TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jili
12-5-2012
|
13-9-2011 7:30:23
Hoi Lotte,
Mijn eerste reactie zou zijn: "NIET, uitnodigen, het is jullie dag en die moet zijn zoals jullie die willen!"
Maar ik ken mijn eigen en ik zou hem uit beleefdheid toch uitnodigen en hopen dat hij niet komt :-)
Dus ik zou hem dus wel uitnodigen, om de sfeer niet nog te bemoeilijken...
Groetjes
|
|
Lotte
23-6-2012
|
13-9-2011 7:43:36
Hey Jili, dat was ook mijn idee maar ik ken hem ondetussen al goed genoeg. Ik denk dat hij sowieso zal komen, gewoon omdat mij te pesten en om er bij te horen. Hij heeft namelijk ook geen vrienden (tjah, hoe zou dat nu komen). Groetjes Lotte
|
|
Jana
5-5-2012
|
13-9-2011 7:49:09
hey, als hij jou overslaat om goeiemorgen te zeggen kun jij hem perfect overslaan om hem geen uitnodiging te geven. en als hij dan toch erover vraagt, gewoon eerlijk zijn en vragen waarom hij zo tegen jou doet. het is jouw dag en jij moet u goed blijven voelen de HELE dag! ook op de receptie. dus ik persoonlijk zou hem niet uitnodigen, laat hem dan maar eens uit zijn schelp komen en mischien beseft hij dan pas dat hij verkeerd handelt.
groetjes jana
|
|
Hanne
1-10-2011
|
13-9-2011 8:28:44
Hey Lotte,
moeilijke situatie. Ik heb al 2 verschillende berichten getypt en opnieuw gewist om hierop te antwoorden :o) Ik weet het dus niet zo goed. Ik zou geneigd zijn om hem wel te vragen, zeker als er een vrij grote groep (bv 100) uitgenodigd is voor de receptie. Als hij dan effectief komt, kan je hem nog voldoende negeren. Ik zou hem vragen omdat ik me niet tot zijn niveau zou willen verlagen door hem over te slaan, en om de spanning op het werk niet nog groter te maken. Wat denken je collega's ervan?
Groetjes, Hanne
|
|
Marjolein
30-4-2012
|
13-9-2011 8:33:52
Hey Lotte,
om heel eerlijk te zijn, ik zou het absoluut niet doen! Het is jouw feest, waarom de sfeer op het werk er proberen in te houden als hij deze toch al verziekt?? Ik denk ook niet dat je andere collega's je dit zullen kwalijk nemen...
Grtjs
|
|
Sandra
7-9-2012
|
13-9-2011 8:36:22
Hey Lotte,
Mijn idee: kies zelf wie je echt rondom je wil op die dag! Ik heb ook een collega-probleem hoor...er zijn er een aantal die ik er bij zou willen en een aantal niet. Ik weet het ook nog niet goed :-). Ofwel pik ik er enkel diegene uit die mij nauw aan het hart liggen...ofwel vraag ik niemand. Ik vraag ze zowiezo zonder partner, omdat onze gastenlijst anders te lang wordt (en we betalen alles zelf).
Maar in jouw geval: hij doet zelfs geen moeite om beleefd te zijn of goeiemorgen te zeggen...niks van aantrekken dan! Maar sfeer op het werk is een delicaat punt...ik snap het!
succes er nog mee!!
|
|
Evelyn
8-6-2012
|
13-9-2011 8:38:52
hey!
Ik heb ook last van zo'n collega op het werk. Wij vragen wel de collega's ( zijn er maar 5 en mijn baas) voor receptie en avondfeest. Dus ik dacht eerst om die 1e nog wel te vragen voor de receptie en ze dan te laten vertrekken. Maar nu denk ik meer en meer om ze in het geheel niet te vragen. Heb echt geen behoefte aan mensen die ik niet mag op mijn dag !! :D Als het echt je ding niet is, gewoon thuislaten !! Hopelijk heb je hier iets aan.
Grts
|
|
Ellen
17-9-2011
|
13-9-2011 8:42:49
Hey Lotte, ik zou dit met volle overtuiging NIET doen! Komaan, waarom in godsnaam zou je? En het is nu niet alsof hij echt lief ofzo tegen je is. Ik zou er mij niks van aantrekken hoor... Wij hebben net hetzelfde gedaan, en ik lig daar totaal niet wakker van... Ik denk alleen maar: het is onze dag, en ik nodig alleen uit wie ik wil...
Voilà ;-)
|
|
Lotte
23-6-2012
|
13-9-2011 9:00:06
Bedankt iedereen voor jullie reacties! Ik zou hem alleen maar vragen uit beleefdheid en omdat ik er soms medelijden mee heb (terwijl hij dat echt niet verdient!). Ik denk er hoe langer hoe meer over van hem niet te vragen . Ik ga mij anders tijdens de hele receptie ergeren. De kans dat ik hem zie is klein, want we nodigen 120 mensen uit op de receptie, maar gewoon al de gedachte dat hij daar zal zijn, is genoeg om mijn de kriebels te bezorgen. grts
|
|
Fredie
26-6-2010
|
13-9-2011 10:04:49
Hey Lotte,
medelijden is zowat het laagste gevoel dat je kan hebben voor iemand (haat ligt niet ver van liefde, daar komt dus nog vrij veel gevoel bij kijken) maar medelijden ? Mensen met wie ik medelijden heb, negeer ik.
