Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

indeling avondfeest

18-10-2011 10:53:36
Dag lieve bruidjes en gommetjes
18 aug 2012 gaan mijn lieve schat en ik trouwen :-)
We hebben om verschillende redenen gekozen om het niet al te duur te maken en niet al te groot.
We trouwen enkel voor de gemeente (s middags); eventueel kleine drink voor de mensen die naar de gemeente zijn gekomen.
waarop we vervolgens foto's gaan trekken.
Dan goed eten met onze ouders en broers; dit zou dan in de namiddag zijn.
We dacht om 20u ons avondfeest starten.
We hebben bbq voorzien en drank a volonte. Uiteraard ook een bruidstaart... dan maar dansen !! :-)
Nu is mijn prob; dat ik niet goed weet hoe ik het avondfeest kan/'moet' indelen.
Kunnen we ook best een mini-receptie en speech doen of is het voldoende als er bij binnenkomst een glaasje bubbels/fruitsap aangeboden wordt.
iemand ideeen??? ik heb me al suf liggen zoeken hier, maar kom telkens tot een ander resultaat :-)
mercikes
A

An
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1325

An
18-8-2012
 Meld misbruik18-10-2011 10:55:30

AHja, we hebben ongeveer 90 genodigden. waaruit familie, vrienden, werk.

De zaal voorzien we van dansvloer (uiteraard), deels staantafels en ook wat tafels en stoelen voor te zitten

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 11:00:48

Hey, als ik het goed begrijp ga je enkel met familie eten? Ik zou in dit geval wel zorgen voor een kleine receptie (dit hoeft niet met hapjes, kan enkel met een drankje) van ongeveer een uurtje... Ik zou persoonlijk 'bij mooi weer' de speech buiten houden tijdens of aan het einde van de receptie!

Groetjes
Alessia

Inge
10-11-2012
 Meld misbruik18-10-2011 11:11:16

hoi

wij geven ook enkel een dansfeest mét frietmobiel en een klein dessertje

wij zetten enkele tafels voor de mensen die willen zitten en gaan dan ook nog wat bartafeltjes huren. bedoeling is dat wij mensen ontvangen met een glaasje bubbels, en misschien wat zelfgemaakte hapjes (kaasjes, salami, olijfjes, chips en nootjes), en dan kunnen de mensen tijdens het dansfeest een frietje halen

ook helemaal niet groots maar wel supergezzellig denk ik

groetjes

An
18-8-2012
 Meld misbruik18-10-2011 11:13:43

iedereen is welkom op de gemeente alsook het feest. alleen het eten is met onze ouders en broers.

Mijn schoonmama zei ook al dat ze het bij haar thuis wou doen, mooi grote tuin + grote sjieke veranda die erop aansluit (moest het niet zo denderend weer zijn).
Maar hoe pak ik dan best het avondfeest aan :-) that's the big question hihi

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 11:26:49

Je kunt je avondfeest ergens anders doen... wij hebben een extra zaaltje gehuurd voor de receptie 's middags voor familie/ jij kunt dit eventueel bij je schoonmoeder thuis doen... als je dan nog graag een kleine receptie wilt kun je gewoon de gasten uitnodigen bij je schoonmoeder voor een drankje en dan kun je samen vertrekken naar de feestzaal. Het is heel moeilijk om je feest thuis te doen, vooral als je rekening moet houden met het feit dat je schoonmoeder waarschijnlijk geen 10 toiletten heeft en de mensen dus door het hele huis zullen moeten lopen enz.

Groetjes

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik18-10-2011 11:33:21

Probeer jullie gasten met zoveel mogelijk in de watten te leggen op gebied van zitmogelijkheden, eten, drinken en hun favoriete muziek. Indien er 'iets' aan schort, heb je veel kans dat de zaal vlug leegloopt.
Laat het hen zeker weten dat er geen maaltijd is.
grtz

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik18-10-2011 15:48:32

Als de barbecue voor iedereen is, zou ik gewoon een glaasje aanbieden bij binnenkomst. Speech moet je zelf beslissen, dit kan altijd nog ergens tussendoor, bijvoorbeeld voor de bruidstaart geserveerd wordt. Als de barbecue bij het avondfeest is, zou ik persoonlijk eerder starten dan 20u, omdat ik dat zelf al wat laat vind om te gaan eten.
Als de barbecue niet voor bij het avondfeest bedoeld is, lijkt 20u mij een goed tijdstip om te starten. Dan zou ik wel hapjes voorzien, niet apart als receptie, maar gewoon tijdens het feest.

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 19:50:39

Als de BBQ inderdaad voor iedereen is, zou ik alleen een glaasje bij het binnenkomen geven... zonder hapjes.

Wij doen voor iedereen warm en koud buffet, en ze krijgen ook gewoon een drankje bij aankomst, zonder hapjes.

Groetjes
Tabita

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik18-10-2011 20:16:12

hoi

Wij hadden ook een dansfeest met (zeer uitgebreide) hapjes. Onze gasten werden ontvangen met een glaasje en receptiehapjes...
Speech hebben wij niet gedaan.

groetjes
Joyce

Kim
18-8-2012
 Meld misbruik19-10-2011 16:04:09

Hoi

Wij doen ook een bbq, enkel voor de suite en dichte familie. Wij laten de rest van het volk komen rond 20u - 20u30 en zij krijgen nog een dessertenbuffet voorgeschoteld.
Bij ons is het plan om deze mensen te ontvangen met een glaasje.

An
18-8-2012
 Meld misbruik19-10-2011 23:54:06

dank je voor jullie reacties;

ik denk dat we er ver uit zijn.
Bij het binnen komen een glaasje aanbieden.
Dan bbq starten en kunnen de gasten eten aanbieden.
Achteraf bij het aansnijden van de bruidstaart kan er een speech af :-) maar die zal dan komen van een van onze papa's want ik en mijn fiancke zien da nie zitten :-)
> dit is uiteraard voor het avondfeest.
in de namiddag is het uiteten op restaurant met ouders en M. zijn broer en mijn broer.
Nogmaal thank youuu !! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info