Nu Online
Momenteel zijn er 303 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijkskaars typisch kerkelijk?

25-1-2012 23:25:56
Hallo,
ik vraag mij af of het ontsteken van een huwelijkskaars een typisch kerkelijk gebruik is.
Wij gaan namelijk een vrijzinnige viering doen en dachten ook aan eventueel het aansteken van een kaars of eventueel iets alternatiefs (ideeën ook altijd welkom).
Groetjes,
Cindy

Cindy
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 692

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik25-1-2012 23:28:50

Er zijn bruidjes die een mooi vaasje samen met hun bruidegom vullen met gekleurd zand. Dat vind ik wel een leuk alternatief.

Voor zover ik het weet is het niet strikt katholiek. En zelfs als het dat was, het is een mooi gebaar en het hoeft niks met God te maken hebben. Als je dat iets moois lijkt, gewoon doen :)

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik26-1-2012 7:55:04

Hallo,

Een huwelijkskaars wordt inderdaad meestal in een kerkelijke viering aangestoken, maar dit hoeft (zoals Lauren zegt) niet katholiek te zijn. Een huwelijkskaars is een kaars die jullie helpt in jullie relatie. Als jullie samen een moeilijk moment hebben wordt de kaars aangestoken... en helpt deze jullie om erdoor te geraken. Dus dit kan ook perfect in een vrijzinnige viering.

Wij hadden een kerkelijke viering maar hebben ervoor gekozen om geen huwelijkskaars te nemen. Jullie moeten dit doen zoals jullie zelf graag willen!

Groetjes
Annelies

Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik26-1-2012 10:12:46

Sorry even tussendoor...

@Annelies: moet je je huwelijkskaars zelf meebrengen of kopen? Of hoe werkt dat in een kerkelijk huwelijk?

Groetjes, Tinneke

Tamara
8-9-2012
 Meld misbruik26-1-2012 13:44:55

Hey,

Wij doen onze huwelijksviering via rent a priest. Ik zie hier op mijn blad verschillende mogelijkheden staan: huwelijkskaars/vriendenkaars/memorykaars/ ontbijtlaken (weet niet wat hij daarmee bedoeld).

Nog geen idee welke wij gaan kiezen maar als het een kaars is zal mijn zoontje hem mee aansteken.

Groetjes,

Tamara

Ulrike
28-4-2012
 Meld misbruik26-1-2012 14:50:15

hoi hoi!
jaja, kaars moet zelf aangekocht worden :)
Je kan die natuurlijk via de kerk krijgen maar je kan wel raden wat je voorgeschotelt krijgt...
Een kaars vind ik ook niet echt iets zijnde dat alleen in de kerk gebruikt kan worden?
Ik heb nu wel een Kerkelijk huwelijk maar ik vind de kaars er nu niet zo aan gebonden!

Voor leuke ideetjes van kaarsen:
http://www.ateljee-lalyboo.be/

Heeeel mooi resultaat en enorm goed in prijs!

Groetjes

Ulrike

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...