Nu Online
Momenteel zijn er 563 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bankreknr. vermelden op uitnodiging of niet?

17-8-2011 11:08:09
Graag jullie mening aub.

Vermelden jullie een bankrekeningnummer op de uitnodiging of niet?

Mijn collega op het werk heeft me in het verleden al eens vermeld dat ze dat zo gemakkelijk vindt dat ze het geld kan overschrijven ipv met een enveloppe toe te komen. Ze brengt dan wel op het feest zelf nog een plantje mee om niet met lege handen toe te komen. Ook van andere mensen heb ik dit al gehoord.

Ik had nu wel op mijn uitnodiging al een zinnetje voorzien "Voor bloemen en planten is ons appartementje jammer genoeg te klein, maar een centje voor ons toekomstig huisje zou meer dan welkom zijn". Ik kan daar nu toch niet nog nekeer een bankrekeningnummer bij vermelden? En dat zinnetje schrappen wil ik ook niet echt doen, want dan krijg ik massa's bloemen en plantjes, en ik kan die echt wel niet zetten. Dan is dat zonde van het geld dat de gasten eraan gegeven hebben dan.

Wat die bloemen en planten betreffen heb ik al opgemerkt dat dit per streek enorm kan schelen. Hier in onze omgeving (Aalst) wordt dit gedaan. Op verschillende feesten heb ik tafels vol met planten en bloemen gezien. Maar toen we een jaar terug naar het huwelijk van een collega van mijn partner moesten gaan (in West-Vlaanderen), waren we "maar" met twee met een plantje. Die mensen kwamen allemaal met lege handen toe, en je moest ze zien kijken omdat ik iets meehad. Ik was zo beschaamd, en was steeds bij mij eigen aan het denken, zij zouden eerder beschaamd moeten zijn Hoe kan je nu op een feest toekomen zonder iets? Soit, dit even ter zijde

Dus... hoe doen jullie dit?

Evelien
25-2-2012
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 1744

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:14:14

Dag Evelien,

op onze uitnodiging staat: "Cadeautip? Steun ons met het opfleuren van ons huisje, (envelopje) of (rekeningnummer". Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze het geld liever overschrijven dan met een enveloppe aan te komen. In onze streek is het ongeveer 50-50 wat het meebrengen van een plantje betreft. Zelf schrijf ik ook steeds het geld vooraf over, en op het feest zelf neem ik gewoon nog een mooi kaartje mee.

Als bruid zou ik het wel fijn vinden als een groot deel van de mensen hun cadeautje via overschrijving geven. Dan heb je achteraf ook niet handenvol cash, dat daar dan ergens in een doos staat of op een kamer ligt... Persoonlijk vind ik dat je gerust na jouw zinnetje een envelopje en een rekeningnummer kunt plaatsen, ik heb dat al vaak gezien. Maar eigenlijk moet je vooral doen waar je je zelf goed bij voelt.

Groetjes,
Hanne

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:15:29

Halloowtjes, ik kan alleen uit men eigen ervaring spreken natuurlijk...
ik geef steeds hetzelfde bij een trouw, een kaartje met daarin 100 euro (voor mezelf en het ventje) omdat ik zeker niet met lege handen wil aankomen, en ik geef ook niks wat ik zelf niet wil krijgen...
Bij ons komt er dus ook heel duidelijk op het kaartje te staan dat we echt enkel geld willen, en soms ben ik er ook een beetje beschaamd over dat we enkel geld willen, maar uiteindelijk kunnen we daar wel een stuk van de kosten mee terug betalen, al zeggen we dit niet luidop, en met een plant kunnen we dit niet.
Vandaar dat ik dus ook niet zou storten op een rekening nummer, want dan zou ik bang hebben dat de mensen denken dat ik niet gegeven heb, en dan ik nog beschaamder zijn...
Hopelijk heb je er iets aan :-) en zijn er nog mensen die denken als ik, want nu voel ik me opeens super oppervlakkig :-(

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:17:01

goh zou me idd eerder schamen om op een huwelijk met lege handen toe te komen.... dus daar heb je toch groot gelijk.
wij gaan ook gewoon vermelden dat we reeds alles hebben maar dat een spaarcentje meer dan welkom is, een bankrekeningnr zetten we er niet echt bij omdat ik dat persoonlijk dan weer raar vind, precies of je mensen dan verplicht om dan toch nog maar eens een bloemetje te kopen als ze komen naar je feest. verschilt natuurlijk van regio tot regio wat de gebruiken daar zijn

