Terug naar overzicht
Australië is mooi en leuk en zo maar inderdaad heel erg ver. Een vriend van me uit Nieuw-Zeeland was echt meer dan 24 uur onderweg. Vandaar dat wij gekozen hebben voor de Westkust van de VS. Het is een pak dichterbij en er is ook enorm veel aan prachtige, adembenemende natuur te zien. Als je voor zo'n bestemmingen gaat doe je natuurlijk geen all-in strandvakantie, en dan is het vaak voordeliger om niet via een reisbureau te boeken. Zelf alles regelen komt een pak voordeliger uit. Vorig jaar hebben wij voor september 500 euro per persoon betaald voor ons vliegtuigtickets naar de VS. Het hotel maak je zo duur of goedkoop als je zelf wilt, dat zal in Australië niet anders zijn.
Wij gaan 4 weken naar Australië en trekken van Perth naar Darwin met een camper. Aangezien we zo lang weg blijven is het wel de moeite om lang op het vliegtuig te zitten. Maar de reis is inderdaad niet goedkoop. Voor wat wij doen moet je toch 5000€/persoon rekenen. We zullen onze reis dan ook in de vorm van een huwelijkslijst gieten.
Wij gaan ook een viertal weken naar Australië, van Sydney naar Cairns. Het wordt een rondreis per auto en we verblijven in hotels. Ik ben al jaren zot van Australië en vind dit het perfecte moment om zo'n verre (en toch wel dure) reis te maken. Kostprijs weten we nog niet exact, we hebben nog geen opgave gekregen van het reisbureau. Vlucht alleen komt wel al op zo'n 1500 EUR per persoon, dacht ik.
Als je met quantas vliegt en je bent jonger dan 30 jaar moet je dit zeker vermelden aan de reisagent want dan kan je aan jongerentarief vliegen en dat scheelt toch echt wel enkele 100den zuros per persoon.
Bedankt iedereen!
Bedankt voor de tip Eline !
Hey Nicky,Australië is echt een aanrader. Ik ben er zelf al twee keer geweest en ga nu voor de derde keer als huwelijksreis. Het lange vliegen valt echt wel mee. Bovendien kan je als je wil een stopover doen in HongKong of Singapore alhoewel dat voor de jetlag natuurlijk niet aan te raden is. Ikzelf heb al twee keer via Qantas gevlogen en ben er echt super tevreden van, super service, genoeg beenruimte, lekker eten, veel comfort. De reizen heb ik telkens geboekt via aussietours.be. Super reisbureau! En de prijzen die ze aanbienden zijn zo competitief dat je het vaak niet voordeliger zelf kunt doen! Vooral omdat ze combipaketten aabieden voor huurautos en vluchten enzo. Ze gaan van zeer low budget (Jeugdherbergen en busritten) tot super luxeus (vliegsafaris). Om je een idee te geven van de prijs: ik ben al twee keer gaan backpacken in Australië. De eerste keer heb ik 2400 euro betaald voor drie weken (dit is dus mijn totale reis voor alles, vlucht, eten, excursies, verblijf), de tweede keer net geen 3000 euro (toen een goede 4 weken en gaan diepzee duiken in het Great Barrier Reef. Onze reis nu zal waarschijnlijk van Melbourne -Adelaide-Alice Springs-Darwin gaan en dit zal ons tussen de 3500-4000 euro waarschlijnlijk kosten. Maar voor een huwelijksreis is dat al de moeite. Nog een aanrader: als je zo ver vliegt: maak een frequent flyer id aan bij de vliegmaatschappij. Ook al als je nadien niet veel of ver vliegt, is het al de moeite omdat je vrij veel "miles" verzameld. Mijn verloofde en ik ga nu zo een reis kunnen upgraden van economy naar premium economy met onze vorige "miles". Het kost je ook niets, dus als je ze niet gebruikt, heb je er geen verlies aan.Alvast veel plezier in Oz!