Terug naar overzicht
Hey Niki Ik heb mijn verloofde 3 jaar geleden op klein Curaçao (= uitstap naar een onbewoond eiland wat je kan doen) leren kennen. We waren beide op vakantie in Curaçao. Ik verbleef in de Marriott wat echt een supergoed hotel is. Het hotel heeft een eigen strand, zwembad, verschillende restaurants. Aanrader is om een kamer aan het strand te boeken zodat je opstaat en al direct met je voetjes in het zand zit. Aanraders om te doen zijn: eten + openluchtbioscoop op Mambo Beach, zwemmen met dolfijnen in de Dolphin Academy, alle strandjes afrijden (onze favorieten waren Hook's Hut (ook leuk om te eten), Cas Abou en Playa Porto Marie), Willemstad (eten bij de Gouverneur = superlekker), Jaanchies restaurant op Westpunt, de struisvogelboerderij (Ostrich Farm), Brakkeput Mei Mei is ook een leuk restaurantje en uiteraard is de boottocht naar Klein Curaçao ook leuk om te doen (neem wel een luxere boot ipv de Mermaid want daar word je echt misselijk op. Ik heb zelf de Mermaid nog niet genomen maar is van horen zeggen. De luxere boten kan je terugvinden in de "Que Pasa" wat zoiets als Zone09, Zone02,... is). Als je nog vragen hebt, mag je altijd mailen! Liefs,Nathalie
Hey,misschien niet het antwoord op je vraag, maar wij zouden heel graag naar Aruba op huwelijksreis gaan. De gemiddelde all-in-prijzen schommelen toch rond 1200 euro en meer, maar als je vanuit Nederland boekt, is dat allemaal aanzienlijk minder!We waren net nog op vakantie in Nederland en als je daar bij Neckermann kijkt, vind je soms al reizen naar aruba en curacao voor minder dan €1000!
Hey Niki. Op websites à la tripadvisor en zoover kan je volgens mij heel wat feedback op hotels terugvinden. Op de website van Arke.nl (de Nederlandse Jetair) zijn de reizen inderdaad een heel pak goedkoper dan in België en bepaalde reizen bieden ze ook aan met vertrek uit Brussel. Misschien daar eens kijken om ideetjes op te doen? Veel plezier met het maken van de keuze en weg te dromen bij de brochures van verre bestemmingen!
Dank jullie voor de uitleg!@ Nathalie; ben al helemaal verkocht aan Curaçao, ook het kleine eilandje waar je over spreekt is echt mooi! De dolfijn ervaring is iets wat mijn verloofde ook ab-so-luut wil doen. Het hotel waar je over spreekt ligt blijkbaar wel in een regio "waar er niet echt veel te zien/doen" zou zijn. Achja, auto'tje huren dan maar :-)@ Nette; ik heb nu ook gezien dat D-reizen blijkbaar goedkoper is dan Arke?! Ik ga dit weekend als eens enkele brochures oppikken denk ik!@ Rebecca; D-reizen zou blijkbaar ook goedkoop zijn (zelfs goedkoper dan Arke?!)Het makkelijkste zou idd zijn om gewoon in Brussel te vertrekken dan moete we niemand "lastig vallen" om ons eventjes naar de luchthaven te voeren, maar om nu te zeggen om er € 200 pp voor neer te tellen lijkt mij nogal gek.Groetjes Niki
Oh ja, het is wel een aanrader om te vliegen met KLM (wij vertrokken van op Schiphol): hele ruime vliegtuigen, warme doekjes, alcoholische drankjes (wijn & nootjes) en eten (dat verrassend lekker was voor "vliegtuigeten") zijn inbegrepen. Is toch wel aangenaam aangezien het redelijk lang vliegen is.
Marriott ligt inderdaad iets meer afgelegen maar het is sowieso een aanrader om een huurauto te boeken om alle strandjes af te rijden en het eiland te verkennen. Het hotel ligt vlak naast het Hilton-hotel waar je Hook's Hut vindt.
Heb het inderdaad gezien dat Hilton niet ver uit de buurt is.Ik denk gewoon dit weekend toch al enkele brochures op te gaan halen en de hotels allemaal te vergelijken.KLM heb ik inderdaad ook gevonden, jij bent in Shiphol opgestegen? Aha, wist niet dat dat ook een optie is was :-)Ik zal vanavond mijn hubbie-to-be al eens 't een en 't ander mee laten bekijken zie!
Dom dom dom, tuurlijk is het opstijgen op Shiphol! :-)
Oh nog iets: bij Hook's Hut kan je ook zo'n tocht doen met een boot met glasbodem. Je kan dan "beneden" zitten zodat je alle kleurrijke visjes ziet. Was ook nog leuk om te doen!