TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
joyce
30-4-2011
|
14-12-2011 17:08:56
hey
Ik zou gewoon doen wat je zelf wilt. Wij hebben wel direct na de kerk een receptie gehouden voor verre vrienden en buren enzo, daarna zijn we foto's gaan trekken zodat de suite zich kon opfrissen. Rond 18u hebben we dan met de suite gegeten. Daarna begon ons dansfeest voor dichte familie, collega's, vrienden. Als jullie niet iedereen willen uitnodigen, moet je dat ook niet doen, vind ik. Het is jouw feest, jouw dag!
groetjes Joyce
|
|
Evelien
1-9-2012
|
14-12-2011 18:45:11
Heyhey,
Bij ons is het ook ongeveer zo:
Wij hebben om 13u wet, om 14u kerk en om 16.30u de eerste receptie waarop enkel collega's, buren en verre vrienden zijn uitgenodigd. Al de anderen (goede vrienden + familie) moeten dan nog "hun plan trekken" tot aan hun receptie om 18u... Als we ineens iedereen al naar de eerste receptie zouden vragen, zou het echt wel te duur worden aangezien de goede vrienden en familie dan 2.5 u receptie hebben...
Bij ons gaan ze dus ook gewoon naar huis om hun klaar te maken, dus ik vind dit echt geen ramp hoor ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
tima
8-9-2012
|
14-12-2011 19:14:51
hier gaan ze ook naar huis hoor + de kerk is van ons in diksmuide en de zaal in zedelgem dus tis niet dat ze over ent weer voor niets rijden . de 1ste receptie is om 17u 2de receptie 19u dus die van de kerk (familie en dichte vrienden ) moeten hun plan trekken van 15u30 tot 19u velen gaan hun zelf opfrissen ev hun koffer ophalen of naar hun hotel al rijden schoonzus brengt dan haar kindjes weg en de honden worden nog eens uitgelaten anders wel kostelijke grap
|
|
sofie
21-7-2012
|
14-12-2011 19:18:36
Hallo Tiziana. Ik denk niet dat je familie het erg zou vinden om te wachten voor de receptie. De gasten die willen kunnen eerst nog even langs huis gaan of ergens gezellig een terrasje gaan doen. Zo zou ik het alvast doen. groetjes Sofie
|
|
Catherine
20-10-2012
|
14-12-2011 20:28:36
Hey meid,
ik begrijp je probleem, ik had dezelfde discussie met onze ouders. Wij gaan uiteindelijk wel een receptie doen, maar we hebben dan ook heel wat volk dat niet genodigd is op het avondfeest. Op deze manier kwamen we tegemoet aan de mensen die daar niet bij zullen zijn. Dus voor ons was het uiteindelijk een logische keuze. Maar net zoals de andere bruidjes zeggen... Doe vooral je eigen ding! Het is jullie dag! Jullie moeten die keuze maken en je er goed bij voelen!
|
|
Serena
25-5-2019
|
14-12-2011 20:45:36
Hey tiziana,
Wij zitten met hetzelfde probleem.. wij trouwen om 13u voor de wet en om 14u30 voor de kerk, wss gaat onze kerkdienst maar 1 uurtje duren dus om half 4 zijn wij al klaar.. (wij gaan dan fotos maken) wat maakt dat wij nog 2,5 uur hebben tot de receptie om 18u. Ik denkook dat niet veel van onze vrienden zullen komen naar het kerkelijke gebeuren dus het zal voornamelijk familie zijn. nu in het begin wisten wij ook niet goed hoe we de mensen moesten opvangen.. maar onze ceremoniemeester kwam met het idee dat we de familie konden opvangen door een soort van kleine receptie te geven in het ouderlijk huis van mijn verloofde. De mense zijn vrij om te kiezen of ze dan liever naar huis gaan om zich wat op te frissen en klaar te maken voor het avondfeest.. het hoeft niet veel te zijn op de receptie (qua hapjes en drankjes) maar het doet veel denk ik gewoon dat de mensen het gevoel hebben dat ze ergens naartoe kunnen, dat we toch aan hun ook gedacht hebben .. alvast veel succes!!
