Terug naar overzicht
Ik vrees dat ge bij de schepen van Openbare Werken niet bij de juiste persoon gaat zijn, vermits dat normaal gezien uitgaat van de kerkfabriek.... 'k Zou gewoon eens informeren bij de priester, die gaat daar zowieso meer over kunnen zeggen!
Hey Veerle,Het is wel de juiste hoor Hij is ook verantwoordelijk voor dergelijke zaken. De werken worden zelfs opgevolgd op zijn website. Ben eens benieuwd. En anders zal ik inderdaad eens horen bij de priester.groetjesLotte
Ik duim zeker mee!!!
Spannend zeg - ik duim alvast mee - hou ons op de hoogte (en als je te lang moet wachten op een antwoord per mail - even bellen!)
Slecht nieuws gekregen de kerk zal inderdaad niet of slecht toegankelijk zijn aangezien ze dan de glasramen zullen vervangen...
Oh Lotte zo'n ambetant nieuws! Ik voel met je mee
ooh das jammer! Kan je het niet laten doorgaan in het dorp waar jouw vriend is opgegroeid? Dan heeft het toch nog een emotionele waarde. Gelukkig zijn er nog geen uitnodigingen gemaakt en moet er dus niet veel 'verandert' worden. Op zich een kleine troost natuurlijk als je de kerk van je dromen uit handen moet geven..
Hoi Lotte,Ik woon in Merchtem, dus ik leef een beetje met je mee ;-) ondanks wij niet voor de kerk trouwen! Is wel balen é seg...dat ze net nu aan die kerk moeten beginnen!Seg en die kerk op Droeshout (of is dat die van Mazenzele - nee toch e?) is dat geen mooie kerk? Is natuurlijk niet je geboortedorp...Ik hoop dat je toch een oplossing kan vinden waarmee je ook gelukkig kan zijn...groetjes!
Hey Sandra,echt he, dat was ook mijn eerste gedacht. die kerk staat er al sinds de 13e eeuw en nu beginnen ze er aan...Ik heb ondertussen ook nieuws gekregen van de pastoor. Het komt er op neer dat er een kelder moet gegraven worden in de inkom van de kerk (voor de verwarming), voorafgaand moet er een archeologisch onderzoek gebeuren. Als de werken volgens schema verlopen, dan zal de eerste en de plechtige communie (en bijgevolg ook ons huwelijk) kunnen plaatsvinden in de kerk te Mazenzele. De pastoor zal ons ten laatste 2 maanden voor ons huwelijk op de hoogte brengen.Indien we niet in Mazenzele kunnen trouwen, dan trouwen we inderdaad in Droeshout . We wonen momenteel in Droeshout, dus zo onlogisch zou het niet zijn. Och, we zullen wel zien he. Ik kan er nu toch niets aan veranderen. Ik zou er alleen maar een maagzweer van krijgen groetjesLotte
Hey Lotte,Ok...het kan dus misschien nog...Maar Droeshout vind ik toch ook wel een mooie kerk zene :-).Komt wel goed!!!groetjes!