Nu Online
Momenteel zijn er 322 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeten panty's? Alternatief gastenboek (ook geen wensboom)

13-8-2011 20:45:48
Hoi Bruidjes en Bruidegommen,

Zoals de titel doet vermoeden vraag ik me af of panty's een must is onder je trouwjurk? Zo ja, welke kleur neemt je best? Hoe doen bruiden met een maatje meer dat? Want de meeste mensen raden me stay-ups aan maar ik ben bang dat deze alsnog afzakken (en ik bijgevolg de hele dag deze omhoog moet trekken, 't gaat nog al een zicht zijn dan :-)).

Daarnaast zijn wij ook nog steeds op zoek naar een alternatief voor een gastenboek. Liefst ook geen wensboom, we willen wel met kaartjes werken, maar liefst niet in een wensboom hangen. Ons budget laat het ook niet toe om een praatpaal of dergelijke te huren. Wat doen jullie?

Ghehe, hier is het nog een dikke maand.! Nog veel plezier iedereen.

Nath
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1992

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik13-8-2011 20:50:42

Hey hey,

Wat de panties betreft:

Ik draag niets niets en nog eens niets! :-p

Draag echt niet graag panties, zeker niet in de zomer! Het zal zo (hopelijk ;-)) al warm genoeg zijn... Bovendien zakken deze bij mij ook steeds af aangezien ze blijkbaar geen panties maken in beenlengte 34 (of extra long) :-p.

Een andere optie is stay-ups, maar daarbij heb ik voordurend schrik dat ze gaan afzakken... Bovendien zorgen ze ook voor "zwembandjes" aan je bovenbenen als je daar wat breder bent, wat het schuren slechter maakt en bovendien ook totaal niet sexy is wanneer je snachts voor je man staat in lingerie ;-).

Tenslotte zorgen panties en stay-ups er ook altijd voor dat mijn voeten niet vast in mijn schoenen zitten, waardoor ik deze bij het dansen voortdurend verlies...

Voor mij wordt het niets, behalve misschien een kousenband ;-).

Groetjes!

Nele
24-9-2011
 Meld misbruik13-8-2011 23:06:14

Wij gaan een "fingerprint tree" gebruiken in plaats van een gastboek. Op een canvasdoek met een boom op getekend zetten de gasten dan hun vingerafdruk op als blad vd boom met hun naam dan bij. Voorbeeld op http://www.fingerprinttree.com/ maar wij gaan het zelf maken. Maar goed dan werk je niet met kaartjes en echte boodschappen natuurlijk...

Oh en ik ga alleszins geen panty's dragen, vind ik niet comfortabel op de dansvloer :p

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik14-8-2011 8:28:55

Ik draag ook gewoon niets, geen panty's, niets!

DOei

Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik14-8-2011 8:55:49

Ik draag geen panty's. Aternatief: wensdoos, hele grote canvas doek met foto van jullie op in blauwdruk en daarrond kunnen de mensen dan iets schrijven, Www.guestcam.be , Een grote koffer zetten en op voorhand aan de mensen vragen iets mee te brengen dat ze jullie willen meegeven voor jullie leven samen (hoeft geen geld te kosten maar symbolische dingen), Www.hetfeestviltje.be ook heel leuk dat zijn allemaal vragen over jullie die de mense moeten beantwoorden. Veel succes ermee!

Sara
30-6-2012
 Meld misbruik14-8-2011 8:57:56

Hoi,

Ik ben enkele weken geleden deze site tegengekomen: http://www.dantasimport.nl/book-of-wedding-wishes-damas... . Misschien kan dit jullie een beetje verder helpen bij jullie zoektocht naar een alternatief gastenboek.

Veel plezier nog!

lie
10-9-2011
 Meld misbruik14-8-2011 12:06:12

Hello,

Ik heb me gisteren ook een fingertprinttree gemaakt. Echt fun! Er komt dan een kadertje naast met de tekst 'Please 'leaf' your fingerprint and sign your name. Momenteel zitten er al twee roze-fingerprint vogeltjes in de boom, de onze ;). Je kan ditzelfde ook met ballonnen enzo ipv met blaadjes.

Als je graag met kaartjes werkt, kan je altijd lege kaartjes neer zetten met verschillende pennen, viltstiften, klevertjes enz. en twee vazen. Eén vaas met de vermelding 'make a wish' en een andere vaas al gevuld met kaartjes van jullie met de vermelding 'take a wish'. Dit was ik eerst ook van plan.

