Ondertussen zijn we al 33 dagen getrouwd dus wordt het tijd voor een kort verslagje van onze dag.
De avond voor ons huwelijk zijn we met ons tweetjes nog enkele uren naar de sauna geweest om wat te ontspannen, zelf hadden we eigenlijk geen stress, maar de mensen rondom ons des te meer ;)
Het was er zalig ontspannen (eerste keer voor ons bij sauna
http://www.saunah2o.be/) en zeker een aanrader! geweldige service, pure rust en je hebt echt het gevoel dat je er helemaal alleen bent.
We waren eigenlijk zo goed als een week voor het huwelijk met alle voorbereidingen klaar, enkel mijn bruidstaart heb ik donderdag nog gemaakt en vrijdagmiddag naar de zaal gebracht dus gelukkig geen last-minute haastklussen meer.
De dag van het huwelijk zijn we om half acht opgestaan, terwijl ik onder de douche stond is mijn man koffiekoeken en pistolets gaan halen bij de bakker en hebben we nadien nog rustig ontbeten.
Tegen half negen was ik klaar voor aan mijn kapsel te beginnen. De zus van onze fotografe (en tevens vriendin) heeft mijn kapsel gedaan, voor een meisje van amper 19 jaar heeft ze dat super gedaan, zelfs beter dan menig professional zou ik zeggen ;)
Om negen uur arriveerde de visagiste en ook van haar ben ik heel tevreden! Ik kreeg zelfs nog een lip-gloss mee om gedurende de dag mijn lipstick bij te werken (na al dat kussen echt wel nodig :))
Na het aanbrengen van de make-up werd er nog de laatste hand aan mijn kapsel gelegd en kon ik eindelijk mijn trouwkleed aantrekken.
Mijn droomjurk vond ik bij bruidshuis Jagré in Antwerpen, ook hier ben ik zeer tevreden over de service. Ze luisteren echt naar wat je wil, je mag alle kleedjes passen die je mooi vind en geven hun eerlijke mening maar dringen zeker niets op. Ook een heel vriendelijk en persoonlijk onthaal steeds.
Mijn man heeft zijn kostuum gekocht bij kleding Kleske in Veerle-Laakdal, ook daar een prima service.
Tegen kwart voor elf was het dan zo ver en kwam mijn man mij halen. Aangezien mijn schoonouders vlak naast ons wonen moest hij maar enkele stappen te voet doen maar ik stond er op dat hij op de ouderwetse manier de bruid ging afhalen :D
Omdat ons hondje ook heel belangrijk is voor ons kreeg zij een mooi wit strikje aan en kwam ze mij mee afhalen, ze begreep enkel totaal niet wat er aan de hand was en was een beetje gestresseerd ocharme :)
Met een witte limo zijn we dan richting gemeentehuis gereden. De limo kwam van limo4seven, heel vriendelijke chauffeur die er de sfeer wist in te brengen :)
Op het gemeentehuis verliep alles heel gemoedelijk en relax, helemaal anders dan ik had verwacht van een burgerlijk huwelijk. Onze "ceremonie" duurde zeker 45 minuten en de schepen had zelfs een mooie tekst geschreven en heeft nog een gedicht voorgedragen (waar ik eerlijk gezegd de tranen van in mijn ogen kreeg dus ik heb serieus tandjes moeten bijten of mijn man was waarschijnlijk mee vertrokken :D)
Na het burgerlijke huwelijk zijn we dan thuis snel een boterhammetje gaan eten en vertrokken voor de foto's. Eerst hebben we een stop gemaakt bij mijn grootouders die omwille van hun gezondheid niet naar het huwelijk konden komen. Ik ben dan als verrassing mijn bruidsboeket gaan afgeven aan mijn grootmoeder en hebben daar dan ook nog enkele foto's genomen zodat ze toch bij op de trouwfoto's staan.
