Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Totale ommezwaai van ons huwelijksfeest!

31-8-2011 12:13:06
Hallo iedereen,

Een hele tijd geleden heb ik hier een berichtje gepost met het probleem van mijn mama haar broer (eigenlijk nonkel maar zo zie ik hem niet). Ik heb het er ondertussen met mijn mama over gehad dat ik hem niet ga vragen tijdens het eten op onze trouw en toen gebeurde het, hetgene waarvoor ik het meeste schrik had...

Ze zei dat iedereen boos zal zijn op mij omdat ik kies om hem niet te vragen en mijn tantes wel (mijn ma heeft nog 2 zussen en 1 broer dus) maar met haar zussen heb ik WEL een goede band!
Het was zelfs zo erg dat ze zei dat ze er zelf niet bij wilde zijn dan tijdens het eten en dat ze het wel mee zou nemen naar huis...

Nu dit weekend, (enkele weken later) begon ze er opnieuw over... Ik al bang natuurlijk (ajha, iedereen wil toch liefst zijn/haar mama/papa derbij?). Nu vroeg ze met hoeveel we ongeveer zouden zijn voor het eten, ik effe tellen en toen kwam ik op rond de 40 personen. Mijn ouders vroegen dat of het misschien niet te veel was (het spijtige bij ons in de familie is dat we dus ook bijna nooit een feest hebben en langs papa's kant zijn wij dan ook weer de enige die ooit zoiets zouden doen!)

Dus na eventjes te overleggen met mijn hubbie 2 be zijn we tot de beslissing gekomen om ENKEL met de suite te eten! Géén miserie met de "nonkel", geen miserie met mijn ene neef (mn 1ne neef zn dochter gebruiken we als bruidskindje en die vroegen we normaal op't eten,, logisch?!, maar de andere neef niet (dit zorgde dan weer voor wrevel bij mijn doopmeter...))

Alé om en lang verhaal nu kort te maken;

-15u tot 17u receptie 1 (enkel collega's, verre familie en schoolvrienden + suite)
-17u30 tot 20u eten met de suite (ongeveer 13 pers.)
- 20u30 tot 22u receptie 2 (al de rest van de familie + goeie vrienden) met aan de receptie aansluitend het dessertenbuffet en het dansfeest

Ik ben helemaal opgelucht nu! En iedereen vindt het OK!! :D

Happy Bride To Be

Niki
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 976

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik31-8-2011 12:18:08

Mooi zo! Fijn dat jullie eruit geraakt zijn! En fijn ook dat je mama open stond voor een alternatief... En het allerbelangrijkste is dat JIJ het ok vindt (en je verloofde ;-))!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik31-8-2011 12:25:12

Fijn dat jullie eruit zijn! Dat kan zoveel opluchting geven...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik31-8-2011 12:25:25

Dat heb je goed opgelost!!
Niet makkelijk als er zo 'vetes' zijn in de familie...wij hebben zelfs een andere datum gekozen ;-)! Van zaterdag naar vrijdag verplaatst zodat we zelfs geen 'diner' moesten doen met de suite (omdat dat ook al voor problemen kon zorgen gezien mijn 'schoon'ouders gescheiden zijn).
Wij doen na de burgerlijke trouw even fotoshoot met de suite en sturen die dan naar de feestzaal (kunnen wij nog in alle rust 'poseren'). Nadien volgt ook receptie (van max anderhalf uur) met de suite en aansluitend komen alle andere gasten voor avondfeest.

Laat ons hopen dat ze in dat anderhalf uur allemaal braaf zijn :-) (het is maar een groepje van 25 personen)!

groetjes en succes nog met voorbereiden!!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik31-8-2011 12:43:33

Oh ik ben echt zoo opgelucht!! Er was wel nog 1 reactie van mijn verloofde zijn oma "seg, nu gaan de mense misschien wel minder geven hé!" maar serieus, daarvoor doede da ni hé

Bij ons is het ook zo, na de kerkelijke trouw gaan mijn man en ik (alé dan mijn man hé) foto's nemen en brengt de "bus" de rest weg naar de feestzaal. Dan kunnen we gezellig met ons 2tjes foto's laten nemen zonder pottekijkers.

Mijn mama is anders niet zo makkelijk te overtuigen; tis nogal "wa gaan die wel ni denke" maar hier was ze blij mee. Ze zei zelfs zo; zo moet der genen ene zagen, en ik ook ni! Ik dacht direct bij mezelf; haha, ge weet het dan toch!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik31-8-2011 14:25:31

zo hebben wij het ook gedaan en het is ons super-goed bevallen, ik zou het niet anders doen (moest ik het opnieuw doen :-))

groetjes
Joyce

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik31-8-2011 14:31:31

Ik zit zo met mijn ma haar oudste zus (mijn tante dus). Die heeft het gepresteerd om na de scheiding van mijn ouders bij mijn pa te gaan roddelen over haar eigen zus. Ze heeft zelfs mijn pa (haar ex-schoonbroer) en zijn nieuwe vriendin bij haar thuis uitgenodigd etc.... Terwijl mijn ma een nieuwe vriend heeft en deze niet welkom is.
Daar komt nog bij dat mijn nonkel (haar man dus) een ongelofelijke kwal is die het niet kan laten om onze zoontjes te treiteren (op elk feestje prijs), en soms ook handtastelijk is naar vrouwen toe.
Deze worden dus niet gevraagd. Ik heb al de commentaar gehad dat er dan een bom kan ontploffen, maar mij maakt dit niet zo uit. (Ben bij haar kinderen ook nooit op trouw gevraagd geweest, terwijl bij ons alle neven en nichten (getrouwd of niet) steeds gevraagd werden)
Dit gezin is dus niet welkom op onzen trouw, want ik wil een leuke dag. (En ik ben er zeker van dat als mijn nonkel de kids niet met rust laat en mijn toekomstige heeft wat gedronken, er een grote rel zal zijn) Ik kan dit dus beter vermijden.

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik31-8-2011 14:41:49

Hoi Ann,

Brr, ook lastig zo'n situatie maar ik begrijp je helemaal! Als je gedronken hebt durf je sowieso al ietsje meer hé

Bij ons is dat ook zo, wij nodigen altijd iedereen uit voor onze verjaardagen,... maar bvb mijn neef presteert het iedere keer om toch een excuus te hebben om niet te moeten komen (oké hij werkt in een gsm winkel maar om dan te gaan liegen over een zondagsopening, die er helemaal niet was!?)

Achja, lesjes leren doe je heel je leven lang vermoed ik dus daarmee dat wij het zo aanpakken

Dan is het op onze dag DRUK DRUK DRUK - effe bekomen van de drukte tijdens het eten en dan daarna terug DRUK DRUK DRUK

@ Joyce; aah ben echt opgelucht dat het voor jou +++ was dan! Tis gewoon de beste oplossing (in mijn situatie nu)

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik31-8-2011 16:18:51

hey Niki

Wij hebben hier echt bewust voor gekozen. We wilden geen diner voor iedereen en hadden ook een deel mensen die we wel wilden uitnodigen, maar niet voor ons avondfeest; die hebben we dan op de receptie gevraagd (verre vrienden, vrienden van de ouders, ex-collega's, buren,...).
We hebben eigenlijk van niemand vreemde reacties gekregen, hoewel we de eersten waren die geen "traditioneel" feest gaven (langs mijn man's kant).

groetjes
Joyce

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...