Nu Online
Momenteel zijn er 261 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

prijs ringen

20-1-2012 21:19:28
Ik lees hier dat de meesten ringen kiezen van +1000euro,
ik had gedacht aan 200euro voor die van mijn man, en 500 voor de mijne,
doordat ik er een steentje in wil, voor dit geld moet je toch al een mooie ring kunnen kopen?
zijn er nog mensen die hier geen duizenden euro's aan uitgeven/uitgaven?
en heb je dan een degelijke ring?

petra
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 1542

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:01:39

Hey hey
Wij zijn ook al eens gaan kijken voor ringen en willen max. 1000 euro uitgeven voor de 2 samen. Liefst nog wat minder. We zijn nog maar in 1 winkel geraakt en vonden niet echt 'onze ringen'. Was wel een mooi paar ringen die we achter de hand houden moeten we geen mooiere meer vinde. Deze zouden ons 880 euro kostten voor de 2.
Dit zijn ze : http://breuning.de/niederlande/interface.html

P.S.: Er zijn ook ringen die normaal in 18K goud zijn maar die je ook in 8K kunt krijgen. Komt dan goedkoper uit.

Groetjes.

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:05:19

Het is het 14de paar. (zie net da je bij de startpagina uit komt, dus eerst naar trouwringen en dan naar onder gaan en de 14de.

Groetjes.

petra
1-9-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:07:59

idd, maar ik wil zeker een gouden ring, geen zilver of staal..

het is tenslotte voor je hele leven, maarja, nu zijn we jong,
en geven wij ons geld liever aan iets anders, het trouwkleed en accesoires, alles samen
kost ook al vrij veel, terwijl ik helemaal niet van alles het duurste kies..
zou natuurlijk zonde zijn om geen mooie ringen te kiezen,

we gaan zowiezo enkele juweliers doen, we zien nog wel

petra
1-9-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:11:06

ik zie het nog steeds niet..ik zie maar 10 paar ringen?

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:20:01

Als je je muis naar onder schuift op de laatste ring die je ziet, niet klikken ofzo, dan schuift het balkje met de ringen omhoog en zie je de rest.
Wij gaan waarschijnlijk ook voor goud dus maar is 8K dan niet goed? Hebbe ze niks van gezegd. Zilver hebben ze ons afgeraden want dat gaat geen jaren mee.

Groetjes.

Romina
6-7-2012

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:21:23

Heb die link kan je ze héél goed zien ;)

Groetjes.

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:22:44

OP die link dus :D

petra
1-9-2012
 Meld misbruik20-1-2012 22:23:39

zeer mooi, deze stijl zie ik ook graag,

Ik heb geen verstand van 8kt of 18kt.. nuja, op 100 euro steekt het nu ook niet, wel op 500euro :-D

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik20-1-2012 23:34:02

http://www.traditions-trouwringen.be/
heeft goedkope ringen :)

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik20-1-2012 23:34:27

(je moet de ringconfigurator eens uitproberen, dan kan je een ring naar je zin samenstellen)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-1-2012 0:34:16

Heyhey,

Zeker eens bij Fede di Oro gaan zien dan want daar heb ik eigenlijk de goedkoopste gouden ringen gezien tot hiertoe. In de juweliers in onze buurt kwam het steeds op meer dan 1000 eur voor alleen mijn ring in witgoud met dan 1 onnozel briljantje in. Echt goud kost vandaag gewoon zoveel omdat de goudprijs hoog staat.

Groetjes!

Evelien

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik21-1-2012 0:57:51

Hoi Petra

Ik kan misschien wel helpen met de karaat.
Goud op zich is een zeer zacht metaal waar veel slijt opzit. Het is zeer gemakkelijk te bewerken. Zuiver goud is dan ook zeer gemakkelijk te vervormen. Nadeel : als je er een juweel van maakt zal dit bij het minste vervormen.

Om dit slijtvast te maken is men er legeringen mee gaan maken. De zuiverheid van goud voor sieraden wordt gemeten in karaat; zuiver goud is 24 karaat. Veel voorkomende zuiverheidsgraden zijn 14 karaat (58,5% goud), 18 karaat (75%) en 22 karaat (91,6%).

Het maken van die legeringen brengt natuurlijk verkleuringen met zich mee. 24kt goud heeft een diepe, donkergele kleur.
Er zijn verschillende kleuren legeringen goud: geel goud, wit goud en rood goud.
Geel goud : dit is een legering met goud, koper en zilver.
Wit goud : dit is een legering met goud, palladium of vroeger (en nu nog steeds buiten Europa) een legering van goud en nikkel (gevaarlijk voor allergieën!). Wit goud is niet wit maar geel zilverkleurig (champagnekleur), maar voor een perfecte witte kleur wordt het juweel gerhodieerd. Er wordt een zeer dun laagje rhodium op het juweel gelegd. Hierdoor is het echt wit.
Rood goud : dit is een legering van goud, koper en een weinig zilver. Naarmate men meer koper toevoegt zal de legering roder worden.

