Nu Online
Momenteel zijn er 631 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleempje met de suite!

20-10-2011 11:43:15
Hey, wij zijn van plan om ofwel een zaaltje te huren voor een receptie/maaltijd na de gemeente ofwel om met de suite iets te gaan eten op restaurant! Nu is mijn vraag uit wat bestaat die suite... Ik dacht om enkel met onze ouders en zussen en broers + partners iets te eten, maar het probleem is dat mijn vriend zijn familie uit de Antwerpse Kempen komt en dus sowieso 1 uur moet rijden. Wat doen zij dan tussen het eten en de huwelijkslezing? Er zal voor hun een gat zijn van ongeveer 2.5 uur!

Alvast bedankt!
Alessia

Alessia
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 633

Kim
18-8-2012
 Meld misbruik20-10-2011 11:45:06

Hoi,

Bij ons gaan ze gewoon mee eten.
Wij hebben dus aan tafel:
Ouders en broers en zussen
grootouders
getuigen
en broers/zussen van de ouders
Veel groter dan we eerste wilden, maar hebben dan toch maar een compromis gesloten. Anders komen de mensen misschien enkel maar 's avonds en niet naar de kerk.
Groetjes,
Kim

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik20-10-2011 11:51:39

Hoi Alessia,

Bij ons bestaat de suite uit dezelfde groep personen als Kim.

Onze kleine suite: Wij, ouders, 2 broers (eveneens onze getuigen)
Grote suite: Beste vriendinnen en broers/zussen van de ouders
In het totaal zijn we met 39 personen waarmee we s'middags gaan lunchen.

groetjes

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik20-10-2011 11:54:36

Hey Alessia,

bij ons zaten onze beste vrienden ook bij de suite. Sommige van hen hadden ook een uur gereden, en dan waren ze de hele namiddag vrij, tot het feest 's avonds. Niemand vond dat vervelend. Ik geloof dat de meeste samen wat gaan shoppen zijn in Gent (het was wel schitterend weer die dag).

Groetjes,
Hanne

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik20-10-2011 12:02:24

wij gaan waarschijnlijk enkel de dichte suite meenemen naar het gemeentehuis en dan nadien de lunch en de rest van de mensen enkel het uur geven van de kerk tenzij ze echt willen maar dan nemen we ze niet mee op lunch.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik20-10-2011 13:02:40

Wij zouden ook enkel de dichte suite meenemen naar het restaurant (zussen, broers, ouders, grootouders), dit zou al op een 21 personen komen! Moesten we iedereen vragen dus ook broers en zussen van onze ouders dan komen we aan meer dan 64 personen en dat vinden we net iets te veel om mee te nemen op restaurant ( wij rekenen ongeveer 30 euro de man)... Ik denk dat we nadien die 21 personen gewoon bij ons thuis laten komen om zich op te frissen want 2 uurtjes later is de ceremonie met aansluitend het avondfeest! Het enige waar ik nu mee zit is dat die andere familieleden (die we maar om de zoveel maanden/jaren zien) zich een beetje 'vernederd' gaan voelen...

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik20-10-2011 13:06:12

Goeiemiddag,
Ik ben ook afkomstig uit de Antwerpse Kempen
Bij mijn weten bestaat de suite uit het bruidspaar met eventuele bruidskinderen, ouders en grootouders, broers en zussen met partner en de getuigen.
Bij ons ging iedereen tussen het gemeentehuis (voormiddag) en het etentje op restaurant (17h) gewoon naar huis zo konden de grootouders nog uitrusten en mijn ouders de hond uitlaten. Ondertussen zijn wij foto's gaan nemen.
Weet je trouwens zeker dat er familie naar het gemeentehuis komt (buiten de suite)? Wij trouwden ook op 40-45 minuten rijden van mijn famille en buiten de suite was er niemand bij de plechtigheid in het gemeentehuis. Iedereen is gewoon naar de fuif gekomen 's avonds (wij hadden geen huwelijksviering).
Toen onlangs een nicht van mij trouwde was het enkel de suite op het gemeentehuis en de rest van de familie is gewoon naar de huwelijksviering (vroege namiddag) geweest en daarna naar huis gegaan en dan 'savonds naar het feest.
Groetjes,
ilse

Kim
18-8-2012
 Meld misbruik20-10-2011 15:49:14

Wij kregen commentaar van mijn schoonouders dat er hun broers en zussen anders niet in de kerk zouden zijn en dat het niet kon dat ze anders terug naar huis moesten rijden.

't Is dat ze ver moeten rijden, max. een half uur...
Dus wij hebben uiteindelijk toegegeven.
Bij ons komt het dan neer op zo'n 35 man, anders was het 15.
Groetjes,
Kim

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...