Terug naar overzicht
halloProficiat met jullie zwangerschap.Mijn nicht is ook getrouwd 5 weken na haar bevalling en ze gaf ook borstvoeding.Voor tijdens de mis had ze afgekolfd en op het feest ging ze gewoon even appart om op haar gemak borstvoeding te geven. Ik zou zeker de borstvoeding niet afbouwen. de mensen gaan daar begrip voor hebben.veel succes
Beste Elsie, Allereerst nen dikke proficiat met die 2belangrijke gebeurtenissen in je leven! Persoonlijk heb ik geen ervaring met een pas geboren baby'tje en een huwelijk, wel heb ik zelf 2 kids die ik borstvoeding heb gegeven. En ik kan je verzekeren dat het momenten zijn die je moet koesteren. Dus om al volledig te stoppen met bv tegen jullie huwelijk, zou ik niet doen. Zijn er rustigere momenten in jullie dagplanning? Dan kan je die mss ook benuttigen om ook die dag af te kolven. Voordeel is ook dat je dan zelf niet moet instaan voor het eten geven en je ten volle van jullie dag kan genieten. Je moet natuurlijk zelf voor je uitmaken waar je je het beste bij voelt! Iig veel succes bij de bevalling en geniet nog van je zwangerschap! Groetjes, Sofie
Hey Elsie.Ik heb bij onze 2 kindjes borstvoeding gegeven. Bij de oudste 2 maanden en bij de jongste begon ik al na een maand af te bouwen. Feit is dat je voor een bv tijd moet nemen (bij mij was dat een half uur), evengoed als je dat voor afkolven moet doen. Reken een goeie 3 weken als je volledig bv-vrij wil zijn en van de ergste stuwing af wil zijn.Als je je tijdens de big day gemakkelijk van tijd tot tijd even kan terugtrekken voor de bv, maak je dan geen zorgen. Zorg voor een ruime planning en een rustig plekje voor jou en de baby. Neem voldoende patchkes mee (tegen de mogelijke lekken), desnoods al wat afgekolfde flesjes maar blijf de dag zelf rustig als je bv geeft. Als je nerveus bent, dan drinkt de baby minder vlot en duurt alles nog langer (heb ik bij mezelf gemerkt).toi toi meid - niet panikeren maar genieten van de bolle buik!
wij zijn vorige week getrouwd en onze jongste (4maand) krijgt ook bv, ik had mij er ook zorgen omgemaakt maar was niet nodig, de dagen ervoor had ik wat potjes bijeengekolfd om de dag zelf te geven ik heb haar die dag nog gevoed vlak voor ik me moest klaarmaken, en dan daarna de gekolfde melk gegeven ik had 2voedingen voorzien en een fruitpapje, ze had voldoende maar ik had me anders wel even 20minuutjes afgezonderd en iedereen begreep dat, je kan moeilijk je kind geen eten geven he ;-) jouw baby is nog iets jonger dus fruitpap kan nog niet dus in jouw geval zou ik persoonlijk afkolven voor momenten dat jij niet kan voeden bvb tijdens de viering of shoot, en dan zelf geven want stuwing kan echt onaangenaam zijn en probeer opvoorhand al eens of je baby de fles aanneemt en ook van iemand anders dan jij want daar had mijn dochter toch wel last van omdat ze alleen van mij eten wou aannemen...veel succesgroetjes
Hey,afbouwen speciaal voor je huwelijk, zou ik ook niet doen. Zoals reeds gezegd: het zijn écht momenten om te koesteren.Kolven ipv voeden zou ik niet doen, want dat duurt ook lang. En als je je druk maakt (omdat je wil dat het wat vooruit gaat bijvoorbeeld), lukt dat langs geen kanten.Ik zou ervoor zorgen dat m'n jurk zo aangepast is dat ik bv kan geven.En als je voor flesjes wil zorgen (afgekolfde melk of kunstvoeding) voor momenten dat jij niet kan voeden, zorg dan inderdaad dat je baby het flesje al gewoon is. Bij ons was het niet echt super belangrijk wie het gaf (al hadden ze allebei wel de voorkeur van mama of papa) maar het is wel belangrijk dat ze niet op die dag voor het eerst een flesje krijgen. Want veel kans dat het gewoon geweigerd wordt!Nog een tip: het gebeurt ook regelmatig dat de baby geen afgekolfde melk wil aannemen als mama het geeft. Ze ruiken je "verse" melk, en willen dan gewoon aanliggen ipv een flesje te drinken. In dat geval is het soms makkelijker dat papa het flesje aanleert dan mama.Succes met je zwangerschap, bevalling en voorbereiding van je huwelijk en geboorte. Katrien
Hey,Ikzelf ben ook een mama dat op dit moment bv geeft, mijn dochter is nu 3 maanden dus tegen dat ik trouw zal ze 7 maand zijn dan ben ik normaal gezien wel gestopt met bv geven.Je moet wel weten als je moedermelk via flesje geeft dat je babytje dan minder hard moet zuigen en dit zeer snel gewoon is en dan niet meer krachtig genoeg zuigen aan de borst.Wat Katrien zegt is ook waar mijn dochter wilde bij mij geen flesje met afgekolfde melk drinken ze draaide heel de tijd haar hoofdje richting mijn borst. Je moet op je trouwdag gewoon doen waar je u het beste bij voelt.En kolven is idd mss wel de makkelijkste oplossing.Veel succes en alvast proficiat