Nu Online
Momenteel zijn er 441 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

saks&boom

17-10-2011 17:43:39
Hallo mede bruidjes,
Na veel zoeken en bezoeken, bekijken en berekenen... hebben mijn vriend en ik zo goed als zeker beslist dat we ons feest in Saks&boom te Meilegem (een moderne zaal die wereldkeuken serveert, geen echt traditioneel trouwfeest dus!) willen houden. Alvorens ik de optie 'verzilver' wou ik toch nog even naar wat reacties polsen... hier op het forum las ik enkel positieve berichten, maar ze zijn niet super recent...

Vandaar ga jij ook trouwen in Saks&boom? of ben je er getrouwd, of naar een trouwfeest geweest... wat waren de indrukken? of samenwerkingservaringen met hun cateringservice Koriander en Kaneel?
en hoe ervoeren jullie het terras, ik vind het een minpunt dat er geen tuin aan de zaal is, enkel dat terras voor de receptie...

Alle info is welkom!
Bedankt
Groetjes
Liselot

liselot
25-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1509

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:50:27

Hoi Liselot! Ik vind Saks & Boom echt goed: we hebben er al verschillende familiefeesten meegemaakt en het telkens prima in orde, van een jubileum over een verjaardag tot een trouwfeest - telkens helemaal anders maar wel af. Wij hadden oorspronkelijk ons feest thuis ik een tent willen doen en zouden dan zeker Koriander & Kaneel, hun traiteurdienst, genomen hebben. Het tentenidee is uiteindelijk gesneuveld, maar ik ben er van overtuigd dat je met Saks & Boom geen misser zult begaan. Het eten is er prima, eens iets anders dan gewoon (al kan je er zelf zo ver in gaan als je wil), de eigenaren zijn heel vriendelijk en de zaal is gezellig en origineel. Voor ons zou ze te klein geweest zijn, maar zeker niet twijfelen jullie zou ik zeggen!

liselot
25-8-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:54:47

Bedankt Elisabeth voor deze leuke reactie, ik ben zelf van Wetteren , dus niet echt super dicht van de streek daar en vandaar heb ik er nog nooit feesten meegemaakt, want het altijd zo een beetje moeilijk maakt om dan voor iets te kiezen waar je zelf geen ervaring mee hebt! Dus bedankt voor je reactie! :)
groetjes

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:56:59

Graag gedaan ;-)

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 21:38:59

Oh, da's interessant, ik ben nog op zoek naar catering en hun website ziet er wel tof uit!

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik18-10-2011 20:36:46

Hey!

Ik ben vorig jaar naar het trouwfeest van een collega geweest daar! Dik in orde! De trouwers zelf waren ook heel erg tevreden!

Groetjes,

Marijke

Rosie

Meld misbruik20-4-2012 12:11:17

hey

Ik ben daar ook naar een trouwfeest geweest van een vriendin , en ik kan alleen maar in superlatieven spreken ....was op alle vlak uitstekend...! doen zou ik zeggen...

Rosie

liselot
25-8-2012
 Meld misbruik15-6-2012 11:59:40

Bedankt Marijke en Rosie voor jullie berichtje :)

liselot
25-8-2012
 Meld misbruik14-9-2012 18:23:29

Hallo iedereen,

Ons huwelijk is inmiddels voorbij, ik zal dus het trouwforum verlaten, maar wou toch nog even mijn ervaringen met SAKSENBOOM / Koriander en Kaneel in het gastenboek plaatsen voor toekomstige trouwers, want ons feest was een echt succes! en misschien kan het mensen die twijfelen om hun zaal in de feestzaal in Meilegem te houden toch over de streep trekken:
Om die reden heb ik gewoon het tekstje dat ik in het gastenboek van Koriander en Kaneel heb geplaatst hieronder even gekopieerd, voor de geinteresseerden dus ;)

Wij kenden 'Koriander en Kaneel' aanvankelijk niet. We leerden het kennen door te surfen op het net. De naam beviel ons meteen en trok onze aandacht. Mijn man (toenmalige vriend ;) ) en ik waren al een tijdje op zoek naar een perfecte zaal voor ons huwelijksfeest... een zaal waar originaliteit het wint van traditie en kitsch, waar er een gezellige ongedwongen sfeer is, in plaats van een stijve bedoening , waar het stijlvol en eigentijds is ingericht (in plaats van zalmrose behang en hoesjes over de stoelen, wat vreemd genoeg nog steeds de gangbare praktijk is in vele trouwzalen)... Maar het moest uiteraard ook betaalbaar zijn, voldoende capaciteit aankunnen en niet te ver zijn van onze woonplaats (Wetteren)!
We bezochten een tiental zalen, maar met geen enkele zaal hadden we het de klik! Sommige mensen zeiden ons dat we teveel eisen hadden, dat we compromissen gingen moeten maken... Maar ze hadden het mis, na een bezoekje aan de Saksenboom wisten we het... hier zien we ons te trouwen, deze zaal straalt de sfeer uit waar wij naar op zoek zijn!
Het contact met de eigenaars liep van het eerste moment zeer goed. Ze weten professionaliteit te combineren met hartelijkheid. Ze luisterden naar onze wensen en hielpen ons beslissingen te maken! Wij kozen voor een eerder ‘traditionele trouwformule’.
Ik geef het verloop van ons feest hier kort even mee om een beeld te schetsen van wat er allemaal mogelijk is. Om 17u ging de eerste receptie van start. één voor kennissen van ons en vrienden van onze ouders (70 personen). Deze gingen na de receptie naar huis. Om 19u startte het echte avondfeest (90 personen). Opnieuw een receptie van een uurtje, om 20u gingen we aan tafel, we startten met een sorbet en de wijnproeverij gevolgd door het Tappas en Wappaz Buffet (optie Latino). Om 22u sloten er nog 50 mensen aan voor een dessertenbuffet. (Een voordeel van een zaal die gepersonaliseerd werkt en niet met standaard formules: In het dessertenbuffet waren er standaard geen pannenkoekjes voorzien, omdat ik dit zelf graag eet heb ik dit gevraagd of dit er aan kon worden toegevoegd. Dit was geen probleem! :) Lekker!) Om 24u startte onze fuif, deze duurde tot 5u! (de zaal sluit normaal de deuren om 4u maar omdat wij wel graag tot de vroege uurtjes vieren kon op voorhand op eenvoudig verzoek (mits een klein supplement) het feest met een uurtje worden verlengd)
Ook de muziekinstallatie van de zaal is echt zeer goed (alles zeer recent en modern, ook belangrijk!) zeer veel lichten, rookmachine, de dansvloer is in het midden van de zaal (waardoor de muziek luid genoeg kan gedraaid worden voor de dansers, maar de mensen die aan tafel willen babbelen dit ook nog kunnen).

Ons feest werd een echt succes! De reacties van onze vrienden en familie waren héél positief! Lekker eten, geweldige fuif, vriendelijke bediening, iedereen zit samen in één ruimte waardoor iedereen betrokken wordt bij het feest, ook de wijnbar vonden ze super!

Wij waren heel tevreden over de hele lijn en kunnen ‘Koriander en Kaneel’ (in de Saksenboom) ZEKER aanraden voor wie op zoek is naar een origineel trouwfeest zonder zorgen!

Thea
3-8-2013
 Meld misbruik9-2-2013 11:29:56

Ik ben heel blij dit te lezen, want wij trouwen op 3 augustus in Saks&Boom :-)

Voornaam

Meld misbruik25-10-2013 17:27:30

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info