Nu Online
Momenteel zijn er 349 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel gansen op het menu???

5-8-2011 21:07:53
Hallo, ik weet dat ik er veel te vroeg bij ben... uiteindelijk moeten we pas enkele maanden voor het huwelijk met de zaal ons diner gaan bespreken maar toch zou ik graag willen weten wat de andere bruidjes zoal hebben gepland voor hun diner... Tussen mij en mijn ouders blijft het maar een discussie punt zij verwachten dat wij het super uitgebreid gaan houden, maar zelf willen we houden bij voorgerecht-gelegenheidspastijtje en hooofdgerecht met naderhand een uitgebreid dessertenbuffet (met taart) en dit buffet blijft dan de hele avond staan...
Mijn ouders zien het héél anders o.a.verschillende hoofdgerechten en nog veel meer...
Wat denken jullie? Het is toch ook niet aangenaam om de hele avond tot een gat in de nacht aan tafel te moeten zitten en zien dat er geen einde komt aan het eten ...niet? Veel mensen gaan dan zo moe gegeten zijn dat ze geen zin meer hebben in het dansfeest zelf... of vergis ik mij?
Graag jullie meningen

Patrizia
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 753

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik5-8-2011 21:20:00

Wij gaan het niet uitgebreid doen (budgettaire redenen). We willen gewoon gezellig eten met de familie en gaan ofwel voor een koud buffet (waar ook wel broodjes bij worden voorzien) kiezen ofwel gewoon voorgerecht en hoofdgerecht. We zijn zelf niet superculinair aangelegd en zijn niet zo voor een oh-nee-nog-een-gang-menu.
We gaan zelfs al tegen 17u30 aan tafel gaan om tegen 21u het dessertenbuffet te openen. (de avondgasten komen tegen 20u) We willen dat iedereen rustig kan eten en dat iedereen ook de tijd heeft om zijn eten te laten zakken. Met een volle maag gaat ge niet direct aan dessert beginnen, laat staan beginnen dansen he :)

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik5-8-2011 21:21:12

Wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje. Mijn schoonouders betalen mee, dus vind ik het maar normaal dat ze ook hun zegje hebben wat betreft onze dag.
We hadden hen in het boekje van de zaal laten kijken waar alle menu's in vermeld staan. Ze staan mooi gerangschikt volgens prijs. De goedkoopste vooraan, de duurste achteraan. Mijn partner en ik hadden een menu gekozen van ongeveer halverwege (receptie, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertbuffet). Mijn schoonouders hadden ook een menu gekozen... de allerlaatste in het boekje! Een menu waar de gasten kunnen kiezen tussen vijf soorten voorgerecht, drie soorten hoofdgerecht, en dessertbuffet. De menu alleen al noemt "Aards Paradijs". Ze waren bezig over een heerlijke kreeftensoep (terwijl zowel ik als mijn vriend geen kreeft lusten).
Ik zou de raad geven om elk wat water bij de wijn te doen. Kies iets tussenin waar jullie allebei tevreden mee zijn en waar er geen ruzie van kan komen. Maar als het echt tegen jullie gedacht is, moeten jullie dit uiteraard ook niet doen.

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik5-8-2011 21:25:25

Och dit nog... wij zijn enkele jaren terug naar de trouw moeten gaan van onze beste kameraden. Dit is een koppel waar echt alles op en aan moet zijn. Die kiezen enkel voor het beste van het beste.
Het begon met een uitgebreide receptie met vele hapjes en drank in overvloed, dan een voorgerecht dat al meer op een hoofdgerecht leek, een heerlijke soep, een sorbet overgoten met champagne (of was dit voor de soep? dit is alleszins bedoeld om het eten te laten zakken), een hoofdgerecht waarbij ik al ferm moeten duwen heb!, en dan kwam het dessertbuffet. Een dessertbuffet dat ik nooit in mijn leven meer zal tegenkomen. Je zag het einde van het buffet niet! Ik zat nog maar aan één derde van die lange tafel en mijn bord lag al vol (had nochtans al verschillende zaken geweigerd). Maar aangezien iedereen zo voldaan was, is er nog amper van dat dessertbuffet gegeten. Ze zijn verschillende keren heen en weer moeten rijden om alle overschot van de desserts naar hen thuis te voeren. In de loop van de nacht zijn ze nog iets op tafel gaan zetten, ik weet begot niet meer wat want daar heb ik al zeker niet meer van gegeten!

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik5-8-2011 21:28:28

ja , als het aan ons zou liggen dan zouden we het ook op iets simpels houden...maar omdat onze beide ouders ons sponsoren kunnen we hen moeilijk verbieden om ook hun mening te hebben nu wij gaan om 19.00h aan tafel dus daarom hopen we dat we op een fatsoenlijk uur kunnen beginnen aan ons dessertenbuffet...en het dansfeest dan ook natuurlijk ... och ja afwachten, we gaan toch nog eens samenkomen met beide ouders om alles te bespreken (en ook het budget) en dan zullen we wel zien zeker.... bedankt vr de reactie

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik5-8-2011 22:28:15

Je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wil maar idd als de ouders meesponsoren moet je ook wel ergens rekening houden met hun wensen. Wij hebben het geluk van zelf te mogen kiezen :-) Ik vraag hun wel hun mening en ze zullen wel zeggen a of b maar zij zouden niet zelf zeggen het is a of het is b.

