TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
6-10-2012
|
19-1-2012 11:47:13
hey Wendy
wij hebben gewoon overal offertes aangevraagd bij plaatsen/winkels/... die osn interessant leken en zo kom je aan veel prijzen, ook op internet en op dit forum staan veel budget uitwerkingen van bruidjes.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
19-1-2012 11:53:04
Ik ben andersom begonnen. We hebben eerst bepaald: "wat is ons totale budget?" Want er is een groot verschil tussen een trouw plannen die € 5000 mag kosten, of een trouw plannen die €20.000 of meer mag kosten. En dan ben ik beginnen rondvragen voor prijzen. Je moet ook zelf bepalen wat je belangrijk vindt. Wil je per sé een jurk uit de laatste collectie? Of maakt dat niet uit? Wil je voor iedereen een uitgebreide maaltijd, of eten met suite en de rest vanaf het dansfeest? Wil je een videograaf of enkel fotograaf? Wil je trouwvervoer of heb je familie/vrienden waarvan je de auto kan gebruiken?
Succes en veel plezier met de planning!
Katrien
|
|
sofie
24-3-2012
|
19-1-2012 11:54:05
wij zijn onmiddelijk naar een trouwbeurs geweest. Daar hebben we heel veel opgestoken en kregen we onmiddelijk een idee wat alles kost.
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
|
|
Evelien
1-9-2012
|
19-1-2012 12:28:46
Heyhey,
Wij hebben eerst zoals Sara offertes aangevraagd en via google prijzen opgezocht en zo ons budget opgesteld. Indien we omgekeerd zouden werken, hadden we schrik dat we (gezien we geen ervaring hebben met trouwen ;-)) een belachelijk laag of hoog budget zouden voorzien en daardoor ofwel niets zouden kunnen doen van wat we willen ofwel onze ouders zot zouden maken met hoge bedragen ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Katrien
20-4-2013
|
19-1-2012 13:08:16
@Nathalie: het is mogelijk hoor, voor € 5000. We zullen er niet ver af zitten. Maar we kunnen niet zomaar alles doen. We eten bijvoorbeeld enkel met de suite. Vrienden en andere familieleden (bv tantes, nonkels, neven, nichten,...) komen pas vanaf het dessertenbuffet. De receptie zal niet met superdeluxe hapjes zijn, maar uiteraard wel meer dan een droog toastje. M'n trouwjurk is niet van de laatste collectie. Maar toch had ik heel veel keuze voor mijn beperkte budgetje. Het "probleem" is dat we alles zelf bekostigen. We hebben een huisje, hebben in 2009 verbouwingen gedaan, hebben al 2 kids, ... en geen ouders die sponseren. Dus dat maakt ons budget gewoon kleiner. Ik wil wel een leuke trouw, maar ik wil niet heel m'n spaarboek erdoor jagen of (nog erger) er speciaal een lening voor aangaan! Het lijkt me horror om jaren te moeten afbetalen voor wat je op 1 dag uitgeeft. Daarom heb ik dus andersom gewerkt. Maar ieder z'n ding, natuurlijk. Katrien
|
|
Linsey
2-6-2012
|
19-1-2012 13:27:53
Katrien, zelfde hier hoor, 2 jaar geleden huis gekocht waar we nog wat werk aan hebben, en wij hebben al kinderen... Ik mag er niet aan denken zoveel aan 1 dag te geven! Als ik er aan denk wat ik daarmee aan mijn huis kan doen... of aan mijn kinderen kan geven ;) Ik wil een mooie dag, maar zonder financiële kater achteraf. Ik hoop ook rond de 5000€ uit te komen. Wij betalen ook alles zelf.
|
|
Wendy
1-12-2012
|
19-1-2012 13:42:27
Hey dames,
Alvast heel erg bedankt voor de informatie. Wij bekostigen ook alles zelf en we willen er dan ook niet heel ons spaarvarken doorjagen. Omdat we ook net een huisje gekocht hebben en er nog heel wat moet verbouwd worden, hebben we een beperkt budget. Wij hopen ook toe te komen met 5000 euro. We willen een mooie, leuke plezante dag waar iedereen zich goed kan amuseren.
