In mijn vorige berichtje schreef ik mijn ervaring neer betreffende Couture Ann. (Moeder en zus hadden een mooi kleedje gezien/gepast van Creations of Leijten, maar ze waren niet volledig overtuigd) Hierbij het vervolg:
Gisteren hadden we om 13u30 een asfpraak bij Mia Monta en om 15u30 een 2e afspraak bij Couture Ann. Maar in de voormiddag zouden we eerst langs gaan bij Moderna.
Bij Moderna aangekomen, werden we mee genomen naar boven. Mijn zus en moeder mochten de kleedjes die ze graag zagen aanduiden en het passen kon beginnen.
Mijn moeder was eerst aan de beurt. Ze had zich op voorhand al een beeld gevormd van hoe ze er wou uitzien: niet te opvallend, graag een koningsblauw kleedje en zeker geen Linea Raffaelli. Maar zoals we allemaal wel weten, kan dat helemaal anders aflopen
. Die blauwe kleedjes waren veel te oud voor haar, de roze te flets... tot ze een ander kleedje aantrok met bolero (ga niet te veel vertellen, want er kunnen spionnen op het forum zitten
). En ja hoor, bingo. Ze was helemaal verkocht aan een kleedje van Linea Raffaelli.
Dan was mijn zus aan de beurt. Die had een hele resem kleedjes gekozen, in verschillende kleuren. Ze wou graag een strak kleedje in een felle kleur. Het eerste kleedje was een kleed waar ik mijn oog al op had laten vallen bij een eerder bezoek aan Moderna. Toen dacht ik: ja dat is iets voor mijn zus.
Ze was niet helemaal overtuigd, maar toen ze uit het pashokje kwam zei ik spontaan: Waaauuuww! Ze was gewoon prachtig! Ze heeft de hele stapel kleedjes gepast, en uiteindelijk bleven er nog 2 over. Het eerste (strakke) kleedje en dan een kleedje met een "zwierige" rok. Ze kon niet onmiddellijk beslissen. Geen probleem, kleedjes werden aan de kant gehangen tot de namiddag en dan moesten we onze beslissing doorgeven.
Aangezien mijn moeder haar keuze al zo goed als gemaakt was, heb ik de afspraak bij Couture Ann afgebeld. Ze reageerde heel begripvol en we mochten altijd langskomen als we nog op zoek waren naar schoenen ofzo. Zo lief van haar!
Om half 2 werden we verwacht bij Mia Monta. Ik had er toch wel hoge verwachtingen van. Maar die werden absoluut niet ingelost. Ik kan geen mening geven over de trouwjurken, maar de suite kledij was (voor ons dan) teleurstellend. Zowel mijn moeder als zus waren op zoek naar een kort kleedje, waardoor de keuze sowieso al beperkter is, maar de kleedjes waaruit ze konden kiezen waren in mijn ogen nogal "gewoon". Het waren mooie kleedjes, maar niet voor een suite. Mijn zus heeft er een aantal gepast, maar mijn moeder vond absoluut haar zin niet.
Een telefoontje naar Moderna en 30 minuten later stonden we terug in Schepdaal. Mijn zus heeft nog 1 ander kleedje gepast maar heeft uiteindelijk gekozen voor haar eerste kleedje. Ze was er zo mooi mee
en ze zal heel wat mannenhoofden doen draaien
Opnieuw kan ik over Moderna niets slecht zeggen. Heel vriendelijk, hulpvaardig, open over hun prijzen...
Of toch 1 minpuntje: het was er koud. De winkel was juist open toen we toekwamen, dus de verwarming stond nog niet lang op. De verkoopsters waren er zelf over aan het klagen.
Nog een tip: wacht niet te lang met jullie zoektocht naar suite kledij. Bij Linea Raffaelli zijn sommige stoffen al uitgeput. Bij Couture Ann was er een collectie die wij niet meer konden bestellen (ken de naam spijtig genoeg niet). Wanneer we een kleedje uit die collectie zouden bestellen, moesten we tot half juni wachten en dat was voor ons niet mogelijk.
Voor de collectie van Creations of Leijten was het ook al op het nippertje.
Groetjes
Lotte