Nu Online
Momenteel zijn er 630 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Save The Date

30-11-2011 10:11:08
Nog 240 dagen!! :) Ik was al van 580 aan het tellen dus voor mij kort het wel op :)
Nu ben ik bezig met Save The Date kaartjes te maken (zelf maken en printen op dik papier), maar ik vraag mij af hoe groot deze kaarten meestal zijn. Momenteel heb ik een grootte van 18,5 b x 8,7 h (in cm).
Is dit te groot of te klein?? Ik wou ze bij Kerst en Nieuwjaar uitdelen aan de meesten omdat onze trouw midden in het bouwverlof valt...

Stefanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 987

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik30-11-2011 10:28:42

Hallo,

Als je er moet opsturen zou ik eens kijken bij de standaard maten van de envelopjes. Zo zit je zeker binnen formaat bij de post en kan je je kaartje aanpassen aan de envelop.

Ga je ze enkel afgeven dan maakt het eigenlijk niet uit. Dan zou ik kijken wat er op moet staan en zorgen dat alles mooi uitgelijnd staat. Een mooie verhouding dus. Persoonlijk zie ik wel graag vierkant 10x10 bv.... maar dat is weer smaak.

Je kan ook eens bij AVA in de boeken gaan kijken bij de voorbeeldjes, dan krijg je een beter idee van de afmetingen en de verhoudingen...

Groetjes
Annelies

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik30-11-2011 10:33:18

hoe groot ze zijn kies je natuurlijk helemaal zelf hé... daar is geen "standaard-maat" voor , net zoals er voor gewone uitnodigingen ook geen standaard-maat is :)

uiteindelijk moet daar niet veel opstaan, en gaat mijn voorkeur uit naar een klein maar fijn kaartje, gemakkelijk uit te delen...

wij hebben onze save the date's online verstuurd...

Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik30-11-2011 10:54:55

De onze waren 10x 15cm (fotoformaat). Besteld via vistaprint dus ik kreeg er gratis passende envelopjes bij. Maar je kiest het formaat natuurlijk helemaal zelf...

Succes nog met de voorbereidingen!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik30-11-2011 22:21:03

ik heb er ook zelf geprint, ik denk 605x605, zo krijg je er twaalf op een A4 (4 rijen van 3 kaartjes)
Ik had een foto van ons twee (mijn avatar) en daarover 'wij gaan trouwen' en '30 juni 2012' en 'save the date' in een leuk fel blauw kleurtje.

Ik zei er dan wel bij dat er nog een echte uitnodiging volgt, zeker bij oudere mensen is dit nogal nodig, ze snappen dat niet altijd.

Emy
30-6-2012

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik2-12-2011 10:22:27

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik krijg mijn formaat in de standaard kleine enveloppes, dus ik ga mijn formaat gewoon behouden.
Groetjes

Chiara
18-5-2012
 Meld misbruik6-12-2011 12:27:57

Hebben jullie soms wat voorbeeldjes van die kaartjes van "Save the date"? vind het wel een goed idee om deze bij de kerstkaartjes te steken.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Chiara

Chiara
18-5-2012
 Meld misbruik6-12-2011 12:30:06

Oh ja mijn email adres is: davy.chiara.alessia.mauro@hotmail.be
groetjes

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik6-12-2011 13:41:04

de link naar mijn save-the-date-kaartje staat hierboven

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik6-12-2011 13:55:01

ik stuur je een mailtje met ons kaartje. (twee foto's: voor- en achterkant)

Chiara
18-5-2012
 Meld misbruik6-12-2011 15:53:01

Bedankt alvast! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info