Nu Online
Momenteel zijn er 586 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Orriginele ideeën gezocht

25-9-2011 12:33:13
Hallo,
Binnen 2 weken trouwt mijn beste vriendin. Gisterenavond was het haar vrijgezelle (zeer leuk!), maar kwam ook ter spraken wie wat zou geven als cadeau. Ik bedoel, ze vraag geld, maar zomaar in een envelopje, is zo gewoontjes hé.
Ik ben dus op zoek naar orriginele ideeën om het geld af te geven. Hij is vrachtwagenchauffeur, zij doet gewoon vanalles, maar staat vooral steeds voor iedereen klaar.
Wie weet raad?
Groetjes,
Cindy

Cindy
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 905

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik25-9-2011 13:25:44

hey, ik heb al eens meegemaakt waar ze het geld in een groot wiel hadden gestoken (denk van een camion of traktor) en da zat in de binneband. was hilarisch want ze moesten dat ter plekke stuk doen of ze moeste met het wiel en al mee naar huis. wat ik ook vaak zie is dat er een aquarium met vissen word gegeven en op de bodem allemaal kleingeld of ook heb ik al gehoord het geld in een kruiwagen met cement. en een vriendin van mij die kreeg van haar vriendinnen een kistje (zonder sleutel), die heeft een maand nadien maar pas de sleutel gekregen nadat ze nog opdrachten moest doen, eerst haar vrijgezellen, na de trouw moest ze nog eens een drink geven bij haar thuis en moest ze nog e paar opdrachten doen. ze was wel keicurieus natuurlijk, iets krijge op je feest en maar pas maand nadien opedoen!
en zo zijn er wel nog ideeen denk ik :)

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik25-9-2011 14:24:46

Wij hebben van een collega op het werk een doos gevuld gekregen met confetti met daarin het geldbedrag en maar zoeken tussen de confetti :-)
Van andere kameraden hebben we 2 hooibalen gekregen omdat we kippen hebben en daar zit ook tussen geld verstopt deze hebben we wel nog niet geopend gaan eerst ons oude stro opgebruiken en dan pas die hooibaal openen en de centjes zoeken lol

nathalie
10-8-2012
 Meld misbruik25-9-2011 14:38:18

hey,
je hebt ook van die mooie ballonnen die je kunt laten vullen met vanalles en nog wat, dus ook met geld.
heb ook eens gezien dat ze een grote vaas (vorm moet een beetje weg hebben van een bierglas)tot helemaal aan de rand met gele gel vullen die ze vol kleingeld staken en daarboven scheerschuim. het zag er uit als een grote pint bier.

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik25-9-2011 15:09:07

Wij hadden geld ingevroren in vormpjes van ijsblokjes. Moet natuurlijk haalbaar zijn om af te geven zodat het nog niet allemaal gesmolten is. Echter, zoveel blokjes op elkaar (we hadden ook echt centjes genomen )is niet zo héél snel gesmolten.

sonja

Meld misbruik25-9-2011 15:50:56

Briefjes oprollen en in rietjes steken.

Sara
10-9-2011
 Meld misbruik25-9-2011 16:02:08

Wij hadden een leuk tonnetje gekregen vol met kleingeld en daar hadden ze gips overgegoten... was zeeer leuk :p

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik25-9-2011 17:01:27

die vissen gaan wel dood met kopermuntjes.... ook een beetje zielig...

Silke
18-6-2011
 Meld misbruik25-9-2011 17:10:03

Centjes in kaarsvet smelten, da's pas leuk !

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:02:36

hey

vouw het geld in een form of afbeeldingen (bijvoorbeeld een boot) doe dit een een lijst en mooi ik pakken klaar.

mvg francis

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik25-9-2011 21:00:32

Hey,

er heeft hier iemand eens heel leuke ideeën gepost, dat was echt van een heel creatief koppel denk ik. Ik weet helaas niet meer hoe die post precies heette. Eén van hun ideeën herinner ik me nog: ze hadden geld laten drukken (of zelf gemaakt, weet ik niet) met de hoofden op van het trouwkoppel. Dat hadden ze in een speelgoed-schatkist gestoken. Tussen dat nep geld hadden ze dan echte briefje gestoken. Persoonlijk vond ik dat echt heel leuk

Groetjes,
Hanne

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik26-9-2011 14:54:16

Wij hebben eigenlijk maar 1x een gezamenlijke cadeau gegeven.
We hebben toen een soort geldkoffertje gevuld met nepgeld (chocolademunten en munten en briefjes van een speelgoedkassa). De geldbriefjes waren allemaal geplooid (origami) en op enkelen stond dan een gecodeerd telefoonnummer.
Dus bijvoorbeeld 0475/..... werd dan 956-956 16/16*4 100+375-468 enzovoort.
Ze moesten naar die nummers bellen (was van iedereen die had bijgelegd) en kregen dan te horen waar de centjes lagen. De moeder van de bruid had op voorhand onze envelopjes gekregen, en die bij het koppel thuis gaan verstoppen. Ze konden het dus rustig thuis allemaal uitzoeken, en veel rommel hebben ze er niet van gehad.

Verder storten wij altijd geld. Om toch iets af te geven, doe ik meestal het volgende:
een kleine bolle vaas vullen met gekleurde stenen & gekleurd zand. In dat zand dan wat koperen muntjes (maar enkel ter "decoratie") en bovenop het zand een mini spaarvarkentje (zodat het net met z'n snuitje boven de vaas komt). In het gleufje een briefje dat de rest van de centen gestort zijn.

Groetjes
Katrien

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik26-9-2011 16:44:34

Hoi!
Wij hebben eens met onze vriendengroep een rekeningnummer geopend.
Zij werkte bij een papierwinkel dus hebben een enorme zak met papiersnippers laten 'maken' met daarin het papier met rekeningnummer, ook versnipperd...
Heel wat zoekwerk dus!! :-)

Voor een trouw pasgeleden hebben we eveneens een rekeningnummer geopend.
Vervolgens +/- 12 telefoonboeken/gouden gidsen gekocht en er in sommige boeken een cijfertje aangeduid, in sommige niks... Trust me : heel wat werk!!

We hebben ook al eens kleingeld verzameld allemaal + één keer in dopflesjes Jupiler geslagen / één keer in zakjes gedaan en in beton gegoten / één keer in kaarsvet gedaan maar dat zou ik afraden... Het is HEEL VEEL prulwerk en heel wat geldstukken geraken beschadigd... Succes!! xxxx

nathalie
10-9-2011
 Meld misbruik27-9-2011 13:34:16

wij hebben een maquette van een huis gekregen en daar allemaal kleine isimo bolletjes in en daar tussen munten en briefjes het huisje was tot boven gevult met die bolletjes dus was vree zoekwerk en van die bolletjes vinden we er nu soms nog hebben da huisje hier ook nog staan is wel mooi gedaan.

een emmer opvullen met steentjes en daar de muntstukken in verstoppen is ook heel leuk

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 22:04:21

Bedankt iedereen voor de leuke ideetjes.
Zaterdag heeft ze haar "schieting" en dan ga ik enkele foto's nemen van zijn camion. Misschien laat ik hem uitvergroten en plak ik de muntstukken strategisch op de foto ofwel ga ik volgende week een camion kopen in de speelgoedwinkel en zet ik er met van die zelfklevende letters hun namen op en aan de zijkant hun foto en dan vul ik de camion met centjes. Lijkt me ook leuk.
Maar jullie ideetjes neem ik wel mee in mijn gedachten.
Cindy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...