TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
B.
|
15-8-2011 23:07:06
Als je een tent zet dan zit je overdekt en ben je in principe gecoverd tegen de regen ... echter een beetje tent met vloer is niet direct goedkoper dan een gemiddelde zaal te huren.
|
|
Annemiek
29-10-2011
|
16-8-2011 7:12:46
Hey,
Wij waren ook iets soortgelijks van plan. Maar als je dan gaat tellen naar de kostprijs van de tent, tafels, stoelen, aankleding, WC-wagen, etc... dan is een zaal wel heel wat goedkoper. Het klinkt super leuk maar ik zou vooraf toch goed de berekening maken van de kostprijs.
Groetjes, Annemiek.
|
|
Stéphanie
1-6-2013
|
16-8-2011 10:09:59
Ik denk dat alles afhangt van wat je juist wil hebben voor je geld. Je kan een feest zo duur maken als je zelf kiest. Als je een zaal afhuurt waar je zelf ook nog voor alle decoratie moet zorgen, traiteur enzovoort kan dat ook serieus oplopen en dan is een tuinfeest in mijn ogen een leuk alternatief. Hoe dan ook, als je het buiten doet in een tent met vloer zou ik geen extra zaal voorzien. Je kan in je tent branderkes zetten zodat het er niet te kou is en goeie tenten beschermen ook tegen de regen dus... Alvast veel succes
|
|
Stéphanie
1-6-2013
|
16-8-2011 10:13:40
BTW: kijk eens op fun-rent Zij hebben heel veel dingen om te verhuren en vallen reuzegoed mee van prijs. Wij hebben met hen al samengewerkt voor een verjaardagsfeest en dat was super goed in orde. Het had kunnen doorgaan voor trouwfeest ook!!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
16-8-2011 11:36:22
Wij hadden ook gekeken om een tent in m'n ouders hun tuin te zetten, maar als je alles optelt, dan komt een feestzaal (wij trouwden in Kasteel Sanderling) veel goedkoper uit!
Je moet de tent, de vloeren, de tafels, de stoelen, de versiering, ... rekenen.
Daarbij moet je ook eens nadenken wat te doen voor een wc... ik denk dat je schoonouders geen 10 wc's op de boerderij hebben staan en zo van die toitoi wc's op een trouw, niet echt aan te raden :)
Daarbij weet je het nooit goed met het weer... je moet van die warmteblazers huren en als het warm is, dan heb je die voor niets gehuurd en had je beter ventilators gekocht (omdat een tent onder de volle zon toch een sauna wordt)
Ik vond het ook superromantisch om dat te doen, maar zijn er van afgestapt :)
|
|
ann
2-7-2011
|
16-8-2011 19:25:35
idem annemiek,hadden ook een tentenidee!!maar je moet aan alles denken,koeling voor de dranken,is de keuken ruim genoeg,personeel,tafels,stoelen,electriciteitsvoorziening voor tent,dj,frigos enz...voor een trouw dan allemaal iets chiquer dan bv een verjaardagsfeest...geloof me!!!het wordt zoo duur!!! wij zijn erg rap van dit idee afgestapt!
|
|
Katrien
2-7-2011
|
17-8-2011 15:29:13
Hoi!
Wij zijn op 2 juli in een tent getrouwd, omdat mijn ouders thuis ook een hele grote tuin hebben. Dat was echt supersupersuperleuk, een tent zorgt direct voor een hele andere, lossere sfeer dan een zaal.
Bij ons kwam het zeker niet duurder uit dan een zaal, in tegendeel. Wat je wel nodig hebt om dit soort feest te organiseren als je wil dat het qua kostprijs meevalt, is tijd en mensen die je komen helpen ervoor en erna: mensen om mee de houten vloer te komen leggen, de tent op te zetten, de electriciteit te leggen, ... en nadien alles opnieuw af te breken.
Wij hadden op voorhand ook geen vuurtjes gehuurd, maar toen we zagen dat het weer ging tegenvallen, zijn we ze gaan huren. (Een vriendin is erom gereden).
Je moet ook nadenken wat je wil van eten. Wij hadden een bbq en dat gaat goed, maar voor een uitgebreid diner, moet er een mobiele keuken komen en dan loopt de prijs weer op.
Wat toiletten betreft: hadden een WC-container gehuurd en geen problemen met gehad.
Ik zeg het zoals het is: het is echt super leuk en super sfeer, ik zou het zo terug doen, maar het is ook zéééér veel werk, je moet echt op veel mensen kunnen rekenen.
Groetjes
|
|
Alessia
|
18-8-2011 13:19:05
@ Katrien, zou je mij eventueel kunnen laten weten hoeveel je ongeveer hebt betaald in totaal en met hoeveel jullie waren?
bongiorno_a@hotmail.com
groetjes
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|