Terug naar overzicht
Jep, de eerste reactie van een tante: Wrm trouw je eigenlijk?Ik vond da ook een rare vraag,...Net zoals gisteren, waarbij iedereen gelijk verschoot da we voor de kerk willen trouwen,...Nuja allemaal niet aantrekken en genieten van de voorbereidingen ;-)
1. Leuke tip, maar ik heb al schoenen, maar misschien zijn er anderen die ervan kunnen genieten :)2. In ondertrouw gaan, is op het gemeentehuis gaan aangeven dat je wil trouwen, dit moet je doen ten laatste twee weken voor je effectieve huwelijksdatum anders kan je niet trouwen. Dit is om las-vegas-toestanden te vermijden en ervoor te zorgen dat mensen een 'weloverwogen' beslissing maken en niet halsoverkop naar het gemeentehuis rennen om te trouwen. Bij ons in Brugge kan je dat dus 6 maanden en twee weken voor je trouwdatum.. Moet je even nakijken op de website van je stadhuis ofzo, en meestal laten ze je dan ook al weten welke papieren enzo je nodig hebt. 3. Ik herken het helemaal... Natuurlijk valt trouwen duurder uit dan je aanvankelijk gedacht hebt (bij mij toch) en lijkt het voor sommige mensen niet meer 'modern' om te trouwen, laat staan voor de kerk te trouwen. Maar desondanks alles ben ik naar enkele trouwbeurzen geweest en loopt het daar toch goed vol... Dus we zijn heus niet de enigen die nog trouwen, en daar is dit forum ook het bewijs van. Onze reactie was: wees eigenlijk blij dat je uitgenodigd word, en we jou erbij willen hebben op die belangrijkste dag van ons leven, als we echt gierig willen zijn kunnen we je ook gewoon niet vragen... Het is onze dag. En wil willen van die dag genieten... liefst met zoveel mogelijk vrienden en kennissen erbij... en daar betalen we dan ook graag de prijs voor... Dus ja... Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, en als jullie willen trouwen, en een klein of een supergroot feest geven, is dat helemaal jullie keuze. Er gewoon voor gaan! (en euhm, er bestaan geen domme vragen hoor :D alhoewel ik je reactie wel begrijp, ik voel me soms ook zo ;) )xLies.
ondertrouw is gewoon beetje papierwerk dat gedaan moet worden om te kunnen trouwen.
Wij hebben ook wel een paar rare reacties gehad...Mijn bomma: 'ik geloof u niet...' (met een gefronsde blik) 'allé gij... waarom datte?'Mijn pa: 'zo gek zouden ze mij niet meer krijgen'. Tja, mijn ouders zijn natuurlijk wel gescheiden dus ergens begrijp ik zijn antwoord wel, maar ik had liever gewoon 'proficiat' gehoord Toch gek hoe sommige mensen reageren!
hier was het mijn mama die niet verstond waarom wij trouwen en voor de kerk al helemaal niet so what !wij doen het omgekeerd maar nu hebben we er ook de centjes voor voordien niet 1st huisje gebouwd dan kindje nu trouwen
Ook ik herken die reacties! Vooral gescheiden mensen en mensen die niet gelukkig zijn in hun huwelijk reageren soms zelfs een beetje "lacherig", maar ik blijf het een meerwaarde vinden! En ik niet alleen, want er zijn veel mensen die trouwen (ook de dame van onze feestzaal zei dat er terug meer getrouwd wordt). Ik denk ook dat er nu meer weloverwogen wordt getrouwd. De meeste koppels wonen al een tijdje samen voor ze de stap zetten en dan ken je elkaar toch al veel beter. Vroeger werd je verliefd en je trouwde, want dat hoorde zo...
Bedankt! XXX
Hey, Hier kon er in het begin zelfs geen proficiat af. Dat kwam wel even hard aan. Maar gewoon doorzetten!Groetjes,Kim