Nu Online
Momenteel zijn er 375 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer best kleed kiezen?

3-8-2011 16:30:55
Hoi,

Ik trouw op 2juni 2012, nu vraag ik me af wanneer ik het beste voor een kleedje ga kijken?
Wanneer is de nieuwe collectie er en hangt de vorige er nog?
En weten jullie leuke winkels in de regio Antwerpen-Lier?

Femke
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 832

Katja
20-8-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:33:50

Femke,
Als ik mij niet vergis is de nieuwe collectie aanwezig in Oktober. Dus als je een kleedje wil uit de nieuwe collectie kan je best vanaf dan een afspraak maken. Maar... Als je al zin hebt, is er niets dat je belet om nu al eens een kijkje te gaan nemen en wie weet vind je nu al je droomkleedje .
Mijn kleedje komt uit Le Chapeau in Antwerpen en ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee..
Veel plezier met de jacht naar jouw jurk! En geniet ervan!!

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik3-8-2011 16:39:56

Hey Femke,

Och, uiteindelijk staat daar geen datum op. Wel moet je voor sommige merken toch wel 6 maanden voor het huwelijk je kleed besteld hebben. Ik ging ook flink tot oktober wachten, maar begin juni kon ik het me toch niet laten om "eens te gaan kijken". Jaja ... zoals je wss al wel zal gelezen hebben op dit forum, heb ook ik niet alleen gekeken maar ook meteen gekocht.
Als je daar plots in een jurk staat dat jou een WOW effect geeft, waarom dan wachten.
Maar als jij flink bent en rustig kan wachten tot oktober, dan heb je idd de nieuwe collectie .

Succes en geniet ervan want dat is een zalig moment.

karen
15-9-2012
 Meld misbruik3-8-2011 16:44:29

Ik trouw pas op 15/09/2012 en heb vorige week mijn kleedje besteld. Ik was van plan om gewoon is te gaan kijken maar ja.... DROOMKLEED gevonden. Vanaf september-oktober zou er nieuwe collectie uitkomen maar uiteindelijk zijn er toch nog altijd kleedjes van vorige collecties die nog steeds verkrijgbaar zijn omdat ze meerdere jaren in de collectie blijven. En wie gaat dat zien hé of je er eentje van 2012 of ervoor aanhebt. Heb me daar ook even zorgen om gemaakt maar uiteindelijk als dat je droomkleedje is wat maakt het dan nog uit. Ik ben trouwens bij La Tiara in Antwerpen geweest en kan deze winkel alleen maar aanbevelen. De eigenares Kelly is een heel vriendelijke en ik , mijn tante en mama vonden de service er tot nu toe al super. Ze dringen niets op. Ze hebben trouwens ook mooie lingerie en schoenen en juwelen. Alles dus. Nog veel plezier met je kleedjesjacht!
Oh ja, je moet er ook rekening mee houden dat het toch wel enkele maanden duurt voor je kleedje er dan is. Op het mijne moet ik 6 maanden wachten.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:45:01

Hoi,

De nieuwe collectie komt toe in september oktober. Voor sommige merken is er een levertijd van ongeveer 6 maanden, hier houje best rekening mee.
Voor de nieuwe collectie maak je dus best een afspraak eind september begin oktober voor de meeste keuze

Zelf ben ik op "vooronderzoek (en veel voorpret )" gegaan en maanden eerder al kleedjes uit de vorige collectie gaan passen. Dit maakt het kiezen een pak makkelijk want ik wist al wat ik zeker niet wilde(en wat wel). En ik had even tijd om mijn hoofd er rond te krijgen dat wat ik op een foto mooi vind mij niet staat => heel raar gevoel. De kleedjes die ik op foto mooi vond stonden me niet en degene die ik op foto net echt jedat vond stonden me wel .

Ik ben langsgeweest bij:
La Tiara (Antwerpen)
Lilian Claes (Herentals)
Jagré (Antwerpen)
Cermo (Turnhout)=> daar heb ik mijn droomkleedje gevonden => niets dan lof

Groetjes

Evelien

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:48:57

Als je JOUW kleedje in de collectie van dit jaar tegenkomt niet twijfelen. Dan is het MEANT TO BE.

Ik heb heel wat kleedjes van de 2010 collectie gepast en nergens mijn ding gevonden (tot grote frustratie). En ben dan naar de collectie 2011 gaan kijken in september en daar zat mijn droomjurk echt tussen. Alsof het gewoon moest dat we in 2011 trouwden omdat 2010 niet "mijn" jaar was...

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik3-8-2011 18:08:25

Hey Femke,

wij trouwen op dezelfde dag!

Ik probeer mij in te houden met op kleedjes jacht te gaan tot oktober.

Op 30/9 en 1 & 2/10 is het in expo in Antwerpen trouwbeurs, daar ga ik eerst naar toe en dan ga ik echt op zoek.

