Nu Online
Momenteel zijn er 342 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik wil fotos op de achtergrond!!

16-8-2011 10:57:33
Halloootjes allemaal,
Ik hoor het hier vaak zeggen, en vind het zo een leuk idee ma heb geen idee hoe hieraan te beginnen.
Ik had ook graag in onze feestzaal een soort van scherm gehad waar ze fotos van vroeger kunnen op projecteren en zo vanalles, ma hoe je dit? en wie doet dit? en wat heb je hiervoor nodig?
Het zou zo leuk zijn, al onze fotos van de voorbije 8 jaar te laten zien...
dan hebben we zoiezo een persoonlijke touch op ons feest...
Wie kan helpen??

jamina
31-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 494

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik16-8-2011 11:11:16

Heylah, normaalgezien heb je een scherm nodig, de projector zelf en de foto's kan ja al op pc zetten... Vorig jaar hebben ze dit ook gedaan op de gouden bruiloft van Steven zijn grootouders. En ze hadden gewoon alle foto's op pc gezet en een dia van gemaakt en dat kwam dan automatisch op scherm tevoorschijn! Héél mooi maar zou zelf niet weten hoe daaraan te beginnen.
Vond dat eerst ook een goed idee, om dat bij ons te doen. Maar mijn verloofde vond het niet nodig want hij denkt dat dat de aandacht weg houdt van ons...mja..misschien dat ik hem tot dan nog kan overhalen Groetjes x

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik16-8-2011 11:16:16

Dag Jamina,

je hebt een projector nodig en een witte muur of een scherm waarop je kan projecteren. Dit check je best eens met de zaal (onze zaal heeft zelf alles aanwezig om dit te doen). Je laptop verbind je dan via een kabel met de projector (check wel eens met de zaal of de kabel die zij hebben ook kan aangesloten worden op jouw laptop, maar normaalgezien is dat geen probleem). Als je een laptop hebt met een Windows besturingssysteem op, dan kan je gewoon alle foto's in een map zetten, op één van de foto's dubbelklikken (opent normaalgezien standaard met "Windows Picture and Fax viewer") en dan druk je F11 in ofwel het vijfde icoontje onderaan "Start Slide show". Et voilà, je bent vertrokken!
Als je een MacBook hebt, zal er zeker iets soortgelijks mogelijk zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Hanne

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik16-8-2011 11:17:45

Windows en Apple hebben allebei een standaard dia-voorstelling als je foto's wil bekijken op je computer, dus als je geen tijd meer hebt kan je altijd die instelling gebruiken. Als je er wat meer tijd in wil steken kan je natuurlijk ook zelf een presentatie maken.

Maar eigenlijk heb je niet zo héél veel nodig...
- een scherm of wit doek
- een projector
- een laptop of computer
- een verlengsnoer (niet vergeten :) )
- alle foto's op usb-stick

en de projector kan je vaak mét scherm huren bij de gemeentelijke diensten (vaak cultuurdienst) of eventueel van je werk of dergelijke.

Als je er niet iemand wil bij moeten zetten kan je de projector altijd op een hogere plaats (kast, trap, balk) plaatsen waar er niemand bij moet komen en dan kan je hem rustig laten spelen. Met één druk op de afstandsbediening kan je je presentatie dan stopzetten (beeld uitzetten). En dan moet er in het begin eigenlijk maar 1 iemand zijn die er iet of wat van kent om de boel even te installeren en klaar te zetten.

Maar in elke familie zit er wel een neef, broer, zus, nonkel of tante die wel wat handig is met computers. Vraag even rond en misschien hebben sommigen er zelf wel ervaring mee.

Gewoon doen zou ik zeggen... het geeft de mensen aan tafel ook een gespreksonderwerp mochten ze toch even stilvallen en voor jullie en de nabije familie zijn het misschien leuke herinneringen!

Veel succes ermee!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik16-8-2011 12:25:01

Wij hebben dit last minute ook gedaan maar gewoon op onze laptop zelf en dan de laptop naast het gastenboek gezet. Zo kreeg ook gelijk het gastenboek wat extra aandacht :)

Sandra
18-5-2012
 Meld misbruik16-8-2011 16:26:33

Al eens aan de combinatie van dj met een scherm gedacht?
Bij hebben geboekt bij VJ cobra. Die speelt bij al zijn muziek de videoclips af.
Hij gaat deze mooi afwisselen met telkens de foto's van overdag die de fotograaf nam.
Zou ons met Dj bij op 350 euro komen.
www.vjcobra.be

Grts
San

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik16-8-2011 20:41:59

Onze DJ had dit ook bij, we moesten enkel het SD-kaartje (foto's familie) aan hem geven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...