Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Al zoveel over tafelaanduiding geschreven...

4-8-2011 18:17:00
...en dit is nogmaals een berichtje erover.

Er zijn genoeg thema's voor tafelaanduiding te vinden hier op het forum.
Maar ik zit met volgende probleempje:
Als je bij de receptie je zakje snoep / chocolaatjes / gekleurde roos / kaartje met plaatsnaam / of ... afgeeft aan de gasten. Dan staan zij hier mee in hun handen. Lijkt me niet gemakkelijk op een receptie waarbij je een champagneglas in je éne hand, en een hapje in je andere hand hebt. Ik ben iemand die persoonlijk nooit een handtas meeneemt naar een feest, ik ben misschien een uitzondering. Maar ik zou bijvoorbeeld mijn geschenkje al niet kunnen wegstoppen.
Ik ben dus beginnen denken om dit te vermijden. En ik had gedacht om eventueel iets op te spelden? Uiteraard niet met een echte speld (de mensen zouden niet blij zijn met gaatjes in hun feestkledij), maar bijvoorbeeld een wasspeldje/knijpertje met een kaartje aan met bijvoorbeeld een kleur op, of een roos, of weet ik veel wat.

Wat vinden jullie hiervan?

Ps: Ik ben gisteren nogmaals naar de zaal geweest waar wij ons trouwfeest gaan geven. En ze hebben mij afgeraden om met naamafroeping te werken. En mocht ik het toch doen, dat het formeel moet zijn "Dhr. en Mevr." dus. Dit laatste wil ik dus absoluut niet omdat dit zo stijf klinkt. Terwijl we allemaal vrienden en familie zijn van elkaar. Ik kan begrijpen dat iemand die zijn feest in een kasteel(tje) geeft, dit uiteraard wel wilt doen. Dan liggen de kaarten ook al helemaal anders in dat geval.

Evelien
25-2-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1035

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 18:42:28

Hallo,

Wij willen ook absoluut geen naamafroeping omdat we dit te stijf vinden, en spelen met het idee om simpele naamkaartjs te maken, waarbij per tafel een ander detail in het kaartje wordt gebruikt. Deze kaartjes zullen we dan op een bord spelden, en iedereen kan dit dan gewoon eraf halen net voor ze aan tafel gaan.

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik4-8-2011 18:53:40

Ook een leuk idee Kristien. Daar ik nog niet aan gedacht.
Maar staan ze dan op den duur niet met een hele groep voor dat bord om hun kaartje eraf te halen?

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 19:24:27

Dag Evelien,

Ik heb het ooit eens zo meegemaakt op een feest van vrienden en dat viel heel goed mee! Sommigen hadden hun kaartjes in de loop van de receptie er al afgehaald, dus er was geen gedrum. Misschien is het idd wel een goed idee om mensen er tijdens de receptie al op te wijzen, dan kunnen ze het er al rustig afhalen tussendoor als ze dat willen.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik4-8-2011 22:19:34

in de action hebben ze van die waspeldjes met een krijt bordje op schrijf wat je wilt en de mensen kunnen ze opknijpen waar ze willen kost ni veel 0,5 denk ik voor 3 speldjes

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik5-8-2011 0:04:25

Evelien,

wij trouwen in een kasteel(tje) en willen ook geen naamafroeping hoor !!! Of ze nu formeel is of niet, het maakt me niet uit, ik vind dat altijd een vreselijk moment als iedereen naar je kijkt als ze zeggen 'Dhr en mevr x'

Ik dacht zakjes te geven met snoepjes die dan op de tafel terugkomen maar je opmerking 'waar steek je het' houdt steek vind ik.

onlangs waren wij op een trouw en de zaal was L vormig en daar zeiden ze : familie en collega's gaan boven aan de trap naar links, de rest loopt rechtdoor.
en dan had je op de tafels een heel duidelijke markering 'fam x, fam y, en dan de namen van de bedrijven waarvan mensen aanwezig waren (zijn werk, haar werk, klanten etc)
Degene die rechtdoor moesten lopen waren de vrienden en die mochten zitten waar ze wilden, kenden elkaar allemaal had ik de indruk.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-8-2011 9:18:47

Hey,

wij zijn eens naar een trouw geweest waarbij de naamkaartjes op een tafel stonden (kleine dubbelgevouwen briefjes die dus rechtstonden). Op de voorkant stond je naam, en langs binnen je tafelnummer (of tafelnaam afhankelijk van hoe je het zelf indeelt uiteraard). Tijdens de receptie gingen de meesten eens langs die tafel om hun kaartje te zoeken, en het binnengaan ging super vlot.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-8-2011 10:58:30

Bij ons overhandigde een medewerker van de zaal de kaartjes (kreeg een alfabetische lijst met de namen + tafelnaam, waardoor dat snel ging) als de mensen binnenkwamen. Zo'n kaartje werd dan veelal door de man bijgehouden in een zak van een kostuumvest of zo.
Wij hebben ook al eens snoepjes gekregen, maar dat waren dan kleine zakjes met maar enkele snoepjes in, dus was ook nog gemakkelijk weg te bergen. Dit was niet echt bedoeld als bedanking maar enkel als plaatsaanduiding.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...