Ik denk dat ik dan best omgekeerd te werken kan gaan. Eerst bedrag bepalen en dan kijken wat kan en niet kan.
|
|
Tinneke
16-3-2012
|
19-1-2012 15:05:59
Hey Wendy,
Als je al kindjes hebt is het idd niet zo simpel om superveel geld uit te geven... En lenen voor je huwelijksdag vind ik ook erg voor die ene dag! Bij ons zal het ook rond de 5000€ schommelen, maar wij moeten zelf maar ongeveer de helft betalen. Mijn jurk, eten voor de suite, kleding bruidskindje, kleding man, wordt betaald door ouders/grootouders... Dus ik denk zeker ook dat je met €5000 heel ver kan komen! Bij ons zit het volgende inbegrepen: kerk, gemeente, fotograaf, notaris, etentje met de suite, bloemen, kleding, schoenen, dansfeest met hapjes en drank, trouwringen,... en nog veel meer.. Dus wij gaan echt wel een mooie dag hebben voor een kleine €5000! :-)
Liefs, Tinneke
|
|
Jamba
22-9-2012
|
19-1-2012 15:13:16
Wij hebben ook geen sponsors en al kinderen Maar dan nog zou ik nooit 20000 euro willen uitgeven hoor. Nu zitten we net als de andere aan +/-5000 en dat vind ik eigenlijk al meer dan voldoende om er door te jagen. Mijn kleed is wel van de nieuwe collectie maar we hechten dan minder belang aan bv een proffesionele fotograaf, superdeluxe feestzaal, 5sterren-diner, huwelijksreis. Hebben enkel een namiddagfeest, dus ook geen dj ed en dat scheelt zeker in de kosten. En we hebben natuurlijk geen 100 man op ons feest dus dat doet ook
|
|
tamara
|
19-1-2012 16:21:28
wij hebben een budget van €5000 euro,(jurk, kostuum, kledij voor 3kinderen en uitnodigingen niet inbegrepen) we werken wel met een weddingplanner, zij gaat overal prijzen gaan vragen en probeert zelfs iets van de prijzen af te doen
|
|
Lien
28-9-2013
|
19-1-2012 18:18:20
Veel respect voor bovenstaande reacties. Wij proberen ons budget ook altijd maar te drukken. Maar als ik zie wat de feestzalen allemaal kosten en de meeste parochiezalen niet veel karakter uitstralen.. . En als ik dan denk dat je ook maar 1 keer trouwt in je leven (normaal gezien toch) kriebelt het toch bij mij om enkele extra's uit te geven. Ookal besef ik dat je dat geld ook beter in een huis kan steken. PFFF allemaal keuzes om te maken :)
|
|
Alessia
7-9-2012
|
19-1-2012 19:22:27
Hey, wij hebben eerst een totaalbudget gemaakt en deze dan vervolgens gesplitst in de verschillende onderdelen. Dit vooral naar wat wij maximum willen uitgeven aan bv. bloemen enz. Ik heb nu wel gemerkt dat ik bepaalde dingen iets te laag heb geschat :o maar dat compenseert zicht dan doordat andere dingen weer veel te hoog geschat waren. Uiteindelijk zullen we rond de 15000-17000 euro zitten met een avondfeest voor ongeveer 120 man incl. receptie. Hier zet wel geen fotograaf en ceremoniewagen bij want die zijn gratis. Dit is een bedrag dat WIJ er graag aan besteden, maar dat is voor ieder individu anders. Zoals hierboven al staat is het belangrijk om veel offertes aan te vragen, die standaardzinnen zitten uiteindelijk wel in je hoofd :D Alvast veel succes!
Groetjes, Alessia
|
|
daisy
8-9-2012
|
20-1-2012 7:13:23
Wij hebben een totaal budget opgesteld van een 27.000 euro voor de dag zelf en 13.000 euro voor de huwelijksreis. Wij gaan van het idee uit, alles moet naar onze zin zijn. Mijn vriend is kok en hecht veel belang aan lekker en goed eten. Ik zie graag een mooi verzorgde zaal met uitstraling en met veel bloemen.... Wij besparen ook maar op andere manieren, zoals bv onze trouwringen (1000 euro voor 2) maar we hebben voor 400 euro oud goud binnengebracht. Onze reis organiseren we volledig zelf wat steeds goedkoper is dan via een maatschappij. Wij bekostigen onze trouw zelf maar hopen natuurlijk op een centje extra van de ouders ;-)
Ik ben gestart met een excell file en heb opgeschreven wat we allemaal moeten aankopen van envloppendoos, uitnodigingen tot rode lopen en feestzaal, ... daarnaast de door mij geschatte prijs (rondvraag offertes + internet) en nadien de werkelijke prijs en ik moet zeggen we zitten er nooit ver af...
|
|
Annelies
1-6-2013
|
20-1-2012 15:26:53
Hey,
Ook ik heb bewondering voor de bruidjes die een huwelijk kunnen plannen voor 5000 euro! :)
Geven jullie dan al jullie gasten een volledig menu? Want een volledig avondfeest geven voor +/- 100 personen krijg ik nooit gepland voor 5000 euro.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|