Nu Online
Momenteel zijn er 289 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Taak van een getuige

14-8-2011 22:50:31
Zoals de titel al doet vermoeden, vroeg ik me af wat de taak eigenlijk is van de getuige, enkel handtekening plaatsen? Bah nee toch?

Severine
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 486

nathalie
10-9-2011
 Meld misbruik15-8-2011 0:01:58

hey

mijn getuigene die helpt me met alles da is mijn goede vriendin daardoor.zelfs met alles klaar te zetten. maar de getuigene van mijn vriend die doet niets.

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik15-8-2011 0:32:00

Mijn getuige is mee jurken gaan passen en kiezen, luistert naar al mijn trouwgetetter, organiseert mijn vrijgezellenavond en haar dochtertje brengt de ringen in het gemeentehuis.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik15-8-2011 0:54:48

De taken van een getuige kunnen heel uiteenlopend zijn. Uiteraard is hij/zij er minstens voor een handtekening maar ook voor de organisatie van de vrijgezellige, het in elkaar knutselen van om het even wat dat je nodig hebt voor je trouwfeest (zaal- of tafeldecoratie, accessoires voor de tafelaanduiding, maken van menukaarten (of printen van menu's), zoeken naar attributen zoals bvb een groot kader om foto's van de gasten mee te maken,... kortom, je kan je getuige eigenlijk overal bij betrekken. Het hangt er maar vanaf in welke mate je hem/haar wil laten delen in de avant-première van je trouwdag, he.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik15-8-2011 8:21:24

bij ons : alleen handtekening

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik16-8-2011 11:41:37

Onze getuigen zijn onze beste vrienden (die dan ook nog eens een koppel zijn), dus zij doen heel wat meer dan alleen een handtekening zetten...

Mijn getuige is mee mijn kleed gaan kiezen, organiseerde mijn vrijgezellendag, hoorde ook al mijn geleuter over de trouw aan, gaf me tips waar mogelijk en stond er altijd voor me als ik ze nodig had. Mijn man zijn getuige is eveneens mee gaan kijken voor mijn kleed (is eveneens mijn beste vriend) en organiseerde zijn vrijgezellen. Hun zoontje (waar ik tevens meter van ben), was één van onze bruidskindjes, samen met het petekindje van mijn man.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-8-2011 13:28:19

Onze getuigen waren onze broers.
Op de dag zelf hebben zij volgende 'taken' gedaan:
- 2x handtekening zetten (wet+kerk)
- ringen aangebracht in de kerk
- bloemetjes die we kregen aan de kerk van ons aangenomen en naar de huifkar gebracht

Maar... een getuige is er in de eerste plaats niet enkel voor die dag, maar wel voor je verdere leven! Het moeten mensen zijn die in jullie geloven en waarbij je terecht kan met je verhaal! Dus wij zien dat niet als een taakje voor 1 dag, maar eigenlijk is dit voor ons ook een soort van 'waardering' naar hen toe...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...