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:27:12

Wij zetten het er ook bij, we hebben verder tenslotte alles al, want we wonen al enkele jaren samen. Onze vrienden zetten het er ook allemaal bij, dus ik denk niet dat het vreemd zal overkomen. En ja, of je nu geld vraagt in een envelop of via overschrijving.. Het komt op hetzelfde neer: je vraagt geld. En ik denk dat mensen soms liever overschrijven, toch als het om grotere bedragen gaat.

nancy
20-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:28:46

wij zijn vorigjaar naar drie trouwfeesten geweest en bij twee van de feesten stond op de uitnodiging een evenlopje op en bij ons laatste trouwfeest stonden hun rekeningnummer en een evelopje bij op , en eerlijk gezegt vind ik het ook vervelend als je het moet storten op hun rekening ok dan moet je wel ni me het geld rondlopen maar langs de andere kan dan zou je al moete zien da je nog een kleinigheidje hebt gaan halen ni da een probleem zou zen maar ik vind het melden van een evelopje toch veel beter dit gaan wij trouwens volgendjaar op onze uitnodigingen ook laten zetten
ik wens je nog heel veel succes met jullie voorbereidingen
grtz nanske

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:34:11

DOEN!
(ik spreek uit ervaring)

Wij hadden enkel een envelopje laten drukken naast cadeautip en hebben van verschillende een mailtje of berichtje gekregen met de vraag ons rekeningnummer te geven omdat ze dat veiliger en makkelijker vinden.

Daarbij, als je mensen een uitnodiging stuurt en die kunnen er niet bijzijn, dan storten ze meestal ook iets :)

Succes!

julie
24-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:45:19

Hey, wij hebben het volgende gezet:

Cadeautip: rekeningnummer
Wij sparen voor ons huisje

Telkens als ik merk dat mensen gestort hebben, dan stuur ik een sms om hen te bedanken. Zo zijn ze (volgens mij) niet bescfhaamd om met lege handen toe te komen.
En je rekeningnummer vermelden heeft echt zijn voordelen. Aangezien al een deel van de genodigden gestort hebben, kunnen we daarmee al enkele kosten dekken.

Groetjes

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:46:56

Ik zou graag nog even reageren op dat "met lege handen aankomen": over het algemeen weet het bruidspaar zelf wie er al gestort heeft (want daarvoor bedanken ze vaak als we ze gaan begroeten). Zelf heb ik ook nog nooit meegemaakt dat het bruidspaar de enveloppe opent op het moment dat je die afgeeft. Dus of er nu in die enveloppe enkel een kaartje zit, en je hebt het geld overgeschreven, of er zit geld in die enveloppe, doet er in mijn ogen weinig toe. Zolang je zelf weet dat je iets gegeven hebt, en het bruidspaar weet dat ook, dan is er toch niks om je voor te schamen?
Of, zoals Marinka zegt, misschien is dat gewoon bij ons geen probleem en in andere regio's wel.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 12:04:59

Wij hadden hetvolgende staan

Jullie aanwezigheid, gelukwensen en lach,
zijn de mooiste geschenken op onze huwelijksdag.
Zou u ons toch een presentje willen schenken,
weet dan dat wij over een eigen huisje nadenken.

Vrijblijvende cadeautip: (envelopje) of (rekeningnummer)

De meeste mensen brengen nog een omslagje mee. Uit beleefdheid open je die niet bij aankomst van de gasten (en je hebt er ook geen tijd voor tussen al het kussen). Dus je weet niet in welke er een centje zit en welke niet.

Wij hebben duidelijk laten verstaan aan vrienden en familie dat we op vakantie vertrokken enkele dagen na ons huwelijk en daarom hebben we "minder" planten gekregen als gebruikelijk. Toch hebben we er enkele over de thuisblijvers kunnen uitdelen.

Van de vroege storters heb je een idee wie wat heeft gegeven maar velen doen dit pas de dag van of voor het huwelijk.

Ook mensen die niet aanwezig kunnen zijn storten soms een klein bedragje op de rekening. geen must maar toch mooi meegenomen.

