingen gaat bezichtigen, zou ik Mexico aanraden. Wij zaten rond Playa Del Carmen (de 'woudenkant' van Mexico, de andere kant heb je de cactussen). Je kan er veel interessante én leuke excursies doen. Wat wij hebben gedaan: Mayatempels (Tulum, Chit'zen Itza, Coba), zwemmen in een cenote (ondergrondse rivier)+rappellen (met touw aan rotsen naar beneden) + deathride (zat in 1 excursie), zwemmen met walvishaaien (zéér indrukwekkend, kan alleen in Mexico rond juni-juli), bezoekje aan Playa Del Carmen, ... Je kan excursies boeken via je reisagent daaracher maar we hebben ook een deel gedaan met een 'collectivo', een klein busje van het openbaar vervoer dat aan elk hotel stopt. De meeste excursies waren erg duur, dus gingen we er zelf naartoe en waren we maar een paar dollars kwijt.

Het zelf leuk op ontdekking gaan is op de Dominicaanse een heel ander verhaal. Ze raden ten strengste af om alleen je buiten het hotel te begeven. Er staan voor elk hotel dan ook 'wachters' met een geweer. De excursies zijn ook niet zo geweldig. Wij zaten in Punta Cana. We hebben een dierenpark bezocht (met zeeleeuwenshow, papegaaienshow), je kon er ook zwemmen met roggen en dolfijnen maar dat hebben we toen niet gedaan. We zijn wel een dag met een boot gaan varen en gaan snorkelen met verpleegsterhaaien. Dan zijn we gestopt aan een 'natuurlijk zwembad', een zandbank in het midden van de zee waar je kan staan en waar je dan een cocktail krijgt :-). De allerleukste attractie was een dag met de bus weg met 'mama Gina', een west-vlaamse die ginds al 15 jaar ofzo woont. Ze doet dat echt goed en in de bus word je rijkelijk getrakteerd op 'Cuba Libre'. :-) :-) Je gaat dan een sigarenfabriek bezoeken, een gevangenis bekijken, naar een Haïtiaans dorpje, ... Een hele dag eigenlijk op ontdekking door hun 'provincie'.

Aan de andere kant heb ik de leukste herinneringen aan de Dominicaanse omdat dat de eerste reis was van mij en mijne toekomstige samen :-) Het strand van de Dominicaanse vond ik ook wat mooier. Op de Dominicaanse heerst er ook meer een sfeertje van 'no problem'. Als we reserveerden in een restaurant 's avonds (binnen het resort natuurlijk), was het altijd : ok, no problem. Als we 's avonds aankwamen wisten ze daar van niks :-)

Wat je ook kiest, ik heb er 2 supervakanties beleefd en denk er nog vaak met een beetje (veel) heimwee aan terug. Jullie huwelijksreis zal er alvast eentje worden om van te dromen!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 13:26:43

wij zijn in mei naar mexico geweest... super!!! prachtig land, supermooie uitstappen, ook relaxen kon enorm goed omdat die mensen daar alles in dienst stellen van het toerisme!!! ongelooflijk ... echte aanrader is mexico!!!

evelyn
16-9-2011
 Meld misbruik4-8-2011 13:07:00

hey,
wij komen net van dominicaanse, punta cana! hebben daar ons huwelijksreisje gedaan voor we trouwen, ja wij doen het eens anders omdat al mijn verlof vast ligt in het groot verlof en heb maar 5dagen zelf te kiezen, dus het kon niet anders!
wij hebben echt een super reisje gehad in dominicaanse, zaten in riu palace punta cana en was echt wel heeeeeel mooi!!
het is waar als ze zegge, dat het niet echt aangeraden is om buiten u resort te gaan, tenzij je veel excursies doet, en dat hebben wij dan wel gedaan! wij zijn met wimpy de belg meegegaan op excursies en dat was gewoon schitterend met hem, hij leert u het echte dominicaanse, want via de reisleiders hoor je alleen al het mooie maar er is veel crimininaliteit daar hoor, altijde goed opletten daar!
ik vind dat je het moet gedaan hebben dominicaanse, de strande zijn super gewoon, zekers als je naar het eiland saona gaat! hoop dat ik u beetje kunnen helpen heb groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...