TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Hanne
1-10-2011
|
3-8-2011 16:53:43
Dag Elsie, voor mij is het nog 58 dagen, dus ik kan je geen direct antwoord geven. Wij gaan er eigenlijk van uit dat we niks krijgen. Daarmee bedoel ik dat we niet op het gekregen geld rekenen om bepaalde dingen mee te kunnen betalen of om achteraf iets over te houden. Van mijn broer en mijn zus weet ik dat hun avondfeest niet gecompenseerd werd door giften, maar dat hangt waarschijnlijk af van familie tot familie. Groetjes, Hanne
|
|
Evelien
4-6-2011
|
3-8-2011 16:53:59
Je trouwt niet voor de kado's en bij de planning van ons budget hebben we daar dan ook geen rekening mee gehouden.
Gelukkig is er een mooie "sponsering" door de gasten maar enkel dankzij enkele grote uitschieters hebben we de kosten voor het eten en drinken van de receptie en het avondfeest kunnen dekken met het kadeaugeld...
Hou er rekening mee dat je een paar leuke verrassingen zal krijgen maar ook een paar tegenvallers (en meestal van mensen waar je het niet van verwacht)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-8-2011 17:35:30
Wij gingen er ook van uit alles zelf te betalen en hadden op het einde een nuloperatie! Wij waren, om het lelijk te zeggen, volledig uit de kosten! Zowel voor avondfeest, kledij, fotograaf,... alles!
En idd, zéér uiteenlopende bedragen! Gaande van een orchidee (van pakweg 15 euro) voor 2 personen op het avondfeest, tot 250 euro van een tante en nonkel die niet eens naar het feest kwamen, tot 500 euro van mijn broer/getuige, tot zelfs nog hogere bedragen... bloos! Noooooooit verwacht, maar was wel zo... Vroeg me soms af of sommige mensen geen nulletje teveel of te weinig hadden overgeschreven... :p
Zorg bij uitnodigingen zéker voor een rekeningnummer! Want ik mag er niet aan denken al dat geld cash ontvangen te hebben! Het cash geld dat we hebben gekregen in de envelopjes was ook al niet mis... Brrr!
|
|
Claudia
12-8-2011
|
3-8-2011 17:37:37
Bij ons beginnen de cadeautjes ook binnen te stromen. Wij hebben zowel een envelopje als een rekeningnummer op onze uitnodiging gezegd. En het is zoals Véronique zegt héél uiteenlopend, maar 250 of 500 euro moeten wij echt niet verwachten hoor...
|
|
Penny
20-7-2011
|
3-8-2011 17:41:00
Hoi,
wij zijn ook volledig break even geraakt met onze cadeau's. Al gingen we daar idd niet vanuit en hadden we alles op voorhand al zogoed als afgerekend. En idd voorzie je rekeningnummer toch nog de avond zelf en hier ook enveloppen met 500€ in (meermaals bloos bloos), en ook van mensen waar je het niet van verwacht. Was wel leuk om op onze huwelijksnacht zo'n verrassingen open te doen want wij hadden alle enveloppen toe gelaten tot s'nachts.
|
|
Louise
23-7-2011
|
3-8-2011 20:19:28
wij kregen ongeveer een derde van het uitgegeven bedrag terug in centjes. Gezien onze ouders het grootste deel van het feest sponsorden, hebben we er zelf wel wat aan overgehouden.
De cadeautjes lopen inderdaad erg uiteen. Er zijn nog wel wat mensen waar we nog niets van kregen en we kregen ook enveloppen zonder naam erbij maar met centjes erin. Cadeau per persoon voor het avondfeest variëren van 25 per persoon tot 300 per persoon...
|
|
Eline
23-6-2012
|
3-8-2011 21:34:43
Wij gaan eerlijk gezegd er niet van uit gaan dat ons feest helemaal betaald wordt door de giften. Wij willen ons feest helemaal zelf bekostigen, hebben dan ook een max. budget opgesteld en we zitten er perfect binnen. We willen echt iets gaan doen met de centen dat we gaan krijgen, namelijk op huwelijksreis gaan. Maar het zal natuurlijk wel plezant zijn voor uit de kosten te geraken met de centen, als je niets specifiek met de kado's wil doen. Maar het zal moeilijk op voorhand te zeggen zijn of het je lukt of niet.
|
|
Sarah
30-7-2011
|
3-8-2011 22:32:13
Ik moet rekening van de zaal nog krijgen maar weet nu al dat niet alle kosten gaan gedekt zijn ...
|
|
Evelien
4-6-2011
|
4-8-2011 10:07:45
Wij waren al heel blij dat de kosten van de feestzaal gedekt waren. Kleding, versiering, drukwerk, bedankjes, huwelijksreis ... konden we niet betalen van met kadogeld. Moet leuk zijn als je er een centje aan overhoud maar ik dnek dat het voor de meesten zeker niet het geval is/zal zijn.
|
|
Stefanie
17-8-2012
|
4-8-2011 12:53:00
Aangezien wij zelf ook alles zelf moeten betalen, hebben wij gerekend op gemiddeld 45 per persoon voor het avondfeest en 20 per persoon voor de receptie. Dat zijn ongeveer de bedragen die wij zelf zouden geven. (aangepast aan de zaal van het feest) Nu wel hopen dat we niet te erg ontgoocheld zullen zijn. Als je op restaurant gaat eten , mag je voor een volledige menu toch ook zeker op 45 euro per persoon rekenen ?
|
|
Cindy
5-5-2012
|
4-8-2011 23:25:26
Wij betalen ook alles zelf, maar aangezien we al zo lang op voorhand bezig zijn met de voorbereidingen zijn er ook al een aantal dingen reeds betaald. En doordat we veel tijd hebben om goed uit te kijken hebben we zoieso al heeeeeeeeel veel bespaard. Ik hoop vooral dat tegen de trouw zelf bijna alles betaald is, behalve de feestzaal en overnachting met de suite. Dus dan kan het wel best lukken voor ons om niet met een gat in onze portemonee te zitten.
|
|
Tine
26-5-2012
|
5-8-2011 8:49:19
Wij trouwen volgend jaar dus ik kan je ook nog een antwoord geven. Ik weet wel dat ik vroeger steeds een 50€ gaf maar nu wel zelf aan het rekenen zijn weet ik dat wij altijd veel te weinig gegeven hebben.
|
|
evelien
11-5-2011
|
5-8-2011 12:57:17
Je moet ervan uitgaan dat je het zelf betaald en al wat je krijgt is mooi meegenomen. Dan is het altijd positief :) Van de meesten kregen we 20 of 50euro per persoon, tenzij de familie, dat was natuurlijk wat meer (die hadden we dan ook onze rekeningnummer moeten geven en dit stond er al een tijdje op voorhand op, zodat we dit al wisten :-) )
|
|
Sofie
28-5-2011
|
6-8-2011 16:07:54
Wij hebben de openstaande rekeningen (zaal, eten, kelners, drank, fotograaf) allemaal kunnen betalen met het geld dat we kregen die avond. De rest was toch al lang betaald;
|
|
Joy
18-6-2011
|
7-8-2011 8:51:15
Ons trouwfeest kostte in totaal een 16000 euro en we hebben in totaal 11000 euro cadeaugeld gekregen (90 avondgasten en 30 extra tijdens de receptie). We hadden wel geluk dat mijn ouders de helft van ons trouwfeest heeft betaald, dus houden we toch een 3000 euro over, wat wel leuk is. :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|