Nu Online
Momenteel zijn er 327 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hulp bij drankbestelling

10-8-2011 23:05:37
Hoi allemaal,

ik moet deze week de drankbestelling doorgeven aan de brouwer van de zaal, maar hoe doe ik dit!
Ik ben daar echt slecht in want weet niet hoeveel ik per persoon moet rekenen.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Voor receptie heb ik 165 man, waarvan 40 kinderen
Voor avondfeest heb ik 150 man

Wat ik wil bestellen is bier, wijn, cava, fruitsap, water plat en bruis, cola, cola light, fanta

Kan iemand mij helpen?

Chloë

Chloë
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 412

nessie
23-6-2012
 Meld misbruik11-8-2011 7:22:23

voor een grote receptie (1,5 - 2u) wordt er meestal gerekend op een halve fles cava de man.
wanneer je een aparte receptie doet van bv een uurtje voor de mensen van het avondfeest wordt er gereeknd op 1/3 fles per man.

voor de rest kan ik het moeilijk inschatten. Maar ivm de receptie heeft onze zaal het bovenstaande doorgegeven.

schapie
2-7-2011
 Meld misbruik11-8-2011 8:35:10

Wij moesten ook zelf bij de brouwer bestellen, maar we hebben gewoon doorgegeven welke dranken we wilden en de aantallen van alle gasten per deel. En dat kwam prima in orde... Voor de cava had onze cateraar ongeveer hetzelfde ingeschat als nessie hier zegt; en dan nog een halve fles wijn p.p, met bij ons iets meer wit dan rood.
Maar vraag het eens na bij de brouwer, die weten dat ook wel goed hoor. En komen ze de overschot ophalen? Dan kun je heel gemakkelijk voldoende reserve nemen!

Elisabeth
17-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 10:40:53

hey,

hier ook zo hoor... gewoon aantal personen doorgeven en welke dranken we willen en de brouwer rekent dat uit voor ons... al 2 keer gedaan voor de babyborrels en dat was dik in orde :)

groetjes

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-8-2011 10:48:39

Hey,

Inderdaad zoals ze hierboven aangeven bestelen in consignatie... en dan geef je de overschot terug... Je moet dan gewoon er opletten dat je niet teveel flessen hebt met halve kletsjes....

Groetjes Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...