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 12:11:54

Hoi Evelien,

Wij hebben als cadeautip het icoon van een enveloppe gezet. Ik vind het zeker niet onbeleefd om je rekeningnummer erbij te zetten, maar wij hebben dit niet gedaan omwille van een ervaring met vrienden van ons. Zij kregen op hun huwelijk van verschillende mensen te horen dat het cadeau op de rekening gestort zou worden, maar ze ontvingen echter niets van een aantal koppels. En het is dan moeilijk om 2 maanden later te zeggen "Hé, zijn jullie niks vergeten?".
Het gaat natuurlijk zeker niet om het geld of zo, maar wij wilden deze situatie gewoon vermijden!
Over de plantjes: Ik ben van Limburg en hier brengen de mensen vooral grote boeketten bloemen mee. Wij hebben bij ons thuis welgeteld 1 vaas en we zijn echt geen bloemen-of-planten mensen dus wij gaan ook zeker vragen om geen bloemetjes voor ons te kopen. Zo sparen de gasten ook weer een centje uit hé :-)

Groetjes,

Leen

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik17-8-2011 12:16:28

Dank je wel allemaal voor de reacties! Ik ga als ik straks thuiskom mijn uitnodiging direct aanpassen

Nog een vraagje voor de getrouwden onder ons... Ik heb ook al van getrouwde vrienden gehoord dat er al eens familieleden of vrienden durven komen die totaal niets geven. Eén vriendin had drie lege evenloppen, zonder geld, zonder kaartje, gewoon leeg. Ook al tegengekomen?
Nu begin ik weeral achterdochtig te worden ;) Het kan toch niet zijn dat er een garçon van de feestzaal een enveloppe leeghaalt? Of durven mensen echt zo grof zijn om naar het feest te komen en totaal niets mee te brengen?
En sluiten jullie de evenloppendoos af vooraleer ze wordt meegenomen door de mensen van de zaal en ergens achterin gezet wordt? Eén vriendin had gewoon een mandje, als er daar eens een enveloppe "afvalt", dat kan al snel gebeuren hé?
Hoor mij nu eens bezig, nu begin ik al mensen te beschuldigen...

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik17-8-2011 12:21:33

hey

Ik kan niet tegen vele soorten bloemen en echt een fan zijn we er niet van. dus hebben we dit opgelost om op onze uitnodiging een toepasselijk zinnetje te zetten: "komt de gedachte aan bloemen of een geschenkje in je op, steek het maar in een envelop."
Op de achterkant staan dan onze gegevens vermeld (gsm nummer, adres feestzaal alsook ons rekeningnummer) voor diegene die er niet graag mee rondlopen.
en wij krijgen liever centjes dan een hoop cadeaus want we wonen nu nogal klein en dan hebben we zeker geen plaats meer.

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 12:36:44

Wij willen ook liever geen bloemen/planten. Ik zie dat kei graag, maar onze kittens eten daarvan :s Hoe kan ik dat best vermelden op de uitnodiging? We hebben wel staan dat we een centje vragen, zouden er dan alsnog mensen bloemen kopen??

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-8-2011 13:00:58

Zéker een rekeningnummer vermelden!!! Wij hebben onze hele trouwdag (incl. fotograaf, kledij,...) kunnen terugbetalen van de geldcadeaus! Gelukkig was meer dan de helft gestort op de rekening. Mag er niet aan denken om een hele tijd met duizenden euro op zak te lopen!
Je kan het oplossen door:

"Voor bloemen en planten is ons appartementje jammer genoeg te klein, maar een centje voor ons toekomstig huisje zou meer dan welkom zijn: rek. nr of symbool envelopje"

Sowieso geven de mensen nog een wenskaart af, dus met lege handen komen ze zeker niet!

Lege enveloppen heb ik nog gehoord, maar hebben wij niet meegemaakt. Wel 1 neef die gewoon niks gaf (geen envelop, geen bloemetje, niks...).

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-8-2011 13:03:43

@Sofie:

Wij houden wel van een bloem of een plant
echter vinden onze katten dat ook plezant!
Jammer genoeg hebben we er dus niet veel plezier van,
misschien is een centje dan een beter plan?

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 13:11:43

wij hebben een envelopje en een reknr, op algemeen aanraden van bruiden op deze site.

ik neem nooit een plant mee naar een trouw, echt nooit en ik hoop ook dat er werkelijk niemand is die er naar mijn trouw meebrengt, ik geef gewoon een kaartje af met felicitaties en het geld heb ik dan reeds gestort.
Liever meer geven in geld dan de zoveelste plant te geven die die trouwers
- niet kunnen zetten
- niet mooi vinden
-weggeven aan moeders, zussen en vriendinnen