Groetjes Serena
|
|
Tiziana
18-8-2012
|
14-12-2011 21:55:32
Hoi iedereen! Dankjewel voor jullie reacties! Het is echt fijn en geruststellend om te lezen dat wij niet de enigen zijn die deze "zorgen" hebben.. Ik heb toch al wat ideetjes kunnen opdoen.. En natuurlijk ik weet wel dat het ons feest is en dat wij uiteindelijk alles beslissen, maar met mijn "temperamentvolle" ouders is het niet altijd even gemakkelijk :) hihi.. Maar we komen er absoluut wel uit ..
Nogmaals dankjulliewel !
|
|
Annelies
7-8-2010
|
15-12-2011 7:54:12
Hallo, Ik denk dat er bij de meeste tussen het kerkelijk huwelijk en de receptie een "pauze" is. Wij zijn in die pauze foto's gaan maken, de familie die van van té ver moest komen werd opgevangen bij mijn schoonbomma ( ) en de rest is gewoon naar huis gegaan... Ook niet iedereen die uitgenodigd is op het avondfeest komt naar de mis. Je kan altijd tegen je ouders zeggen dat het bij de meeste zo is, en dat de kosten te hoog zijn om iedereen zo vroeg al in de feestzaal te ontvangen. (soms is het in de feestzaal zelfs niet mogelijk om zo vroeg al gasten te ontvangen, mss even navragen). En als zij dit absoluut zo willen (en het kan) dan kan je ook voorstellen dat zij deze kosten voor hun nemen... Je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen, het is jullie dag!!! Groetjes Annelies
|
|
Patrizia
2-6-2012
|
15-12-2011 9:57:19
Heylah hier hebben we er ook lang over nagedacht over hoe we het zouden doen... Wij trouwen om 14.00h voor de kerk en het zou max. een uurtje duren! Nu hebben we een héél deel gasten die uit het buitenland komen en die kunnen we niet zomaar ff terug nr huis sturen. Dus die gasten en de dichte familie gaan al naar de feestzaal en krijgen daar al een uitgebreide receptie met hapjes en drank. En ondertussen gaan wij al foto's maken. Bij (hopelijk) goed weer zou ons fotoshoot op het domein zelf zijn waar de feestzaal ook ligt dus dan zijn we snel terug bij onze gasten... Dus na de foto's voegen we ons toe bij de rest van de gasten en ondertussen zal de rest van de familie ook wel komen...Rond 18.00h verwachten we iedereen daar zodat we allemaal al kunnen aanschuiven aan tafel en rond 18.30h (ten laatste 19.00h) kunnen we beginnen met het diner! Wat voor jou natuurlijk ook een optie is , is om een kleine receptie te houden bij je ouders thuis? Als dat mogelijk is natuurlijk. En dan kunnen ze tesamen vertrekken naar de feestzaal. Er zullen wel genoeg mensen zijn die na de mis toch eventjes terug naar huis zullen gaan om zich op te frissen en dan rechtstreeks naar de zaal komen... Het is altijd wel iets hé..wij hebben er ok LANG over moeten nadenken hoe we het juist gingen doen. Want mijn ouders konden ook wel eens moeilijk doen maarja...t'is opgelost nu en kan er wel door voor ons Ik hoop dat je snel een oplossing vindt... Groetjes xxx
|
|
jorge
5-7-2013
|
21-12-2011 20:28:46
|
|
Debby
6-7-2013
|
6-2-2012 14:35:20
ja dat is toch met veel trouws en meestal gingen wij dan iets gaan drinken met een paar
|
|
Sarah
5-7-2008
|
17-2-2012 20:19:28
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|