Nu Online
Momenteel zijn er 566 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskleed: Mia Monta

26-1-2012 9:09:09
Hallo bruidjes,
Afgelopen zondag trok ik naar een bruidswinkel te Oostende, samen met mijn toekomstige, en vond ik er heel wat kleedjes die ik heel graag zag. Ik heb er niets gepast, want ik ga daarvoor volgende week donderdag terug, samen met mijn ma en mijn dochter. Nu ik zo ongeveer weet welke richting ik uit wil, ben ik op het internet die collectie gaan bekijken. Wat blijkt, die firma waar die collectie ( Mia Monta ) gemaakt wordt, is niet zo heel ver van waar ik woon, amper een klein uurtje rijden. Nu is mijn vraag: wie heeft reeds bij die firma rechtstreeks een kleedje gekocht of besteld, en scheelt dit dan werkelijk serieus in prijs, of ga ik toch beter naar die winkel, zodat ik ook wat andere collectie's kan passen. Ik zit in een tweestrijd precies, én weet niet wat te doen.... graag uw raad dames !!

Dorine
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1517

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik26-1-2012 10:18:27

Hey Dorine!

Mijn eerste paswinkel was Mia Monta omdat het bij ons heel dicht in de buurt ligt wou ik er sowiso eens heen! Ik heb er uiteindelijk mijn kleedje niet gekocht omdat hun lijn niet echt mijn stijl was, maar heb er toch aangename herinneringen aan over gehouden! De mensen waren zeer vriendelijk en niks was hen teveel! Heb er dan ook een 20-tal kleedjes gepast! Hoe het zit met de prijzen weet ik dan ook niet héél zeker, maar feit is wel dat ze me daar eerder aan de 'lage' kant leken, alleszinds lager dan in een normale bruidskledij-winkel. Dat is dan waarschijnlijk het verschil als je uw kleedje bij hen direct in het atelier koopt ofwel in een winkel. Maar maakt dat uit of je nu in een pashok met satijnen gordijnen op een nieuwe parket of katoenen gordijnen met een vasttapijt je trouwkleed aan het passen bent? Het is nog altijd het kleed dat telt niet?

Zeker de moeite waard om eens een bezoekje te brengen zou ik zeggen (is wel enkel op afspraak!)

grtjs
en succes!
A.

Dorine
7-7-2012
 Meld misbruik26-1-2012 11:09:22

Dag Annelies,
Alvast bedankt voor uw reactie.
Daar het voor mij de tweede keer ( en goede keer, hoop ik ) is dat ik in het huwelijk treed, wil ik niet meer voor een typisch bruidskleed gaan, je weet wel: wit, lang, alles erop en eraan. Ik wil eerder iets da'k nadien misschien nog zal aandoen, iets heel moois, toch specialer dan anders voor op die dag, én vooral iets waar ik me heel goed in voel. Bij Scarpellini in Oostende zag ik zondag al die modelletjes hangen en ik vond die wel heel mooi, vandaar dat mijn voorkeur momenteel naar Mia Monta uitgaat. Maar dit kan natuurlijk nog veranderen hé na een paar pasbeurten.
Door 't een en 't ander op dit forum te lezen, denk ik da'k toch terug ga naar Oostende, zoda'k daar toch meer collectie's kan passen. En met Scarpellini wordt op dit forum, zo te lezen toch serieus geboft. Blijkt da'k toch bij Mia Monta blijf, qua collectie, kan ik nog altijd tot in Zottegem rijden hé, alhoewel met nog 162 dagen op de teller, moe'k toch wel serieus in actie schieten...

Groetjes
Dorine

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik26-1-2012 12:35:13

Hey Dorine,

ik ben naar Mia Monta geweest, op aanraden van een vriendin die daar ook was gaan kijken voor haar trouwkleed (maar zij had haar uiteindelijke jurk elders gekocht). Mijn ervaring met Mia Monta was echt niet fijn. Ik vond de vrouw daar niet vriendelijk, opdringerig en bij moment zelfs beledigend. Zo haalde ze aan dat ik met mijn maat 36 en B-cup misschien toch beter een push up BH kon overwegen voor op mijn grote dag.. Ik ga het hele bezoek hier niet uit de doeken doen, maar ik ga daar alleszins nooit meer terug. Mijn tweede afspraak, bij La Sposa was dat, was dan weer hemels.

Misschien heb ik ze gewoon op een slechte dag getroffen, want ik heb ook al veel positieve dingen gelezen over Mia Monta, maar ik vind alleszins dat zoiets echt niet kan. Ik ben het wel met je eens dat ze hele mooie jurken hebben die niet de typische bruidsjurken zijn.

Groetjes,
Hanne

tima
8-9-2012
 Meld misbruik26-1-2012 14:13:35

ik ben dan weer goed gevaren en de prijs viel serieus mee €1300 het wordt op maat gemaakt ook veranderingen waren geen probleem .ik heb namelijk een doorschijnend korset met kant aan en juist waar mijn buik tatoeage is was er minder kant dus kon je hem super zien ze gingen voor mij de decollete lager maken en maar kant op de tatoeage. uiteindelijk wel een andere jurk geworden want niet tegenstaande dat ik in gedachten in een heel moderne jurk ging trouwen (zie strak meermin met doorschijnend korset) is het een romantische sissi jurk geworden met sleep en een serieuze balrok

Dorine
7-7-2012
 Meld misbruik26-1-2012 14:27:37

Hallo Hanne, Annelies en Tima
Bij het wat rondneuzen ( en lezen ) op dit forum.... waar een griepje al niet goed voor is, kom ik toch heel wat verdeelde meningen tegen over Mia Monta, de ene is super content, de andere dan weer niet.... da's zo wat bij alles in het leven zo denk ik, alles is persoonlijk, en iedereen heeft zijn eigen mening.
Ben toch blij da'k de meningen van verschillende dames gelezen heb, dat helpt me toch wat vooruit.
Ik blijf bij mijn mening dat ik die collectie heel erg mooi vind, maar wanneer ik dan ga voor mijn eerste en verder pasbeurten, dan wil ik inderdaad ook op een correcte en vriendelijke manier geholpen worden.. 't is per slot van rekening niet efkens een brood dat we kopen hé.
Ik hou mijn afspraak van volgende weeek bij Scarpellini in Oostende, en zie dan wel verder.
Nog veel succes met jullie voorbereidingen, komt toch heel veel bij kijken hé, ook al is het al de tweede keer van mij...
Groetjes
Dorine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info