Nu Online
Momenteel zijn er 329 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie zit waar aan de eretafel?

11-8-2011 9:44:03
Zijn er hier regels voor? Ik dacht dat de bruid naast de ouders van de bruidegom moet zitten, en de bruidegom naast de ouders van de bruid. Waar zet je dan wie zijn getuigen?
En welke van de ouders komt er eerst?
Verdorie, ik dacht dat dit simpelder ging zijn

Evelien
25-2-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1664

jamie
9-3-2012
 Meld misbruik11-8-2011 10:10:22

Hejj ..

Bij ons in de eretafel enkel wijzelf en de ouders.. (wij geven niet zo'n supergroot feest 65 personen dus moet ik geen hele grote eretafel maken)
De getuigen zetten we gewoon bij de tafel waar de jongere mensen zitten dat is altijd wel aangenamer voor hen en ook ja hoelang blijft iedereen zitten aan zijn tafel.. enkel voor het eten en dan is er wat weg en weer geloop denk ik toch.

ik denk toch mijn ouders naast mij te zetten en mijn ventj zijn ouders naast hem ..

groetjs jamie x

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik11-8-2011 10:11:04

kies gewoon, doe waar je je goed bij voelt
zet mensen naast jullie die je graag naast jullie hebben
wij hebben ons absoluut niet aan de regels gehouden maar gekeken naar wie hebben we graag bij ons en wie zetten we graag bij wie :-)

Nette
7-4-2012
 Meld misbruik11-8-2011 10:23:14

Hey,

ik geef Ki gelijk. Ik ken zelf de regels van de kunst niet wie waar moet zitten aan de eretafel. Mijn ouders zijn gescheiden, dus no way dat zij in elkaars buurt gaan zitten. Ik heb zelf ook geen zin om in mijn vaders buurt te gaan zitten, dus ik heb gewoon een schikking in mijn hoofd waarbij ik me het beste voel: de familielieden in mijn buurt waar ik het meest aan heb :)

julie
24-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 11:15:54

Hey,
Onze ouders zijn ook gescheiden en mijn verloofde zijn vader komt zelfs niet. Hoe dan ook, wij hebben volgende indeling:
Naast mij, mijn mama en haar man
Naast mijn man, zijn mama en haar vriend
Over ons, elk onze getuige + partner
Daarnaast mijn vader en zijn vriendin
En de grootouders zitten ook bij ons aan tafel (3 in totaal)

Ik ben van mening dat je inderdaad de mensen bij jou moet zetten, die jij belangrijk vindt. Maar hou er rekening mee dat als je je ouders en getuigen niet bij je aan tafel zet, zij dat misschien niet zo leuk zouden vinden.

Groetjes

N.
29-5-2013
 Meld misbruik11-8-2011 11:19:25

Nette,
hoe is jouw schikking dan? Ik heb ook dit probleem namelijk...

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik11-8-2011 11:34:36

Wij hebben onze ouders gewoon bij hun familie (en leeftijdsgenoten) gezet, wat het voor iedereen veel aangenamer maakte (want eerlijk... wie wil er nu een ganse avond met zijn ouder babbelen? :P).

Bij ons was het zo:
- Mijn man, zijn getuige (beste vriend), zijn zus, zijn schoonbroer
- Ikzelf, mijn getuige (beste vriendin), mijn broer, mijn schoonzus
'k Heb er geen moment spijt van gehad, want we hadden een hele leuke avond en onze ouders vonden het ook goed zo, dus waarom tradities volgen als het anders nog veel leuker kan zijn?! :)

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik11-8-2011 11:51:32

De "regel" is:

Jij en je man in het midden van de tafel.
Naast je man zit zijn mama, dan zijn papa, dan zijn getuige (koppel)
Naast jouw zit je papa, dan je mama, dan je getuige

De etiquette zegt dat het altijd man - vrouw - man - vrouw moet zijn

Dus als de getuige van je man een man is, dan moet de vrouw van zijn getuige naar je papa zitten.
En als jouw getuige een vrouw is, dan moet de man van je getuige naast je mama zitten...

Ik hoop dat je het een beetje verstaat :)

Btw: wij hebben dat niet gedaan, wij hebben onze getuige naast ons gezet :)

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik11-8-2011 14:34:07

Wij hebben de regel van Lieselot toegepast. Was een heel moie opstelling en iedereen was tevreden.

robine
31-8-2012
 Meld misbruik11-8-2011 16:37:17

Hoi,

wij weten onze tafelindeling nog niet. moeten straks gaan bespreken.
ik denk enkel mijn ouders en getuigen aan mijn kant. en aan de andere kant mn toekomstige zijn ouders en getuigen met partner. en eventueel zijn andere zus nog met man (ikzelf heb geen zussen of broers)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-8-2011 17:26:13

Hier ook zoals Liselotte. Mijn ouders en broer aan "mijn kant" en die van mijn man aan "zijn kant".

Els
10-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 21:41:28

Regels?
Doen waar je je het best bij voelt natuurlijk!
Mijn getuige zal naast mij zitten (beste vriendin)
en mijn man naast zijn getuige (beste vriend) met daarnaast hun partners,
en ons ouders zitten aan dezelfde tafels (gescheiden met nieuwe partners).

Nienke
2-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 21:49:12

Wijzelf zitten in het midden van de tafel, aan de ene kant zitten de ouders, aan de andere kant de getuigen, dit met een duidelijke reden. Mijn toekomstige schoonvader wordt al voor de 3de keer geteisterd door een hersentumor (en mss grof om te zeggen), geen genot meer om veel tijd mee door te brengen. Mijn ouders kennen mijn toekomstige schoonouders en weten dus ook hoe ze mijn toekomstige schoonvader moeten aanpakken. Aangezien de getuigen uit dezelfde vriendenkring komen, hebben wij de etiquette opzij geschoven en gedacht aan hetgeen wat voor de andere gasten leuk zou zijn.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik12-8-2011 8:52:08

wij hebben een lunch met tantes en nonkels en daar zitten onze ouders naast ons

's avonds komen vrienden en nichten/neven en daar hebben wij geen familie aan de eretafel

de nichten/neven komen aan 1 grote tafel te zitten en mijn ouders daar in het midden (dus ene kant familie papa, andere familie mama)

En wij hebben onze getuigen en goede vrienden aan onze tafel. De afgelopen maanden hebben we regelmatig die hele bende bij ons eens gevraagd dus die kennen elkaar ondertussen en het klikt goed waardoor we zeker zijn dat het aan onze tafel een gezellig boel wordt die avond.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...