Jouw collega heeft je al lang laten merken hoe hij je minacht door de elementairste beleefdheidsregels (goedemorgen zeggen) aan z'n laars te lappen. Hèm nu op jouw beurt negeren, is hem laten zien hoe dat voelt. Sommige mensen begrijpen nu eenmaal pas een aantal dingen wanneer ze een figuurlijke klap in het gezicht krijgen...
Niet van wakker liggen want als je hem wel vraagt, zal je wakker liggen van hoe hij je in affronten kan brengen. Je hebt tegenover vrienden of kennissen geen uitnodigingsverplichting, nog minder tegenover collega's ! En ik nodigde hem niet uit want mensen zonder beleefdheid horen niet op mijn feesten ! Wat hij er verder van vindt, ach... Om de werksfeer hoef je het ook niet te doen want die is idd toch al verziekt. Is er trouwens überhaupt sprake van 'sfeer' wanneer hij in de buurt is ? En mochten je andere collega's dan niet komen omdat hij niet uitgenodigd is, tja, da's hun zaak he. Maar jij betaalt dus jij bepaalt. Echt niks van aantrekken.
|
|
Lotte
23-6-2012
|
13-9-2011 10:10:17
Fredie, je hebt 100% gelijk. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. De sfeer is inderdaad ver zoek wanneer hij in de buurt is. Voor de reactie van mijn andere collega's ben ik absoluut niet bang. Ze kunnen hem zelf niet uitstaan . grts Lotte
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
13-9-2011 10:24:31
Hey Lotte, Ik begrijp je probleem, maar vraag enkel mensen die je leuk vind en waar je een warm gevoel bij hebt. Het is jullie dag, dus absoluut niemand vragen waar je een slecht gevoel bij hebt. (vooral geen ergernis op je mooi dag). Een collega is trouwens erg tijdelijk (niet vergelijkbaar met vrienden) en als je van werk verandert zie je de meesten nooit meer. Groetjes, Ingrid
|
|
Jessica
5-5-2012
|
13-9-2011 10:33:36
hey
Als ik dit zo lees, je hebt echt een goed hart!!! Maar nodig hem NIET uit, ik zou echt niet wille dat zo iemand zit VIES te doen op mijn bruiloft en neuspulken zit rond te schieten, laat staat dat het in iemand zen eten terechtkomt bhaaa :-s hij zal toch alleen maar commentaar en negatieve dingen zitten te zeggen over u trouw,alleen al maar om u te pesten. Hij weet ook wel dat jullie elkaar niet kunnen luchten, dus hij moet niet verwonderd zijn dat hij niet wordt uitgenodigd, laat het een lesje zijn voor hem!!!Het is u trouw, u mooiste dag!!! daar moet niemand bij zijn die het kan verpesten, je dag moet zorgloos zijn!!! Je gaat er spijt van hebben als je hem wel uitnodigd!!! trouwens als niemand van u collega's hem moet, dan zal niemand hem missen :-)
|
|
marinka
7-7-2012
|
13-9-2011 10:40:18
ik sluit me aan bij de anderen dames, niet uitnodigen! waarom zou je? hij negeert je ook.en zoals je zelf zegt zu je je enkel maar ergeren. en ook voor je collega's want daar zal hij dus bij gaan staan die dag en dan is het voor hen ook wel een stuk kapot. ik zou geen moeite doen als hij zelf geen goeiendag kan zeggen. het is jou feest! geniet ervan!
|
|
Shanna
21-9-2012
|
13-9-2011 11:03:17
Hey Lotte,
Ik zou het toch ook niet uitnodigen hoor! Het is tenslotte jullie feest en niet dat van hem. Als hij al geen moeite doet om je 's morgens goeiedag te zeggen waarom zou jij dan de moeite doen om het op je receptie te laten komen.
Maar ik kan ook begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt.
Groetjes Shanna
|
|
frida
6-2-2010
|
13-9-2011 11:57:57
He Lotte,
Persoonlijk zou ik hem ook niet uitnodigen.
Groetjes Frida
|
|
Peter
14-7-2012
|
13-9-2011 12:30:46
Inderdaad niet gemakkelijk, maar ik zou hem ook niet uitnodigen. Blijkbaar is het duidelijk voor jou en voor hem dat jullie niet overeen komen, dus als hij vraagt waarom hij niet uitgenodigd is kan je hem dit ook makkelijk uitleggen, het zal voor hem ook niet als een verrassing komen. Het zou anders zijn moest hij totaal niet doorhebben dat je hem niet moet.
|
|
nancy
20-7-2012
|
13-9-2011 16:54:08
ik zou hem persoonlijk ook niet uitnodigen ze grtz nanske
|
|
Lindsey
12-5-2012
|
13-9-2011 19:10:48
hey,
mijn mening is dat een trouwfeest eigenlijk een feest is in de privé-sfeer. Ik zou enkel de mensen uitnodigen die ik er echt bij wil hebben. Aan die collega hoef je volgens mij echt geen verantwoording af te leggen. Maar natuurlijk, het is beter gezegd dan gedaan...
Groetjes
|
|
Els
10-9-2011
|
13-9-2011 20:06:24
Als je al je andere collega's vraagt kan je hem moeilijk overslaan, das mijn persoonlijke mening... Het is toch maar enkel de receptie versta ik? Je zal amper merken dat hij er was op zo'n drukke dag ;) & voor je het weet is hij weer weg.
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|