Nu Online
Momenteel zijn er 62 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Locatie.. Cyprus: strand, zon en romantiek?

4-12-2011 13:51:58
Ik zit met de gedachten mijn huwelijk te laten doorgaan in Cyprus. Ik twijfel nog wat, omdat ik niet weet wat belangrijker is voor me. Het is een concept dat ik zelf ga lanceren in België.

Het enige grote nadeel is dat niet iedereen aanwezig zal zijn. Niet iedereen wilt mee of ziet dat zitten. Het is een hele week en de reis moeten ze zelf betalen. Uiteraard is de reis op die manier veel goedkoper dankzij groepskortingen etc. Plus wanneer ga je eens met heel de familie en vrienden op vakantie? Een ander nadeel is dat je zelf niet alles tot in de kleinste details kunt plannen. Hier kan je 20 keer naar de zaal gaan, alles bekijken en herbekijken. Je weet hoe alles eruit ziet en eruit zal zien. Weinig verrassingen.

Voordelen zijn oneindig: "zonzekerheid", niet duurder dan trouwen in België, huwelijksreis direct inbegrepen, iedereen is in vakantiestemming dus iedereen is aangenaam en leuk, een huwelijksfeest van een week lang, strand, zon, zee, cocktails, romantische zonsondergangen, trouwen op het strand aan de zee, een weding planner inbegrepen, ... , en zoveel meer voordelen.

En toch twijfel ik. Vrienden en een aantal van de familie zeggen dat ik voor Cyprus moet kiezen. Ze vinden het allemaal zo uniek en een enige ervaring. Maar wat denken jullie? Wil je voor je geld een groot feest van 1 dag in België, of wil je voor hetzelfde geld een kleiner gezellig feest een hele week in Cyprus. Wat zou jij kiezen?

Want ik en mijn vriend weten het even allemaal niet. Als we het in België zouden doen, zouden we het in een hotel laten doorgaan met overnachting voor de familie en goede vrienden.

Wat denken jullie?

Jessica

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1002

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik4-12-2011 16:48:46

Hoi Jessica,

Ik heb er zelf ook altijd van gedroomd om ergens op een strand te trouwen.
Maar dan zouden we maar met een beperkt aantal mensen zijn.
Trouwen draait natuurlijk om jullie 2'tjes, maar ik ben echt een familie-mens en ik zou dan ook graag de mooiste dag van mijn leven met iedereen willen delen en iedereen er graag bij hebben.

Dus ik persoonlijk zou het gewoon hier in België doen en dan met jullie 2'tje op huwelijksreis gaan, maar dat is iedereen zijn mening natuurlijk :-)

Groetjes

Jessica

Meld misbruik4-12-2011 18:32:43

Ja, omdat ik ook een familiemens ben en er liefst iedereen bij wil, is er dus een twijfel.
Wat we wel dachten is dat we daar kunnen trouwen en eventueel nadien een drink geven met hapje voor diegenen die niet mee waren naar Cyprus.

Het wordt nog veel wikken en wegen.

Groetjes,
Jessica

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik4-12-2011 19:57:12

Hey Jessica,

Laat me beginnen met zeggen dat je moet doen wat je helemaal zelf wil, en het klinkt alsof je echt wel heel enthousiast bent over Cyprus! Maar dit is iets wat ik nooit zou willen. Je zegt dat het goedkoper zou zijn dan normaal door groepskortingen, maar uiteindelijk zal dit voor je gasten toch veel geld kosten - alleen al de vliegtickets naar Cyprus zijn niet zo goedkoop. Bovendien is een week vrijnemen niet niks. Je kunt zelf beter inschatten dan ik hoe dat in jouw familie zit, maar een aantal mensen zal afhaken. Zelf hoop ik héél hard op zon voor onze trouw, maar ik heb liever een bruiloft in de regen met iedereen die ik graag zie erbij dan een trouw in de zon waar een mensen die belangrijk voor mij zijn niet bij kunnen zijn.

