Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk - slecht nieuws gekregen :-(

2-2-2012 7:51:04
Een aantal maanden terug heb ik hier een berichtje gepost over de kerk waarin we normaal gezien zouden trouwen. Ze zijn aan de kerk aan het werken, zowel binnen als buiten.

Gisteren heb ik het slechte nieuws gekregen dat de kerk waarschijnlijk niet beschikbaar zal zijn voor ons huwelijk. Nu moeten we uitwijken naar een kerk in een van de buurgemeenten.
Op zich is dit geen drama, maar trouwen voor de kerk in mijn geboortedorp was toch wel belangrijk voor mij. Zowel mijn grootouders als mijn ouders zijn daar getrouwd en ik had deze traditie graag willen verder zetten...

Waar ik ook bang voor ben is dat er nu helemaal geen volk in de kerk aanwezig zal zijn. In Mazenzele kent iedereen iedereen en als er dan iemand trouwt dan komen de mensen toch al gauw eens kijken. En wie wil er nu niet schitteren op zijn mooiste dag?

Spijtig genoeg heb je als bruid niet alles in de hand.

Groetjes

Lotte
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1240

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik2-2-2012 8:49:37

*vind ik niet leuk* :-(
Uitwijken naar? Lede zelf?
Of zijn er nog kleine, gezellige kerkjes in de buurt?
Papegem? Impe?

Komt allemaal wel in orde!

Grtjs
A.

Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik2-2-2012 10:05:13

Oh nee! Dit is echt jammer!
Ikzelf wil ook graag trouwen in de kerk van mijn geboortedorp, waar ook mijn ouders zijn getrouwd!
Dus ik begrijp je heel goed!

Ik hoop dat je snel een alternatief vindt!
Maar zoals annelies al zei, alles komt wel in orde!

Groetjes!

Deborah

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik2-2-2012 10:34:06

Hey dames,

waarschijnlijk zullen we nu in de kerk van Droeshout trouwen, dat is de gemeente waar mijn verloofde en ik momenteel wonen. Deze kerk bevindt zicht op maar 1km van waar we normaal zouden trouwen.
Ik ben in deze kerk wel gedoopt, dus er is een zeker "band", maar ik had het toch liever anders gezien. Spijtig, maar het kan nu niet anders .

groetjes

Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik2-2-2012 10:42:13

Ik ben al blij dat jullie een andere kerk hebben gevonden.
En zoals je zegt is er ook wel een soort 'band' met deze kerk!

Maar, wie weet, zijn de werken al gedaan tegen dat jullie gaan trouwen...

Alvast heel veel geluk & succes met het verder regelen en plannen van jullie huwelijk!

Grtjs

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-2-2012 13:43:50

Hey Lotte,

Oh, tis dus toch Droeshout geworden...jammer, maar helaas...veel kan je er niet aan doen natuurlijk.
Droeshout is ook wel een mooie kerk vind ik ;-) en als het maar 1km verder is, zullen de mensen die van plan waren te komen kijken...die kilometer verder ook wel trotseren ;-)!

Schitteren ga je zowiezo doen, ben er zéker van!!
Dus kopje op...af en toe gaat er is iets mis! (wij zitten momenteel ook ineens zonder ceremoniewagen...maar bon, alles komt goed!!)

groetjes!

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik2-2-2012 14:06:38

Hey Sandra,

dat is waar, het is een mooie kerk. Ik probeer nu ook de goeie kanten te zien:
- de kerk is groter, waardoor het gangpad langer is en mijn "intrede" langer zal duren
- naar het schijnt ligt er een vaste rode loper (moeten we dan ook niet betalen)
- de foto's zullen mooier zijn (geen stellingen, kruiwagens op de achtergond)

Nog veel succes met je zoektocht naar een nieuwe suitewagen!

grts
Lotte

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-2-2012 14:23:50

Voilà, uw moment van 'glorie' gaat nog eens zo mooi zijn ;-) hihi!!
Ik weet het niet...ben er nog niet binnen geweest, maar als er een loper ligt is dat zeker al kostenbesparend ja!
Dat is waar! minder photoshop werk voor de fotograaf ;-)!
Komt allemaal goed!

Ja, mercikes...heb het 'gedelegeerd' naar mijn verloofde...kzeg ier, taakje voor jou zene ;-)!

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info