TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Joke
27-7-2013
|
17-8-2011 14:02:06
Ik zou dat persoonlijk niet nemen want als ik het juist voorheb gaat het liedje over dat hij zijn vriendin vermoord heeft...
|
|
Sabine
24-7-2010
|
17-8-2011 16:29:35
Ik meende dat het liedje waarin hij zijn vriendin vermoord iets met Wild Rose was... Zelf zou ik het niet kiezen, ik vind het eerder een negatief geladen liedje...
|
|
Joke
27-7-2013
|
17-8-2011 19:40:15
Oei, ja, ik had het inderdaad op 'Wild Rose'. Sorry
|
|
Servilia
9-9-2011
|
17-8-2011 22:20:21
Het lied vergelijkt een meisje met de effecten van een drug. 1) hij begint met "Love remained a drug that's the high and not the pill" -> ca. "liefde bleef de roes van de drug, niet de pil", oftewel: ik wordt zo high van jou alsof je een drug was, maar zonder drugs te nemen. 2) "To me you're like a growing addiction that I can't deny. Won't you tell me is that healthy, baby?" -> ca. "je bent voor mij een steeds groeiende verslaving, die ik niet kan ontkennen. Schat, wil je me niet zeggen dat dat gezond is?" Oftewel: hij wordt high van het meisje, en dat gevoel is verslavend, en hij vraagt haar om bevestiging. Wil ze hem niet zeggen dat wat hij voelt normaal is, gezond is? 3) "Ooh, the more I get of you The stranger it feels, yeah" -> ca. Hoe meer ik van jou (binnen)krijg, hoe vreemder het voelt.
In de vergelijking noemt Seal zowel positieve punten en negatieve (bv. ze is zijn kracht, zijn genot en zijn pijn - my power, my pleasure, my pain), net zoals een drug. Het is aan jou, of je de vergelijking tussen drugs en een meisje romantisch vindt, of ongepast... Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben.
|
|
anja
|
18-8-2011 16:28:52
Bedankt voor jullie reacties: ben al blij dat het niet om een moord gaat (zag dat er ook nergens in)..Maar door Servilia begrijp ik de tekst nu beter.. tja, is liefde geen drugs een relatie verslavend (voor degenen die hoe meer ze bij elkaar zijn, hoe liever ze het hebben.)? Maar in eerste instantie gaat het toch om een vrouw, die hij graag ziet, en hem "licht in de duisternis" brengt... positief toch... Goh, twijfels nu hoor, maar vind het zo'n enorm mooi lied, muzikaal gezien, en zo'n mooie stem, en ideaal ritme, geen tegelplakker, maar toch niet te wild, en ik vind dat het nummer toch romantiek uistraalt door de melodie, stem en instrumenten.. Tprobleem is dat ik geen enkel ander nummer vind dat in de buurt komt van dit nummer, bedoel dat ik even graag hoor, en even mooi vind.. Kwil echt geen melige slow! Of een nummer die meer dan 3 minuten zowat hetzelfde is van ritme.. pff, moeilijk! Iemand ideeën van gelijkaardige songs als kiss from a rose, want ben er echt nog niet uit!
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|