Terug naar overzicht
Ik denk dat je dat best eens bij de kerk zelf navraagt. Het kan goed zijn dat dit verschilt van kerk tot kerk en van pastoor tot pastoor.
Hallo, Dat vraag je best even in de kerk waar je je dienst graag wilt hebben. Ik neem aan dat sommigen dit niet zullen doen en anderen wel. het kan zelfs van de pastoor afhangen. GroetjesAnnelies
En kan je wel voor de wet trouwen op 21/7? Want dat is een wettelijke feestdag, en vaak zijn er dan geen huwelijken toegestaan. Tenzij er een uitzondering gemaakt wordt, zoals dit jaar in sommige gemeentes voor 11/11/11.GroetjesKatrien
Wij wouden graag trouwen op 21 juli dit jaar (wel enkel voor de wet), omdat we dan exact 10 jaar samen waren, maar spijtig genoeg was dit bij ons niet mogelijk en is het 2 juli geworden..
Hallo. Wij trouwen op 21 juli voor de kerk. Volgens de pastoor was die datum een datum zoals een andere. Voor de wet trouwen lukt wel niet, maar dit kan je dan op een andere dag doen. groetjes sofie
Ik denk dat het in de kerk wel kan maar natuurlijk niet voor de wet! Tenzij de stad of gemeente een uitzondering maakt. Dan denk ik dat er ook wel een prijskaartje aan vast zit.Beste is gewon bellen naar de pastoor en de plaats waar je zou willen trouwen voor de wet...Groetjes
Wij trouwen op 21 juli,zowel voor de kerk als voor de wet...Pastoor vindt dit een dat zoals een ander en we hebben naar de burgemeester gebeld en die maakt er ook geen probleem van. En we betalen niets meer omdat het een feestdag is... Dus het kan. Maar wss wel afhankelijk van waar je woont.Groetjes
21 juli is geen kerkelijke feestdag ! Het is Nationale Feestdag en heeft niets met je geloof te maken. De pastoor gaat je zeker binnenlaten in zijn kerk.Maar aan de burgemeester ga je het lief moeten vragen : op heel veel plaatsen lukt dit zeker.Maak er een mooi feest van.Reinhilda
Dankjewel allemaal voor jullie reacties! het is uiteindelijk 18 augustus geworden omdat dan de zaal ook vrij was, en dan waren er minder problemen met de hele rompslomp :) maar dankjewel !!