Hieronder een paar voorbeeldjes:

http://themilwaukeeweddingboutique.com/2011/05/12/make-...
http://www.hitched.co.uk/chat/forums/t/130519.aspx
http://www.etsy.com/listing/45115513/make-a-wish-take-a...
http://ourjuly11wedding.weebly.com/wishing-bowl.html

Toedels,

Lie

ann
2-7-2011
 Meld misbruik14-8-2011 14:19:45

ik droeg zelf geen pantys
wat betreft gastenboek hadden wij iets origineels in elkaar gestoken en iedereen vondt het super
wij kozen een mooi simpel gastenboek(met puzzelmotief kaft,dit was ook ons thema,vandaar)
wij vroegen aan elk koppel een trouwfoto van henzelf te bezorgen of te mailen,van alleenstaanden of ongetrouwden een mooie andere foto
wij lieten deze dan allen in hetzelfde formaat afdrukken en bezorgden de gekregen foto's netjes terug na het inscannen.
wij plakten deze allen in boek en zo kon elk naast zn foto iets schrijven op de grote dag!
het is erg mooi om in te kijken,leuker dan alleen maar tekst,ook waren er velen die wij nooit hebben gezien in hun trouwtenue,zo was de oudste foto 60 jaar oud
het was leuk deze allemaal te verzamelen...
het is maar een simpel idee,maar iedereen vond het erg origineel en tof gedaan
zelf hebben we er ook erg van genoten...

nicky
3-9-2011
 Meld misbruik14-8-2011 16:37:33

Hey

Wij maken een huwelijksenquete, ik leg per koppel op tafel zo een zelfgemaakt boekje met daarin allerlei vraagje over ons feest, zowel grappige als serieuze, ik heb die vragen hier ook van dit forum eens gehaald. Dit gaat ons veel meer informatie geven dan wanneer ze gewoon uit hun zelf iets moeten opschrijven...

Wat betreft een praatpaal, wij hebben ook geen budget daarvoor maar we nemen onze laptop mee, daarop kunnen ze een videoboodschap inspreken, dat zit hier standaard op mijn laptop en dat wordt automatisch opgeslagen ze moeten enkel op start en stop duwen, ik hang er dan zo een microtje aan speciaal voor laptop. Daar waar de laptop staat in de feestzaal zet ik dan de doos waar iedereen hun ingevulde enquete kan insteken...

Dit alles kost ons dus bijna niks en het zal ons veel plezier achteraf bezorgen om te lezen en te kijken....

Groetjes

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik14-8-2011 17:27:55

Mijn collega is verleden jaar getrouwd, en had stay ups gekocht bij C&A aan 7 euro geloof ik, en ze was er heel tevreden van!!

aurélie
16-7-2011
 Meld misbruik14-8-2011 18:18:08

Ik heb geen panty's gedragen en maar best achteraf bezien
het was niet eens een warme dag en toch heb ik massaal warm gehad,
doordat ik een zwaar kleed had met vele lagen.

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik15-8-2011 14:49:44

Ik ga ook geen panty's dragen. Mijn kleed heeft 4 lagen en ik zal het al warm genoeg hebben ;-)

Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik15-8-2011 18:22:41

Hoi Nath

Ik heb hetzelfde 'probleem' met panty's, met mijn 1m80 en maatje 44. Dus geen panty's voor mij. Zeker op je trouwdag moet je je 100% op je gemak voelen in wat je draagt.

Als je benen/voeten mooi verzorgd en een beetje (zonnebank)bruin zijn, zijn panty's absoluut geen must vind ik.

Nath
17-9-2011
 Meld misbruik16-8-2011 9:52:37

Hoi allemaal,

Bedankt voor de tips en reacties! De tip rond de twee vazen met de make a wish en take a wish nemen we mee. Bedankt!!! Ben sinds een dikke week onder de zonnebank aan het gaan, dus laten we hopen dat ik toonbaar ben dan :-).

groetjes

Ann
18-8-2012
 Meld misbruik23-8-2011 18:39:52

@nicky
is het mogelijk om de vraagjes naar mij door te mailen? Dank je!

groetjes, Ann

annnotebaert@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info