Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nee, nee nee! Kerk perikelen

2-9-2011 12:08:41
Bruidjes,

Wij trouwen voor de kerk van Mazenzele, het dorp waar ik ben opgegroeid en waar ik dan ook wil trouwen. Dit jaar zijn ze aan de kerk beginnen werken (eerst de buitenkant, daarna komt de binnenkant aan de beurt).
Heel de buitenkant staat vol stellingen. Oké, niet leuk, maar het is nu zo. Met een beetje geluk zijn de stellingen tegen dan al verdwenen.
Voor ze met de werken begonnen zijn, is er een artikel verschenen in ons dorpskrantje. Daarin stond dat de kerk open zou blijven.

Wanneer we onze trouwdatum hebben vastgelegd bij de priester, dan werd ons gevraagd voor welke kerk we wilden trouwen. Mazenzele dus, en de medewerkster van de priester heeft dit gewoon zo genoteerd.

Je hoort me al komen: vandaag heeft mijn moeder horen zeggen dat de kerk vanaf volgend jaar gesloten zal zijn en dat alle vieringen doorgaan in de naburige gemeentes.

Ik zie dit echt niet zitten! Ik heb ondertussen al een mail gestuurd naar de schepen van Openbare Werken. Ik hoop echt dat we goed nieuws krijgen.

Duimen jullie mee?

Liefs Lotte

Lotte
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1319

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik2-9-2011 12:15:14

Ik vrees dat ge bij de schepen van Openbare Werken niet bij de juiste persoon gaat zijn, vermits dat normaal gezien uitgaat van de kerkfabriek.... 'k Zou gewoon eens informeren bij de priester, die gaat daar zowieso meer over kunnen zeggen!

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik2-9-2011 12:20:49

Hey Veerle,

Het is wel de juiste hoor Hij is ook verantwoordelijk voor dergelijke zaken. De werken worden zelfs opgevolgd op zijn website.
Ben eens benieuwd. En anders zal ik inderdaad eens horen bij de priester.

groetjes
Lotte

Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik2-9-2011 12:23:01

Ik duim zeker mee!!!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik2-9-2011 12:33:05

Spannend zeg - ik duim alvast mee - hou ons op de hoogte (en als je te lang moet wachten op een antwoord per mail - even bellen!)

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik2-9-2011 14:00:39

Slecht nieuws gekregen

de kerk zal inderdaad niet of slecht toegankelijk zijn aangezien ze dan de glasramen zullen vervangen...

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik2-9-2011 15:01:10

Oh Lotte zo'n ambetant nieuws! Ik voel met je mee

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik2-9-2011 16:22:52

ooh das jammer! Kan je het niet laten doorgaan in het dorp waar jouw vriend is opgegroeid? Dan heeft het toch nog een emotionele waarde. Gelukkig zijn er nog geen uitnodigingen gemaakt en moet er dus niet veel 'verandert' worden. Op zich een kleine troost natuurlijk als je de kerk van je dromen uit handen moet geven..

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 10:39:51

Hoi Lotte,

Ik woon in Merchtem, dus ik leef een beetje met je mee ;-) ondanks wij niet voor de kerk trouwen! Is wel balen é seg...dat ze net nu aan die kerk moeten beginnen!
Seg en die kerk op Droeshout (of is dat die van Mazenzele - nee toch e?) is dat geen mooie kerk? Is natuurlijk niet je geboortedorp...
Ik hoop dat je toch een oplossing kan vinden waarmee je ook gelukkig kan zijn...

groetjes!

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik5-9-2011 11:06:43

Hey Sandra,

echt he, dat was ook mijn eerste gedacht. die kerk staat er al sinds de 13e eeuw en nu beginnen ze er aan...
Ik heb ondertussen ook nieuws gekregen van de pastoor. Het komt er op neer dat er een kelder moet gegraven worden in de inkom van de kerk (voor de verwarming), voorafgaand moet er een archeologisch onderzoek gebeuren.

Als de werken volgens schema verlopen, dan zal de eerste en de plechtige communie (en bijgevolg ook ons huwelijk) kunnen plaatsvinden in de kerk te Mazenzele. De pastoor zal ons ten laatste 2 maanden voor ons huwelijk op de hoogte brengen.

Indien we niet in Mazenzele kunnen trouwen, dan trouwen we inderdaad in Droeshout . We wonen momenteel in Droeshout, dus zo onlogisch zou het niet zijn. Och, we zullen wel zien he. Ik kan er nu toch niets aan veranderen. Ik zou er alleen maar een maagzweer van krijgen

groetjes
Lotte

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 11:20:19

Hey Lotte,

Ok...het kan dus misschien nog...
Maar Droeshout vind ik toch ook wel een mooie kerk zene :-).
Komt wel goed!!!

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info