Na deze vrij uitvoerige uitleg : wat hebben wij gedaan.
Wij wilden eerst ook niet te veel geld besteden aan de ringen (max. 1000 euro), maar bedachten dan dat we die toch de rest van ons leven willen dragen. Wij hebben dan 1600 tot 2000 euro uitgetrokken voor de ringen, ongeveer 1/5 van ons totaalbudget.
Gelukkig hebben wij onze Auro Design ringen via vrienden bij een groothandelaar kunnen kopen. Als wij onze ringen lieten maken bij haar goudsmid, zouden we rond de 800 à 900 euro uitkomen. Maar we wilden persé de ijsmatte afwerking, en die kon alleen bij Auro Design. Nu zitten we rond de 1450 euro voor onze ringen, maar da's nog steeds minder dan bij de juwelier. En we hebben ze ook een pak sneller dan bij de juwelier (2 weken ).
In dit onderwerp vind je welke we gekozen hebben : http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=385605&su...

Goed rondkijken, naar verschillende juweliers gaan, eventueel ook eens horen bij een goudsmid, ook naar de minder gekende merken kijken, en als ik jou was, zou ik toch proberen om een 18kt ring in mijn budget te krijgen. En ik heb bij onze ringenjacht gemerkt dat hoe eenvoudiger / klassieker de ring is, hoe goedkoper deze wordt.

Als je naar de tip van Lauren surft (zeker een aanrader!) en de ringconfigurator probeert, daar staan prijzen naast. Dat zijn de officiële prijzen die je normaal bij de juwelier betaalt.

Els
27-1-2012
 Meld misbruik21-1-2012 10:46:37

Hallo, onze ringen waren 621 voor de 2, mooie gouden ringen , gewoon bij onze juwelier gaan kijken en ging daar van 200 tot 2000 per ring keuze genoeg dus voor elk budget

Lieselot
10-3-2012
 Meld misbruik21-1-2012 12:05:10

Wij wilden ook qua prijs van beide ringen rond de 700€ blijven (samen).
Maar eenmaal bij de juwelier moesten we toch vaststellen dat je gewoon 'n keuze moet maken: basic en qua kwaliteit niet 'super', of meer naar de richting van een mooie solide trouwring met 1 steentje terwijl we toch de prijs in het oog houden..
Mijn man zei zelf bij de juwelier: het is uiteindelijk wel 'n ring die je je ganse leven zal dragen, dus op 100-200 euro moet je niet letten, maar voor ons +500 € was dan ook weer teveel.
Uiteindelijk hebben we beide ringen gevonden, samen 1017€, en zijn we blij met ons compromis, niet té duur, steentjes en qua kwaliteit goed!

Eline
26-5-2012
 Meld misbruik21-1-2012 15:28:56

Hallo,

misschien heb je wat oud goud dat je kan inruilen? Ik had een ring, armbandje, oorbellen... als kind die ik niet meer draag en mijn vriend had ook wat goud dat hij ooit van zijn grootmoeder had gekregen. Op die manier kan je heel wat geld besparen, met juwelen die toch nooit meer gedragen worden.

Groetjes!

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik21-1-2012 15:50:26

ik heb 995 euro betaald voor mijn ring en dat had ik er wel voor over, tenslotte moet je die gans je leven kunnen blijven dragen en wou ik toch zeker dat deze na enkele jaren niet zou beginnen verkleuren ofzoiets. mijn trouwkleed daarintegen kost maar 1350 euro, die draag ik dan toch maar 1 dag en wou er geen duizenden euro's tegenaan gooien.ik denk dat elk zijn keuze daarin wat moet zoeken ,maar volgens mij moet je toch overal wel aan ringen kunnen raken voor minder dan duizend euro voor alle 2 dan

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik21-1-2012 18:17:53

wij zijn net terug van het ringen-kopen. we hebben een eigen ring laten ontwerpen. mijn vriend zijn ring en mijn same (incl briljantje) kosten 1400 euro maar we gaan wel ons oud goud bijeen zoeken zodat het idd minder kost. je moet idd zien dit is voor u leven u kleedje doede 1x aan...

