Nu Online
Momenteel zijn er 324 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat eerst reserveren? trouwlocatie of gemeentehuis

22-8-2011 21:09:14
Wat moet er eerst worden gereserveerd: de trouwlocatie of het gemeentehuis? Ik denk het gemeentehuis (aangezien er meerdere mogelijkheden qua locatie zijn. Mijn vriend denkt net andersom.

An
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 493

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-8-2011 21:15:08

Heyhey,

Wat bedoel je met trouwlocatie? Bedoel je de Kerk of een locatie voor een alternatieve viereing? Of bedoel je een feestzaal?

Wat betreft Kerk of locatie voor een alternatieve viering: hiervoor heb je inderdaad nog tijd dus dan kan je misschien best eerst de wet vastleggen.

Wat betreft feestzaal: dan zou ik zeker en vast eerst dit vastleggen! Want bijna alle feestzalen zijn aan het vollopen voor 2012!.

Groetjes!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-8-2011 21:21:16

Hello. Ik zou gaan voor de feestzaal! Wij zitten dan ook nog met het "probleem" dat we in de loop van 2012 zullen verhuizen naar een huis dat we zullen kopen (nu huren we nog). We weten ook nog niet naar waar precies dus dat bezorgt me wel wat stress rond het vastleggen van de gemeente... Maar terug naar jouw vraag: eerst de feestzaal en locatie van de viering/mis en dan pas de gemeente, tenzij je in een grootstad woont waar alles rapper vol zit in de gemeente.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik22-8-2011 21:29:42

ik zeg ook feestlocatie! in veel gemeentes kan je de datum pas 6 maand en 2 weken op voorhand vastleggen, dan zijn de meeste feestzalen al volgeboekt...
de kans dat het gemeentehuis vol zit is véél kleiner.

groetjes
Joyce

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik22-8-2011 21:40:13

De zomermaanden zijn populaire maanden om te trouwen.
Als je op zoek gaat naar een feestzaal zal je wel merken dat er reeds vele geboekt zijn voor zomer 2012, vooral als je voor een zaterdag kiest.
Een feestzaal kan maar één feest per datum aan nemen, terwijl er wel verschillende koppels op één dag voor de wet kunnen trouwen in jouw dorp/gemeente.
Wij konden het gemeentehuis max een jaar op voorhand vastleggen, dat heb ik ook gedaan, er stond nog niemand op voor die datum en mochten we het uur nog vrij kiezen.
Ik zou nu toch eerst de feestlocatie vastleggen en nadien naar het gemeentehuis gaan.
Succes met de voorbereidingen!

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik22-8-2011 21:45:35

Hoi,

wij hebben onze trouwdatum verlaat en gingen ook eerst op 9 juni 2012 trouwen.
Moesten jullie nog geen feestzaal hebben en in West- of Oostvlaanderen wonen dan hebben jullie dan misschien nog kans bij feestzaal Ten Dauwe in Aalter. Wij hebben daar pas enkele dagen geleden onze datum verzet.
Wij vinden dat een hele mooi zaal en je hebt veel keuze aan soorten formules; klassieke menu's, barbecues, wedding party's...

Veel succes,
Joke

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik22-8-2011 22:00:02

hey

we hebben eerst de zaal en de kerk vast gelegd en daar na de gemeten

mvg francis

elien
22-9-2012
 Meld misbruik22-8-2011 22:04:54

eerst de zaal ... daar is zeker voor een zaterdag niet zoveel plaats meer vrij voor 2012

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik23-8-2011 9:37:24

Zeker en vast de zaal! Als je weet dat sommige zalen je zelfs een andere datum voorstellen als je de vraag stelt of ze op een bepaalde dag vrij zijn, denk ik dat dat al genoeg zegt... Gemeente moet je inderdaad al pech hebben dat daar geen plaats zou zijn...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-8-2011 12:02:14

Sowieso de feestzaal!
Het stadhuis kan je maar max. 6 maanden op voorhand officieel vastleggen, dan ben je véél te laat om nog een feestzaal te zoeken. De plechtigheid duurt dan ook maar een kwartiertje, dus ze kunnen er véél doen op een morgen! ;-)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-8-2011 15:42:35

Wij hebben, iets minder dan een jaar op voorhand, eerst het gemeentehuis vastgelegd (tijdstip wat onze voorkeur had was toen zelfs al gereserveerd, dus is het een half uur later geworden). Daarna zijn we pas op zoek gegaan naar een feestzaal, die we snel hadden gevonden. Maar wij hadden niet zo'n populaire zaal.
Als je echt de voorkeur hebt voor een bepaalde zaal, zou ik daar eerst informeren of ze nog vrij zijn, eventueel al een optie nemen en dan pas naar de gemeente gaan.
Het hangt er ook wat van af of je echt perse

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-8-2011 15:43:48

even mijn zin afmaken...

Het hangt er ook wat van af of je echt perse op die datum wil trouwen (want dan zou ik dat wel direct vastleggen bij de gemeente) of dat het eventueel een andere dag mag zijn.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik23-8-2011 16:31:07

@ Sanne: Het probleem is dat bij sommige gemeenten je pas een datum kan vastleggen 6 maanden voor je trouwdatum. In onze gemeente kon je al meer dan een jaar voordien een optie nemen op een datum en uur, maar indien dit niet gaat, zou ik toch niet wachten op de gemeente, want 6 maanden voor je huwelijk ga je het zéér moeilijk hebben om nog een leuke locatie voor je feest te vinden...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...