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik17-8-2011 13:22:16

Ik ga ook van gedachten veranderen en luisteren naar jullie, en wel een rek nr zetten :-) uiteindelijk precies toch makkelijk, en idd, als ze redelijk op voorhand storten, kunnen hier al wat kosten mee gedekt worden :-)
Zoals ze hier zeggen is het idd wel vervelend als de mensen beloven van te storten en dit niet doen, ik zou eerlijk gezegt ook niks durven zeggen.
@ Evelien: ik heb ook al horen zeggen van vriendinnen dat mensen durven lege enveloppen geven, dus das al niet vele beter... en uit beleefdheid kunnen we uieteraard de enveloppen niet open doen... zou het opvallen als we stiekem de naam erop zetten?? och ja, ik weet op voorhand wel van wie we niks moeten verwachten en van wie wel... ze gaan toch men dagje niet verpesten, misschien wel de dag nadien... ma dan zal ik wel is vies kijken op een familiefeest!! Ik ben ook 1 van die vrouwen die zich daarover kan opwinden :-)
Voor derest vraag ik me ook wel af waar alle cadeaus en geld heen gaan...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-8-2011 13:29:45

De meeste bloemen krijg je aan de kerk en niet op het feest (was toch mijn ervaring).
Ik had ipv een enveloppendoos een ladekistje met 3 lades. Zo kon ik onopvallend de enveloppen al in 3 groepen indelen: familie, vrienden, collega's. Op die manier kan je toch al in een bepaalde richting zoeken als je een lege envelop zou krijgen. Maar zoals gezegd, was dat bij ons niet het geval! ;-)

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 13:35:03

Hoi,

Wij hadden 1 omslagje zonder naam, 1 persoon die zei te storten en het niet gedaan heeft en 1 "lege" kaart.

Ook als je geen rekeningnummer zet kan je lege omslagjes (enkel kaartje) hebben.

Je doet het niet voor het geld maar ergens is het ook wel genant voor die mensen en na jullie dag kan je nog beslissen hoe je over die mensen denkt...

Je zit inderdaad met een heel deel omslagjes met geld (ook als je een rekeningnummer vermeld) want een deel van de kadotes zijn ludiek verpakt en enkele mensen storten gewoon niet graag.

Wij hadden een enveloppenhartstaan waar we het deksel van vastbonden met een breed lint (is nog decoratief ook) om zo grijpgrage handjes tegen te gaan. Na de receptie werd de door leeggemaakt in in de kluis van de feestzaal gedeponeerd (in 1 grote niet scheurbare omslag) en hetzelfde nadat alle gasten van het avodnfeest aanwezig waren.

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik17-8-2011 14:13:00

In onze vriendenkring staat er op de uitnodigingen ook heel dikwijls een rekeningnummer. Ik heb daar nog nooit een negatieve reactie over gehoord.

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 16:20:41

Wij waren daar in het begin ook over aan het twijfelen, toch hebben we het niet gedaan. Op aanraden van enkele die trouwden, zeiden ze dat ze rare reacties kregen en ook door het feit op je feest zelf, als er een bedrag gestort werd in het weekend, je misschien geen bedankt kon zeggen tegen de mensen die reeds gestort hebben.

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 18:11:27

Bedankt voor de tekst, Véronique!

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 22:34:04

Wij hebben ook een envelopje en rekeningnummer vermeld en tot mijn verbazing had mijn halfzus nu al gestort (ze sukkelt met kanker, dus weet nog niet zeker of ze gaat kunnen komen, maar vind het toch vroeg om nu al te storten).

Op het kaartje van mijn ventje zijn neef stond: breng liever geen bloemetje of plantje mee, met een centje zijn wel heel tevree.
In't begin vond ik het wel raar om te lezen.

Om het grappig te maken: je mag altijd ons spaarvarkentje vullen, daar gaat zijn staartje zo leuk van krullen (had ik ook bij de geboorte van mijn dochtertje).

We zitten ruimschoots in onze spullen en hebben liever iets om ons spaarvarken te vullen.
Mocht u ons met iets willen verrassen, dan hopen we dat het in een envelopje gaat passen.

ann
2-7-2011
 Meld misbruik18-8-2011 19:57:39

Ga je op reis??wij hadden volgend tekstje op een apart kaartje via vistaprint
bloemen houden van mensen
en wij evenveel van hen....
ze geven een feestelijke tint,maar...
we kunnen er niet van genieten
daar 4 juli ons reisje begint
het zou spijtig zijn dat al deze mooie bloempjes verwelken
want we kunnen hen 10 dagen
geen drankje schenken

en ivm jouw tekstje vindt ik dat je hier onder zowel een enveloppe als rek.nr kan zetten...
want een centje is een centje..ook al is het op de rekening!!

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik19-8-2011 8:30:59

Of als je bv aan het verbouwen bent:
Zoals je zelf al hebt gemerkt, wordt er aan ons huisje nog flink gewerkt.
Helaas staat ons spaarvarken met hele magere billen, dus een centje is het liefste wat we willen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info