je kon net dezelfde ring evengoed in zilver of staal laten maken en binnen x aantal jaar als t budget er was in goud (mss ne tip ;-) )

petra
1-9-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:24:22

zeer goede tip sofie! das wel leuk, natuurlijk, als ik die dan moet identiek laten maken, of 1 laat ontwerpen zal dat wss ook veel meer kosten?
ik klink wss heel gierig :P
bedankt claire voor de uitleg,
ik wil dus zeker wel een goede gouden ring, ik ken iemand waarvan die ring al helemaal versleten is, vergeleken met die van haar man,
(die hem nooit draagt) zijn dit precies 2 versch kleuren van ring en versch motiefje.. het is wel nog steeds een mooie ring, maar lijkt niet meer op hoe
hij er in t begin uitziet.dit komt dus door de kt?
ik wil wel een 18kt dan zeker! maar misschien hou ik hetdan gewoon wat simpeler, 1steentje, kan ook heel mooi zijn.
nuja, ik ga normaal komende dinsdag eens naar ringen gaan kijken,
en ik post hier dan eens hoe het was, versch juweliers geven ook kortingen op trouwringen of een ringkussentje gratis erbij..

petra
1-9-2012
 Meld misbruik21-1-2012 20:39:56

dit is een goede site, claire,
echt leuk, zitten daar de naamgraveringen inbegrepen?

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik21-1-2012 21:18:21

bij mij was't graveren er in begreper prijs was ongeveer gezien de goudprijs schommeld en t me de hand gemaakt wordt he

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik22-1-2012 2:09:57

Was eigenlijk een tip van Lauren, maar toch bedankt
Onze gravering zat er ook bij, volgens mij zit dit bij Auro Design in de prijs inbegrepen. Als ik de uitleg van onze handelaar goed begrepen heb, gebeurt de gravering in de fabriek zelf bij het maken van de ring. Bijkomend voordeel : het is een Belgisch merk, de ringen worden dus hier in het land gemaakt. Als er iets aan je ring moet gedaan worden, kan dit in de fabriek. Plus je bent de eerste jaren verzekerd tegen schade aan je ring (verlies van stenen enzo).

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-1-2012 10:05:16

ik denk ni da je voor ontworpen ringen echt meer betaald t is de goudprijs die ons voor t moment ni bepaald mee zit :-(

nikki
4-8-2012
 Meld misbruik22-1-2012 22:04:57

mijn ouders hebben 2 ringen mijn mama 1tje met een steentje de collectie van aramni en hebben samen 250 euro betaalt graveren en dergelijk bij

dus hopla ik ga naar die winkel in mechlene ;-)

petra
1-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 17:42:13

hallo, ik wou toch nog even laten weten dat wij de ringen gekocht hebben, ik heb even ons budget verdubbeld en hebben nu allebei de ring die we wouden, dus das ook al iets he :-)

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:17:14

Hey hey

Wat goed dat je jullie ringen gevonden hebt.
Hier hebben we ze uiteindelijk ook gevonden. 14K wit goud met geel goud lijntje en bij mij 5 steentjes. Normaal 1200 euro maar was dus 200 bovenons budget en hebben dat ook gezegd in de winkel. We hebben ze dan gekregen aan ons budget. 1000 euro :D Ik blij. Zal de link hier ook eens zetten. Véél mooiere dan in mijn eerste link, vind ik zelf :D

Groetjes.

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:19:06

http://www.desieraderie.nl/saint-honor-trouwringen-c-248.html?osCsid=kh97u1rb2jbkrdj70id4smr3j7
De onderste op deze pagina zijn de onze :D Even erop kllikken voor grotere afbeelding.
Groetjes.

petra
1-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:21:57

super dat je korting kreeg :D
ze zijn mooi!
ik heb nog geen foto gevonden van onze ringen op internet
maar ze zijn niet glanzend en ik heb drie steentjes, ik ben echt blij want vind hem supermooi :-)

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:27:54

Is toch fijn hé, als je DE ringen vind. Ik had er al verschillende aan mijn vinger gehad en geen enkele waar ik direct van zei: waauw, dat is em. Tot die ene dus maar ik zag het al allemaal in het water vallen door de prijs. Ben echt blij dat we die korting gekregen hadden want we hadden nog 3 andere ringen laten tellen en die waren onder ons budget en dan toch nog korting krijgen op de duurste. Vind ik echt lief.

Groetjes.

petra
1-9-2012
 Meld misbruik31-1-2012 20:31:25

ben blij voor jou, tenslotte draag je hem heel uw leven (das toch de bedoeling :p), dus moet ie wel na u gedacht zijn ! :-)

jill
30-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 22:01:11

Wij hadden ook ringen gezien samen 1800 euro :O, we vielen even van onze stoel.. We gaan nog even wachten om te kijken hoeveel budget we nog hebben :p

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...