Nadien was het verder richting feestzaal, omdat deze gelegen is in een mooi groen kader tussen de fruitbomen en bestaat uit oude schuren was dit voor ons de ideale locatie om de foto's te nemen. Jammer genoeg heeft de regen wat roet in het eten gegooid maar onze fotografen hebben er toch nog mooi werk van gemaakt en we mochten binnen in de zaal en bijhorende gebouwen foto's nemen en gaan waar we maar wilden.
Hier kan je enkele van onze foto's van onze dag zien:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WKFJ4PKNWij hadden gekozen voor feestzaal Den Eyck in Kasterlee. Echt een aanrader! Deze mensen zorgen ervoor dat je je nergens zorgen over hoeft te maken, alles was echt tot in de puntjes verzorgd, van tafels, menu's, bloemstukken tot het eten en de muziek. (wij hadden trouwens de huis-DJ van de feestzaal, geen moment spijt van gehad, die man luistert echt naar wat je voorkeur is en houdt hier ook rekening mee, er is geen enkel liedje gespeeld dat niet in onze stijl paste, onze gasten hebben tot in de vroege uurtjes constant op de dansvloer gestaan en er was volop ambiance). Ook het eten was subliem, We hebben van veel gasten de opmerking gekregen dat ze nog nooit zo lekker gegeten hadden en veel mensen zijn zelfs 3 tot 4 keer teruggegaan naar het buffet :)
Onze ceremonie hebben we laten verzorgen door de vliegende pastoors (
www.vliegende-pastoors.be). Omdat wij niet echt christelijk aangelegd zijn wilden we toch een persoonlijke ceremonie met een humoristische toets en die was er! Het heeft echt de toon gezet voor het verdere verloop van de avond. Deze mensen hebben dat schitterend gedaan en volledig naar onze wens. Ik kan deze mensen ten zeerste aanbevelen voor iedereen die op zoek is naar eens iets anders.
Het enige serieuze minpunt aan onze dag was onze videograaf. Na het lezen van enkele reacties hier op het forum hadden we contact genomen met die bepaalde man en wat hebben we daar een spijt van gehad! Ik heb nog nooit zo'n ombeschofte, arrogante man meegemaakt. Na een uur had ik al zin om hem terug naar huis te sturen, we hebben ronduit klachten gekregen van onze gasten dat hij enorm opdringerig was en nogal vol van zichzelf. Hij heeft onze fotografen ook constant onderbroken waardoor veel foto's die wij graag nog wilden niet genomen zijn omwille van tijdsgebrek door zijn gemoei, we hebben ons de ganse dag geërgerd en op onze tanden moeten bijten om niet uit te vliegen.
We hebben na het huwelijk van hem ook een mailtje gekregen dat onze muziek niet goed was (té oubollig, past niet bij een klasse diner,...) en dat hij andere muziek wilde gebruiken (niet onze stijl) en toen was voor ons de maat vol. We hebben hem een mailtje teruggestuurd met alles wat ons die dag geërgerd heeft en dat we het ook niet op prijs stelden om zulke mails te krijgen over onze muziekkeuze en dergelijke. Daarop hebben we een mail gehad waarin hij letterlijk zegt dat zowel ik als onze gasten leugenaars zijn maar hij verwacht wel dat we de dvd bij hem komen bekijken én betalen. Ik heb hem laten weten dat we geen behoefte meer hebben aan de dvd aangezien we toch enkel maar slechte herinneringen aan die man hebben en de dvd wss niet eens zal zijn wat wij willen. We staan zelfs op het punt om advocaat in te schakelen omdat we zelf niets meer met die persoon te maken willen hebben. Had ik het geweten, ik had nooit een videograaf genomen, hij heeft een serieuze domper op onze dag gezet.
Maar buiten dit enige minpunt hadden we een schitterende dag en het is een cliché maar o zo waar: de dag is voorbij voor je het weet dus geniet er van met volle teugen!