Wij hebben dus zelf gekozen voor aperitief met hapjes, voorgerecht, soep, sorbet, hoofdgerecht en dessertenbuffet. We zijn dit ook reeds gaan voorproeven (ja vroeg hè, ik weet het :-) ) en het was heerlijk! Als het die dag net zo lekker is, zijn wij zeer tevreden! :-)
Daar heb ik toen ook mijn papa mee naartoe genomen (mijn mama mag het helaas niet meer meemaken :( ) en ook hij vond alles dik in orde.

Ik denk echt dat je samen met hun moet zitten en ook ergens subtiel moet duidelijk maken dat het jullie feest is en dat je graag zelf een zegje wil doen in wat en hoe... Op je eigen trouwfeest iets tegen je zin gaan eten is toch echt jammer?

Ik hoop dat jullie er uit geraken :-)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik5-8-2011 22:29:31

doen wat je zelf wil...!!!

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 0:14:30

Onze menu ligt nog niet vast, maar wij gaan 't gemiddelde nemen qua prijs, houden rekening met wat we zelf graag eten en ook wat de meesten graag eten. Vb. Kreeft eet iedereen niet graag, dus zullen we dit ook zeker niet nemen als je weet dat de helft van de borden terug in de keuken gaan, alleen al zo'n zonde voor hetgeen je ervoor zou betalen.
Vindt het jammer, dat de personen die trouwen, maar half hun zeg kunnen doen in hun eigen feest (persoonlijk maak ik dit ook mee).
Ergens zou ik zeggen, doe waar jezelf goed bij voelt en misschien klein beetje toegeven wat (schoon)ouders zeggen.

Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik6-8-2011 8:40:00

Mijn vriend en ik betalen alles zelf. Mijn ouders hebben wel mijn kledij betaald, maar wij hebben dus ook alles zelf gekozen. Omdat wij eind deze maand trouwen en het dus nog zomer is hebben wij gekozen voor een bbq! We hebben dit ook zo op de uitnodigingskaartjes gezet... "U wordt vriendelijk uitgenodigd op ons avondfeest met barbecue" en wij hebben hier al vele positieve reacties op gekregen.
Na de barbecue is er nog een dessertenpallet voorzien, maar wij zijn er al zeker van dat iedereen dit wel zal lusten. Ook aan de vegetarische gasten hebben we gedacht.

Groetjes,
Jessica

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik6-8-2011 8:44:16

Ik denk ook dat je een beetje water bij de wijn zal moeten doen als ze mee de rekening betalen. Misschien gewoon een sorbetje toevoegen. Ik ben het tegenovergestelde van jouw wensen, maar wij houden ook geen dansfeest. Bij ons is het gezellig gastronomisch dineren in een klein gezelschap, met het gevolg zes gangen diner.Maar wij beginnen ook aan de aperitief om 18.00.
Nog veel succes ermee

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik6-8-2011 8:54:17

Zoals Dorien als zei: Doe wat je zelf wilt!
Het is jullie avond!
Ok, het is heel attent en superlief dat de ouders mee sponseren (doen de onzen ook) maar wees duidelijk dat het jullie avond is.
Onze ouders sponseren ook, maar wij hebben snel gezegd welk eten we willen.
Het enige wat telt is dat jullie die avond genieten van elk moment, en het eten hoort daar ook bij.
Wij zorgen voor toastjes als de gasten binnenkomen, laten een frietbarak komen met a volonté formule en als nagerecht hebben we bruidstaart.
Zo bleef het voor ons budgetair ok, maar hebben we zeker iets wat wij willen.
Het belangrijkste is dat jullie trouw gevierd wordt, niet dat het eten gevierd wordt.
Probeer dit hun rustig duidelijk te maken, ze willen toch niet dat jullie ongelukkig zijn met een beslissing over jullie eigen trouw?

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik6-8-2011 10:50:17

Wij willen graag een menu met aperitief- voorgerecht - hoofdgerecht - heel uitgebreid dessertenbuffet. Ik vind het zelf altijd zonde als je als totaal geen honger mee hebt tegen het lekkere dessertenbuffet. We kregen hier zelfs van de zaal de opmerking op 'dat drie gangen toch niet echt veel was, en 4 veel gebruikelijker'. Tja, dat is dan spijtig, maar wij gaan toch ons eigen ding doen hoor!!!

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 13:09:01

wij hebben een warm en koud buffet om 18u met een deel van de gasten. En om 21u komen de rest van de gasten voor het avondfeest en zij kunnen mee genieten van het dessertenbuffet.

Maar zoals de dames hier zegge: doen wat je zelf wil!!
Het is jullie trouw dus jullie kiezen. Ook al sponseren de ouders mee bij jullie.
Wij betalen alles zelf maar zelfs als ze zoude sponseren dan nog kiezen wij wat er gebeurd op onze trouw en wie er aanwezig is.

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 13:57:53

Hoi bedankt voor alle reacties het is idd ons feest en wij zouden moeten beslissen... ben al blij dat mijn schoonouders ons ook wel gelijk geven en de keuze ook volledig aan ons laten. Zelfs de meneer van de zaal zei dat het niet gebruikelijk en aangenaam is om 's avonds nog super uitgebreid te eten...dat wordt meestal 's middags gedaan...
Dus nu hoop ik echt dat ze wat bijdraaien en dat ze wat naar ons luisteren..
Mja we zullen zien hé ondertussen genieten we nog wat van de rest van de voorbereidingen !!
Groetjes patrizia xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...