Terug naar overzicht
Hallo, Wij willen ook absoluut geen naamafroeping omdat we dit te stijf vinden, en spelen met het idee om simpele naamkaartjs te maken, waarbij per tafel een ander detail in het kaartje wordt gebruikt. Deze kaartjes zullen we dan op een bord spelden, en iedereen kan dit dan gewoon eraf halen net voor ze aan tafel gaan.
Ook een leuk idee Kristien. Daar ik nog niet aan gedacht.Maar staan ze dan op den duur niet met een hele groep voor dat bord om hun kaartje eraf te halen?
Dag Evelien, Ik heb het ooit eens zo meegemaakt op een feest van vrienden en dat viel heel goed mee! Sommigen hadden hun kaartjes in de loop van de receptie er al afgehaald, dus er was geen gedrum. Misschien is het idd wel een goed idee om mensen er tijdens de receptie al op te wijzen, dan kunnen ze het er al rustig afhalen tussendoor als ze dat willen.
in de action hebben ze van die waspeldjes met een krijt bordje op schrijf wat je wilt en de mensen kunnen ze opknijpen waar ze willen kost ni veel 0,5 denk ik voor 3 speldjes
Evelien, wij trouwen in een kasteel(tje) en willen ook geen naamafroeping hoor !!! Of ze nu formeel is of niet, het maakt me niet uit, ik vind dat altijd een vreselijk moment als iedereen naar je kijkt als ze zeggen 'Dhr en mevr x' Ik dacht zakjes te geven met snoepjes die dan op de tafel terugkomen maar je opmerking 'waar steek je het' houdt steek vind ik. onlangs waren wij op een trouw en de zaal was L vormig en daar zeiden ze : familie en collega's gaan boven aan de trap naar links, de rest loopt rechtdoor. en dan had je op de tafels een heel duidelijke markering 'fam x, fam y, en dan de namen van de bedrijven waarvan mensen aanwezig waren (zijn werk, haar werk, klanten etc) Degene die rechtdoor moesten lopen waren de vrienden en die mochten zitten waar ze wilden, kenden elkaar allemaal had ik de indruk.
Hey, wij zijn eens naar een trouw geweest waarbij de naamkaartjes op een tafel stonden (kleine dubbelgevouwen briefjes die dus rechtstonden). Op de voorkant stond je naam, en langs binnen je tafelnummer (of tafelnaam afhankelijk van hoe je het zelf indeelt uiteraard). Tijdens de receptie gingen de meesten eens langs die tafel om hun kaartje te zoeken, en het binnengaan ging super vlot.
Bij ons overhandigde een medewerker van de zaal de kaartjes (kreeg een alfabetische lijst met de namen + tafelnaam, waardoor dat snel ging) als de mensen binnenkwamen. Zo'n kaartje werd dan veelal door de man bijgehouden in een zak van een kostuumvest of zo. Wij hebben ook al eens snoepjes gekregen, maar dat waren dan kleine zakjes met maar enkele snoepjes in, dus was ook nog gemakkelijk weg te bergen. Dit was niet echt bedoeld als bedanking maar enkel als plaatsaanduiding.