TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
nathalie
19-5-2012
|
10-8-2011 11:19:42
Is de feestzaal ver uit de richting? Want hun auto staat toch ginder en dan kunnen de mensen die naar huis willen toch even naar huis en de andere een broodje eten in de feestzaal ofzo? Als jij dat vervoer wilt en het allemaal zo ziet moet je dat zeker doen!
|
|
Elsie
28-10-2011
|
10-8-2011 11:20:10
Hallo!
Wij hebben ook gekozen voor een bus, omdat iedereen dan inderdaad gezellig samen is de hele dag. Maar vriendinnen en zo gaan niet mee hoor, enkel de ouders, schoonouders, meter, peter, en 1 koppel (onze beste vrienden). Iedereen mag mee als ze dat willen, maar we laten iedereen vrij. We willen echt enkel onze dichtste mensen bij ons!
De bus moet ook niet stampvol zitten hé, dan is het ook niet meer leuk. Je hebt toch wat plaats nodig om te manouvreren met je kleed
Als wij foto's gaan nemen, dan gaat iedereen gewoon gezellig iets gaan drinken in de buurt (er is vlakbij iets).
Groetjes,
Elsie
|
|
An
25-5-2012
|
10-8-2011 11:39:07
Feestzaal is zo'n 10 km van ons thuis.
We zouden een grote bus nemen zodat we zeker plaats genoeg hebben. Er zijn wat mensen die er 'verplicht' bij horen maar waar we niet zoveel aan hebben. Daarom dat we ook graag de beste vrienden erbij betrokken, de mensen die we écht graag hebben. Maar die werken precies wat tegen :-)
|
|
Evelien
4-6-2011
|
10-8-2011 12:31:32
Hoi,
Wij hadden een bus en daar zat enkel de suite in (ouders, grootouders, getuigen en broer). Wij zijn vertrokken aan de feestzaal -> naar bruid -> naar gemeentehuis -> naar kerk -> naar feestzaal voor lunch. Wij zijn vertrokken voor het einde van de lunch voor foto's en de rest kon rustig zitten en verder eten, iets drinken.
Ik denk dat je vrienden er in eerste instatntie steeds vanuit geen dat ze eigenlijk enkel voor het feest en de ceremonie uitgenodigd zijn en niet voor de hele dag. Behalve als je ze een functie geeft => getuige, ceremoniemeester...
De meesten komen niet in hun feestplunje naar de kerk (behalve suite / daggasten) en willen zich dus nog opfrissen voor het feest. Wij doen dit meestal ook, behalve als we expleciet voor de heel dag gevraagd worden. Al hoop ik steeds dat ik nog een paar minuutjes heb om me ergens te verfrissen voor het feest. (bij ons huweiljk heb ik dit ook kunnen doen en geloof me vrij het doet deugt want wij hadden (de enige en) warmste dag van juni dit jaar.)
Als je je vrienden er echt bij wil een hele dag denk ik dat je dat zal moeten vragen en ze expleciet zal moeten uitnodigen.
Maar doe gewoon wat je zelf wil. Het is jullie dag!
|
|
Tamara
2-7-2011
|
10-8-2011 12:33:23
Wij waren ook een uur vroeger in de feestzaal waar de gasten van onze paardentram (iets gelijk de bus, maar met paarden) dan konden broodjes eten en op het gemak iets drinken en naar het toilet gaan vooraleer de gasten van de receptie toekwamen. Iedereen vond dat heel goed, zo konden ze even uitrusten na toch wel een lange dag en werden ook de familiefotos genomen. Dat uurtje rust was heel welkom!
|
|
Sara
20-8-2011
|
10-8-2011 12:35:43
Hoi An Wij doen het als volgt: 's Morgens komt iedereen met de wagen naar mijn moeder thuis gereden. Daar komt de bus ons ophalen en rijdt met ons naar gemeentehuis, kerk en receptie. Na de receptie rijden fotograaf, bruidspaar en vader van de bruid met eigen wagen naar fotoshoot locatie (mijn wagen staat reeds van de avond voordien op locatie). De bus brengt de suite vervolgens weer naar mijn moeder thuis, waar iedereen zich nog eens kan opfrissen etc of zelfs naar huis kan gaan als ze dat wensen. Vervolgens rijdt iedereen met eigen wagen of taxi naar de feestzaal. Ik weet niet of er oudere personen mee gaan in de suite, maar voor zulke mensen is het dikwijls wel noodzakelijk dat je een pauze inlast van een aantal uurtjes. Grtjs
|
|
Sofie
12-8-2011
|
10-8-2011 13:31:15
Ik denk dat als iedereen toch dichtbij woont, dat dit niet nodig is. Want zoals je zegt, je moet al zien dat ze iets te doen hebben ondertussen, ze moeten dit allemaal ook zien zitten.
|
|
ruth
15-9-2012
|
10-8-2011 14:19:52
hey,
onze gasten komen van vrij ver, familie uit Voeren, familie uit Bocholt, huwelijk in Riemst... de gasten zullen dus meemoeten met de bus, maar denk dat ze het wel zien zitten :D
groetjes
Ruth
|
|
Shanna
8-6-2012
|
11-8-2011 13:04:02
Hey An,
Zaterdag is mijn zus getrouwd, zij had ook zo een vip-bus voorzien voor de suite. Was heel leuk. Ook voor de talrijke kindjes. Eerst iedereen met hun auto naar de parking van de feestzaal, daar kwam de bus ons oppikken, ook mijn schoonbroer was hier al bij. Samen naar het huis van mijn zus om haar op te halen en vandaar naar het stadhuis (ze is enkel voor de wet getrouwd om 11u30). Nadien richting feestzaal (onderweg apero gekregen op bus en ook aan de kids werd gedacht). Eenmaal aan de zaal toegekomen werd er een soort van broodjesfestijn gehouden, de suite kon dan genieten van belegde broodjes met bijhorende dranken (nog geen alcoholische). Tegen 14u30 zijn ze vertrokken voor hun foto's te laten maken en bleef de suite eigenlijk alleen achter. Tot 16u hebben we ons kunnen bezighouden, mede dankzij de kids die het lumineus idee hadden om verstoppertje te spelen (verstopplaatsen genoeg op de buitenparking) ... De suite waren wel allemaal jongere mensen (+/- 25 tot max 60, maar wel jong van geest :-)).
We hebben ons goed kunnen bezighouden en het was al snel 16u, daar was mijn zus al terug en de receptie kon beginnen.
Je kan eventueel een activiteit zoeken om tussentijds te doen?
Succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|