Nu Online
Momenteel zijn er 640 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

panty's?

17-10-2011 11:32:48
Hey mede-bruidjes,

Ik las onlangs in een bruidsmagazine dat het een etiquette is voor de bruid om panty's te dragen en dat je deze ook al moeten dragen tijdens het passen van je jurk en tijdens het inlopen van je schoenen en dergelijke. Maar eigenlijk ben ik niet zo'n fan van panty's dus mijn vraag is hoe sterk deze etiquette gevolgd moet worden? Dragen jullie panty's op jullie grote dag en tijdens het passen? Ik ga namelijk binnen twee weken op jurkenjacht.

Alvast bedankt!

Nathalie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1184

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:36:29

Ik ga er geen dragen denk ik, want die gaan me toch maar op mijn zenuwen werken en afzakken... dus ik laat ze schoon thuis ;-)

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:40:23

pfff panty's, weet je wel hoe warm het is onder die jurken ;-)

enige dat ik misschien overweeg is kortere panty kousjes voor iets minder pijnlijke voeten te hebben maar vermoedelijk doe ik dat zelfs niet want ik HAAT panty's

en ik vermoed dat het vooral belangrijk is bij de eerste pas ALS je het zou doen

romina
6-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:50:37

Ik ga er ook geen dragen. Ze zouden me meer irriteren dan dat ze hun dienst bewijzen. En van die panty kousjes. gaan je schoenen dan niet sloffen? Omdat de kousjes zo glad zijn?
Ik doe er dus geen aan en waarom eigelijk. Niemand ziet dat toch en voor bruinere benen hoef ik het al niet te doen

Groetjes.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:52:57

mja je moet schoenen passen met die kousjes he ;) Die zijn bij mij vooral om blaren te vermijden, tip van de mama :-p

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik17-10-2011 11:54:23

pfff, etiquette, daar krijg ik echt grijze haren van! als jij niet graag panty's draagt, doe je dat toch gewoon niet, of het nu je huwelijk is of een doordeweekse dag?! ik had een kleedje waarin mijn benen zichtbaar waren en absoluut geen panty's. ik vind dat trouwens pijnlijk in pumps, mijn voeten schuiven daarvan naar voren met pijnlijke tenen als gevolg... gewoon blote benen en blote voeten!

groetjes

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik17-10-2011 12:02:20

Hallo,

Ik had er ook voor gekozen om geen panty's te dragen. Ik vond dit te warm. Ik had er wel bij in mijn "nood-koffertje", maar heb ze niet gedragen. Je kan ze ook aandoen om je schoenen in te lopen, zo voorkom je blaren...

Groetjes
Annelies

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik17-10-2011 12:25:13

hey Nathalie,

Ik had panty's aan en wel met 1 reden: je voeten zwellen dan niet op van de warmte waardoor je je schoenen langer kan aanhouden. En het werkt echt! En ik ben er speciaal in een lingerie winkel gaan halen waarbij dat er een extra versteviging is zodat ze niet afzakken. Ik heb er absoluut geen last van gehad en heb mijn schoenen de hele avond / nacht kunnen aanhouden.

groetjes

sofie

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 12:25:50

Ik doe er ook geen aan hoor, storen me veel meer dan dat ik er voordeel aan heb :-). En bovendien vind ik ze heel ongemakkelijk in schoenen, want die ben je dan om de haverklap kwijt tijdens het dansen doordat ze van je voeten glijden... Dus voor mij toch maar niet ;-).

Groetjes!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 13:00:20

Zever: dit maakt absoluut geen deel uit van de etiquette! Je kiest er zelf voor om al dan niet panty's te dragen.

Als je ze wel draagt, is het natuurlijk verstandig om dit ook te doen tijdens het inlopen van de schoenen, maar voor pasbeurten lijkt dit me niet noodzakelijk. Sterker nog, ik denk dat je maar kunt beslissen of panty's een goed idee zijn als je weet wat voor jurk je zult dragen (in combinatie met het seizoen en jullie zaal).

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik17-10-2011 14:36:21

Hier ook blote benen!
Ik haaaaat panty's!
Mn mama had me ook gezegd dat dit normaal gedaan wordt op je trouwdag maar dat maakt me niets uit.
Dus gewoon doen waar je je makkelijker mee voelt!

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik17-10-2011 14:39:25

Ik droeg geen panty's. Ik heb ook nooit gehoord dat dit zou moeten... Misschien is het wel beter voor de voeten (schoenen die anders zouden knellen), maar als je de schoenen vooraf goed inloopt, lukt het ook wel. Ik heb rond 3u 's nachts mijn schoenen geruild voor mooie slippertjes tot dan geen last gehad en het was een zeer warme dag! Ik was blij dat ik geen panty's aanhad... Doe gewoon wat jou het beste lijkt.
Misschien nog één tip en als reactie op Sara, in de bruidswinkel hebben ze mij aangeraden om geen korte panty's te dragen, je zou dit misschien kunnen zien, tijdens het dansen, de fotoshoot. Het hangt waarschijnlijk ook wel van je kleed af...

Groetjes
Caro

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik17-10-2011 15:55:11

Hey,

Zelf zal ik zeker panty's dragen, draag in het dagelijkse leven ook steeds panty's onder mijn jurken en rokken... (dus had er bij het passen van mijn bruidsjurk ook aan). Is inderdaad steeds net iets gekleder (mensen van de koninklijke fam. zal je ook zelden tot nooit zonder panty's zien.)

Maar is iedereen zijn idee natuurlijk! Kan natuurlijk evengoed zonder!

Veel groetjes Ellen

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:35:47

Ook ik draag geen panty's, zit veel te ongemakkelijk!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik18-10-2011 1:47:06

ik had er geen aan, gelukkig maar, zou veel te warm geweest zijn.

heb mijn schoenen ingelopen met gewone wollen kousen aan en de dag zelf de magic trick : Compeed stick, die groene, dat legt een soort film over je voet.
en dan goed veel talkpoeder in de mijn schoenen dat helpt ook altijd want dan 'glij' je makkelijker in die schoen, beetje effect van een panty.
ik heb mijn schoenen aangedaan om 11hr 's morgens en ze pas om 6hr 's morgens terug uitgedaan.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 9:11:26

Dag Nathalie,

Hier ook geeeeeeen panty's!
Ik haat panty's!! Als ik er ooit draag zijn het van die hele donkere, dikkere zwarte onder een kleedje en dan nog meestal met een hoge laars er over...
Dus doe gewoon wat je zelf wil :-)!
Ik draag in pumps ook nooit iets van een kousje, altijd blote voet, blote benen :-)...dus ook op mijn w-day...geen panty's :-) hehe!

groetjes

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik19-10-2011 13:17:44

Ik droeg hold-ups op mijn trouwdag en heb er onder mijn jurk helemaal geen last van gehad ook al was het ontzettend warm. Op de feestdag ben ik zonder panty gegaan en toen heb ik ongelovelijke last gehad van mijn schoenen en heb ik gewenst dat ik ze toch aan had gedaan. Doordat ik hold-ups had, waren er ook geen problemen om naar de toilet te kunnen gaan, want dat zag ik echt niet zitten met normale pantys.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info