Moest een goede vriendin of familielid van mij zoiets doen, dan zou ik hier echt niet blij over zijn, zonder dat ik dat aan haar zou laten blijken. Cyprus klinkt nu wel leuk, maar voor een aantal andere bestemmingen zou ik veel minder voelen. Voor mij zou zo'n trouw betekenen dat ik dat jaar geen andere reis zou kunnen maken, zowel door de vakantiedagen als de kosten, tenzij misschien een weekje kamperen in Frankrijk. Uiteindelijk kiezen de meeste mensen toch zelf graag hun vakantie. Het ligt ook een beetje aan het soort vakantie: sommige mensen zullen zich kapot vervelen als ze een week in een resort zitten, anderen zullen dan weer niets voelen voor een meer avontuurlijke reis.

Zelf heb ik nu wel 'geluk': onze wettelijke trouw is op 6 juli in Nederland, aan het strand (dat kan omdat ik de Nederlandse nationaliteit heb, mijn ouders wonen daar nog), met alleen ouders, zussen en getuigen, de dag erop doen we een plechtigheid hier met alle vrienden en familie erbij. Dat is een feest van twee dagen, wat voor mij al meer dan genoeg is.

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik6-12-2011 12:16:31

Goh... mijn neef is enkele jaren geleden getrouwd in Mexico omdat zij daar op dat moment woonden. De nonkels en tantes zijn allemaal afgereisd naar daar. De neven en nichten niet.
Slechts één nonkel en tante konden er niet bij zijn, omdat hij de week ervoor een hartstilstand had gehad.
Maar goed, mijn familie zijn allemaal grote reizigers en zagen er absoluut niet tegenop. Ze hebben dan na het trouwfeest elk apart (of sommige met een ander gezin) een rondreis gedaan.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik6-12-2011 16:16:23

Hoi,

Jen kan inderdaad de mening van anderen vragen maar uiteindelijk komt het neer op wat je zelf wil.

Ik zie ook alle voordelen van trouwen "op locatie" maar zelf ben ik er niet zo'n fan van. Hoewel we ook zelf een redelijk klein/intiem feest hadden met een 60-tal aanwezigen zou ik geen van hen willen missen op onze dag.

We hadden nu ook wel het voordeel dat de zon overvloedig aanwezig was bij ons maar dat weet je natuurlijk nooit in dit land. Dus ik zou (bijna) niets veranderen aan heel onze dag want zuidelijkere oorden hadden minder weer dan wij die dag .

Let er wel op dat dit voor vele mensen een hele hap uit hun budget is. Voor sommigen is een kado al een grote uitgeve laat staat een ticket naar Cyprus en verblijf in een mooi hotel.

Niet alle gasten kunnen vakantie nemen op eender wel tijdstip (mensen in "den bouw", onderwijs, afspraken met collega's, opgespaarde vakantie zodat schoolvakanties vrijgehouden worden voor opvang van de kindren...)

Lijst ventueeel even op wie je er zeker bij wil en of deze mensen weldegelijk gaan/kunnen komen (en hier best ook geen financiele kater aan zullen overhouden) en welke de voor en nadelen zijn.
Weeg af, beslis en kijk dan niet mer achterom want er zal altijd iets negatief of postief zijn aan de wel/niet gekozen optie.

Jessica

Meld misbruik7-12-2011 20:17:02

Danku voor alle tips!

Saartje

Meld misbruik8-12-2011 15:49:43

Hey,

Wij zijn deze zomer in Italië getrouwd en zouden het zo opnieuw doen!
Er kruipt wel wat werk in, je met veel geduld hebben, maar het is het waard.
Niet iedereen moet een week blijven,ze kunnen ook 3 of 4 dagen blijven.
In plaats van 1 drukke dag hadden wij een vrij relaxt langerekt feest (als je de avond voordien en achteraf meerekent, met zo een bende blijft het gezellig natuurlijk!).
Ik heb me totaal niet druk gemaakt in kleine details die evntueel konden mislopen. De zon was er, ambiance, de gasten waren tevreden, je bent er nog even tussenuit met je dichtste familie...wat wil je nog meer...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info