Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw op 21 juli?

5-12-2011 21:44:16
Hoi hoi !

Heeft er iemand een idee als je voor de kerk MAG trouwen op 21 juli?
Want ik heb wat zitten zoeken op internet en daar zeggen sommige sites dat de kerk dan geen vieringen voorziet, en andere sites wel..
Weet er iemand meer raad?

Dankjewel!
Groetjes,
Tiziana

Tiziana
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1152

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik5-12-2011 22:27:59

Ik denk dat je dat best eens bij de kerk zelf navraagt. Het kan goed zijn dat dit verschilt van kerk tot kerk en van pastoor tot pastoor.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik6-12-2011 7:51:44

Hallo,

Dat vraag je best even in de kerk waar je je dienst graag wilt hebben. Ik neem aan dat sommigen dit niet zullen doen en anderen wel. het kan zelfs van de pastoor afhangen.

Groetjes
Annelies

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik6-12-2011 10:30:43

En kan je wel voor de wet trouwen op 21/7? Want dat is een wettelijke feestdag, en vaak zijn er dan geen huwelijken toegestaan. Tenzij er een uitzondering gemaakt wordt, zoals dit jaar in sommige gemeentes voor 11/11/11.

Groetjes
Katrien

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik6-12-2011 11:40:03

Wij wouden graag trouwen op 21 juli dit jaar (wel enkel voor de wet), omdat we dan exact 10 jaar samen waren, maar spijtig genoeg was dit bij ons niet mogelijk en is het 2 juli geworden..

sofie
21-7-2012
 Meld misbruik6-12-2011 12:45:20

Hallo. Wij trouwen op 21 juli voor de kerk. Volgens de pastoor was die datum een datum zoals een andere. Voor de wet trouwen lukt wel niet, maar dit kan je dan op een andere dag doen. groetjes sofie

frida
6-2-2010
 Meld misbruik6-12-2011 15:12:59

Ik denk dat het in de kerk wel kan maar natuurlijk niet voor de wet! Tenzij de stad of gemeente een uitzondering maakt. Dan denk ik dat er ook wel een prijskaartje aan vast zit.
Beste is gewon bellen naar de pastoor en de plaats waar je zou willen trouwen voor de wet...

Groetjes

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik6-12-2011 17:02:26

Wij trouwen op 21 juli,zowel voor de kerk als voor de wet...
Pastoor vindt dit een dat zoals een ander en we hebben naar de burgemeester gebeld en die maakt er ook geen probleem van. En we betalen niets meer omdat het een feestdag is... Dus het kan. Maar wss wel afhankelijk van waar je woont.

Groetjes

Reinhilda

Meld misbruik8-12-2011 19:18:57

21 juli is geen kerkelijke feestdag ! Het is Nationale Feestdag en heeft niets met je geloof te maken. De pastoor gaat je zeker binnenlaten in zijn kerk.

Maar aan de burgemeester ga je het lief moeten vragen : op heel veel plaatsen lukt dit zeker.

Maak er een mooi feest van.

Reinhilda

Tiziana
18-8-2012
 Meld misbruik12-12-2011 17:12:30

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! het is uiteindelijk 18 augustus geworden omdat dan de zaal ook vrij was, en dan waren er minder problemen met de hele rompslomp :) maar dankjewel !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info