De andere weekenden in oktober zijn er nog beurzen, maar weet ni goed juist waar.

Ik ga daar wat inspiratie hopen op te doen.

Groetjes
Sophie

nele
6-7-2012
 Meld misbruik3-8-2011 18:24:39

Hey Femke,

Het is wel iets verder maar wij zijn naar Eindhoven geweest, Ann & John. Supervriendelijk geholpen! Eerder waren we naar het Bruidsparadijs geweest, en dat trok eerlijk gezegd op niks. Onvriendelijk, je moest een kleed kiezen uit een boekje :S, je mocht er mr drie ofzo passen en maar pushen dat ze deden.

Veel succes met het uitzoeken :D

Nele

francis
6-7-2012
 Meld misbruik3-8-2011 18:40:56

hey
wij gaan op 6-7-12 trouwen en ga ik oktober voor me jurk kijken

francis

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik3-8-2011 19:15:54

heylah we trouwen op dezelfde dag ik ben al eens in enkel winkels gaan rondkijken, maar heb midden oktober een afspraak bij le Chapeau (Bree) en daar hoop ik mijn kleed ook te vinden!! De mevrouw waarmee ik gebeld heb vertelde me ook dat ik dan wel goed op tijd was..dus geen paniek hier
Dan kan ik uiteindelijk ook de nieuwe collectie al eens bekijken en als ik daar niets tussen vind dan is er nog de collectie 2011 hé. Heb daar ook al enkele mooie stukken gezien dusja! Veel geluk met de voorbereidingen! Doeiiii

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 19:53:35

Mijn zoektocht ben ik begonnen op 3 juni 2011.
Ik kan je alleen maar aanraden van meerdere winkels een bezoekje te brengen, ik ben in 5 winkels geweest en heb mijn kleed gevonden bij het Bruidshuis in Merksem.
Veel plezier met de zoektocht!
Sonja

Cindy
16-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 22:57:07

Wij trouwen half mei 2012 en ben vorige week zaterdag 'eens gaan kijken' bij Cermo in Turnhout, en ook ik heb mijn droomkleed nu al gevonden! Ik ging binnen met de bedoeling eens te gaan kijken, en waarschijnlijk in oktober nog eens terug te gaan, maar mijn droomkleed hing er nu... Eén nadeel... ik mag pas in april terug voor de eerste pas... en dat lijkt nog zo ver weg!

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 0:38:07

Ik had denk ik een week na mijn verloving al gebeld voor een afspraak bij Le Chapeau in Antwerpen en op 1 aug kon ik gaan. Eerder 'just for fun' dan echt concreet al iets te zoeken. Toch hét kleed meteen gevonden tot ieders grote verbazing (ik ben nogal kieskeurig ;)) en eind december mag ik al met ondergoed en schoenen naar de 1e pas.
Was in het begin zelfs een beetje 'teleurgesteld' dat ik de jurk al had gevonden en dus niet langer kon rondneuzen ;) maar ben echt zo blij dat ik sowieso niks anders meer zou willen! De verkoopster zei trws dat mijn stijl v jurk veel minder terugkwam in de 2012-collectie. Al zal dat misschien ook wel een doordacht verkoperspraatje geweest zijn...

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik4-8-2011 7:14:16

En ik heb mijn kleed al gekozen, het was liefde op het eerste gezicht, in september ga ik het gaan bestellen!
Elli

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 10:54:31

wij trouwen op 11-05-2012 en ook ik heb mijn droomjurk al gevonden bij le coq in lommel. ik zou zeker niet wachten als je iets moois gezien hebt.

Kim
7-7-2012
 Meld misbruik4-8-2011 11:20:29

Hoi Femke,

Ik ben eind juli naar Le Chapeau geweest in Antwerpen.
Ik heb mijn jurk daar ook zien hangen maar ze waren mij daar op een bepaald moment zo aan het pouschen dat ik het daar echt niet wou kopen.
De verkoopster zei dat ze nog maar een stuk hadden en dat ik op dat moment moest beslissen want dat ze het niet meer konden bij bestellen. Ik zou het pasmodel moeten nemen hebben en dat zag ik al helemaal niet zitten.
Ik ben dan op zoek gegaan naar een andere winkel waar ze die jurk ook hadden, Linx in Leuven, en heb op 20 augustus een afspraak.
Deze verkoopster zei mij ook aan de telefoon dat ze des noods de stof kunnen reserveren en dat ik nog gerust de volgende collectie kan afwachten en dan beslissen.
Na mijn afspraak af te bellen in Antwerpen vertelde ze mij dat zij die jurk ook nog konden bestellen als ik wou. Dus ik heb niet zo'n goede ervaring met Le Chapeau in Antwerpen en rij dan liever wat verder.
Dus als je nu al op zoek wil gaan, vooral doen!

Kim

Femke
2-6-2012
 Meld misbruik4-8-2011 18:44:19

Bedankt iedereen voor de tips

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info