Nu Online
Momenteel zijn er 700 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Change Of Plans

15-8-2011 22:47:03
Wij zijn al even aan het rondkijken voor dè feestzaal en ja we hebben er een aantal gevonden. We hebben juist nog even de prijzen overlopen en kwamen op een andere onverwacht maar zeer leuk idee. Zijn ouders wonen op een boerderij met zeer veel grond. Wij dachten dus aan een tuinfeest waarbij we dus een tent en alles gaan huren. Wij dachten aan september 2012, maar zijn niet zeker van het weer. Daarom dachten we om een 'reserve' zaaltje te huren moest het weerbericht toch niet zijn zoals we wensen. Heeft er iemand hier ervaring met zulke feesten? Should I take the risk or not??!

groetjes

Alessia

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1208

B.

Meld misbruik15-8-2011 23:07:06

Als je een tent zet dan zit je overdekt en ben je in principe gecoverd tegen de regen ... echter een beetje tent met vloer is niet direct goedkoper dan een gemiddelde zaal te huren.

Annemiek
29-10-2011
 Meld misbruik16-8-2011 7:12:46

Hey,
Wij waren ook iets soortgelijks van plan. Maar als je dan gaat tellen naar de kostprijs van de tent, tafels, stoelen, aankleding, WC-wagen, etc... dan is een zaal wel heel wat goedkoper. Het klinkt super leuk maar ik zou vooraf toch goed de berekening maken van de kostprijs.
Groetjes, Annemiek.

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik16-8-2011 10:09:59

Ik denk dat alles afhangt van wat je juist wil hebben voor je geld.
Je kan een feest zo duur maken als je zelf kiest.
Als je een zaal afhuurt waar je zelf ook nog voor alle decoratie moet zorgen, traiteur enzovoort kan dat ook serieus oplopen en dan is een tuinfeest in mijn ogen een leuk alternatief.

Hoe dan ook, als je het buiten doet in een tent met vloer zou ik geen extra zaal voorzien.
Je kan in je tent branderkes zetten zodat het er niet te kou is en goeie tenten beschermen ook tegen de regen dus...

Alvast veel succes

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik16-8-2011 10:13:40

BTW: kijk eens op fun-rent

Zij hebben heel veel dingen om te verhuren en vallen reuzegoed mee van prijs.
Wij hebben met hen al samengewerkt voor een verjaardagsfeest en dat was super goed in orde. Het had kunnen doorgaan voor trouwfeest ook!!

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik16-8-2011 11:36:22

Wij hadden ook gekeken om een tent in m'n ouders hun tuin te zetten, maar als je alles optelt, dan komt een feestzaal (wij trouwden in Kasteel Sanderling) veel goedkoper uit!

Je moet de tent, de vloeren, de tafels, de stoelen, de versiering, ... rekenen.
Daarbij moet je ook eens nadenken wat te doen voor een wc... ik denk dat je schoonouders geen 10 wc's op de boerderij hebben staan en zo van die toitoi wc's op een trouw, niet echt aan te raden :)

Daarbij weet je het nooit goed met het weer... je moet van die warmteblazers huren en als het warm is, dan heb je die voor niets gehuurd en had je beter ventilators gekocht (omdat een tent onder de volle zon toch een sauna wordt)

Ik vond het ook superromantisch om dat te doen, maar zijn er van afgestapt :)

ann
2-7-2011
 Meld misbruik16-8-2011 19:25:35

idem annemiek,hadden ook een tentenidee!!maar je moet aan alles denken,koeling voor de dranken,is de keuken ruim genoeg,personeel,tafels,stoelen,electriciteitsvoorziening voor tent,dj,frigos enz...voor een trouw dan allemaal iets chiquer dan bv een verjaardagsfeest...geloof me!!!het wordt zoo duur!!!
wij zijn erg rap van dit idee afgestapt!

Katrien
2-7-2011
 Meld misbruik17-8-2011 15:29:13

Hoi!
Wij zijn op 2 juli in een tent getrouwd, omdat mijn ouders thuis ook een hele grote tuin hebben. Dat was echt supersupersuperleuk, een tent zorgt direct voor een hele andere, lossere sfeer dan een zaal.
Bij ons kwam het zeker niet duurder uit dan een zaal, in tegendeel. Wat je wel nodig hebt om dit soort feest te organiseren als je wil dat het qua kostprijs meevalt, is tijd en mensen die je komen helpen ervoor en erna: mensen om mee de houten vloer te komen leggen, de tent op te zetten, de electriciteit te leggen, ... en nadien alles opnieuw af te breken.
Wij hadden op voorhand ook geen vuurtjes gehuurd, maar toen we zagen dat het weer ging tegenvallen, zijn we ze gaan huren. (Een vriendin is erom gereden).
Je moet ook nadenken wat je wil van eten. Wij hadden een bbq en dat gaat goed, maar voor een uitgebreid diner, moet er een mobiele keuken komen en dan loopt de prijs weer op.
Wat toiletten betreft: hadden een WC-container gehuurd en geen problemen met gehad.
Ik zeg het zoals het is: het is echt super leuk en super sfeer, ik zou het zo terug doen, maar het is ook zéééér veel werk, je moet echt op veel mensen kunnen rekenen.

Groetjes

Alessia

Meld misbruik18-8-2011 13:19:05

@ Katrien, zou je mij eventueel kunnen laten weten hoeveel je ongeveer hebt betaald in totaal en met hoeveel jullie waren?

bongiorno_a@hotmail.com

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info