Terug naar overzicht
Wij zijn gewoon voor echte verse blaadjes gegaan. De bloemenzaak heeft deze de morgend van ons huwleijk van de steeltjes gedaan en in onze zakjes gestoken (zoda elke aanwezige een zakje kreeg).Goedkoper en mooier om te gooien dan gevriesdroogde of geconserveerde blaadjes.
Tijdens de valentijnsperiode vind je stoffen bloemblaadjes in de Hema en in andere winkels. Ik vermoed dan dat deze ook wel op internet te vinden zijn. Ze zijn goedkoop, gaan niet af en zien er eigenlijk best echt uit.
@peterMeestal zijn niet-bio-afbreekbare producten niet toegelaten om te gooien aan de kerk of het gemeentehuis.Best rekening mee houden want soms zijn bewerkte blaadjes ook niet bio-afbreekbaar.
Ik heb de gevriesdroogde rozenblaadjes gisteren ook ontvangen. Ik heb wel nog geen tijd gehad om er eens deftig aan te voelen Dat is voor dit weekend! Jammer als ze zo snel breken....@ Evelien: Zijn verse blaadjes inderdaad goedkoper?
Wij hebben het vergeleken samen met de bloemenzaak(waren heel behulpzaam). Zij lieten de keuze uit goedkope kleine roosjes op korte stengel of grote rozen met grotere blaadjes maar die zouden iets duurder zijn per stuk. Ze hebben daar van elk van de bloemen de blaadjes er eens afgehaald en van de grote knoppen had je bijna 2x zoveel blaadjes in volume.Aangezien we voor de kleine roosjes meer bloemen nodig hadden voor dezelfde hoeveelheid zijn we voor de grote rozen gegaan. Voor 50 zakjes met ongeveer 1à2 handjes bloemblaadjes hebben wij 25 of 30 EUR betaald en ze hebben ze voor die prijs in zakjes gedaan en in mandjes aan de kerk gezet zodat wij er niet meer moesten naar kijken.Bij mijn zoektocht naar gevriesdroogde blaadjes kwam ik op een pak hogere prijzen uit.Loop eventueel even langs bij de bloemenzaak waar je je bruidsboeket zou bestellen. Als je dat besteld willen ze zeker ook helpen met info over bloemblaadjes