TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Imke
31-3-2012
|
4-2-2012 23:20:20
Wij nemen geel gouden omdat dat idd het traditionele materiaal is voor een trouwring en je het meteen herkent als een trouwring. Volgens mij is er geen prijsverschil. Ik dacht vroeger altijd dat wit goud duurder was, maar bij de juweliers waar wij zijn geweest voor trouwringen, was de prijs voor die materialen hetzelfde.
|
|
Sandra
14-7-2012
|
4-2-2012 23:22:55
Hey, Bij ons was dit ook een probleem. Ik wou de geelgouden ringen en hij de witgouden ringen. We zijn in Hasselt naar de juwelier geweest en daar hebben we mooie gecombineerde ringen gezien en die zullen het dan waarschijnlijk ook worden. Maar we wachten nog even met bestellen in de hoop dat de goudprijzen gaan dalen. We hebben nog tijd dus... Als er een prijsverschil is weet ik niet. http://www.duo-trouwringen.com/wij vonden diegene met het referentienummer 469 mooi. Succes!
|
|
Stephanie
22-9-2012
|
5-2-2012 0:15:12
Hey Alessia! Wat leuk zeg trouwringen shoppen! Daar zijn wij nog niet aan toe gekomen... Ik zelf heb een witgouden verlovingsring dus ik wil ook een witgouden trouwring zodat ik deze onder mijn verlovingsring kan dragen! Ik zou misschien inderdaad voor gecombineerd gaan vind ik ook heel mooi en dan past hij toch mooi samen met jou ventje als hij echt geelgoud wilt. Heel veel succes alvast groetjes Stephanie
|
|
Nele
30-7-2011
|
5-2-2012 8:09:12
Hoi Alessia, Ook wij hebben geopteerd voor een gecombineerde ring 'fingers crossed' van ontwerper Kris Baele en zijn er heel erg blij mee. Zo heeft de ring ook een extra symbolische waarde door het samengaan van wit en geel goud. Veel plezier met de voorbereidingen en je grote dag! Groetjes, Nele
|
|
Titia
28-7-2012
|
5-2-2012 9:18:29
Hoi Alessia,
Wij laten onze trouwringen maken bij een ontwerper.
Wij gaan voor witgouden ringen, maar onbehandeld. Dan lijkt dat wat op mat gouden ringen.
In jullie geval kan je inderdaad voor de een gecombineerde ring gaan :)
Groetjes Titia!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
5-2-2012 9:43:15
Wij hebben ook gekozen voor witgouden ringen aangezien al mijn andere juwelen ook witgoud of zilver zijn en dit er beter bij past :-). In jullie geval zou ik dan, als je ventje dit heel graag wil, voor gecombineerde ringen gaan, zo past alles toch bij jouw juwelen en is je ventje ook tevreden ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Katrien
28-4-2012
|
5-2-2012 9:47:19
Hey wij hebben gisteren onze ringen gaan bestellen en hebben gekozen voor titanium ringen. Ziet er wat stoerder uit voor de man. En voor mij zit die dan vol briljantjes :-)
|
|
Ann
28-9-2012
|
5-2-2012 10:00:16
Wij gaan waarschijnlijk witgoud of een combinatie van de 2 nemen.
Mijn ringen zijn zilver, zelfgemaakt of van witgoud.
Koen heeft gouden hangertjes, dus tja, we zullen een compromis moeten zoeken.
Groetjes
|
|
petra
1-9-2012
|
5-2-2012 10:09:11
mijn toekomstige wou ook geel goud, ik wou dan voor een combinatie gaan, zodat de 2 bij elkaar pasten, maar in de winkel zei die man tegen mij dat ik de ring men hele leven zal moeten dragen, en hem gewoon mooi moet vinden, nu is dus mijn ring wit goud, die van hem geel goud, ze hebben wel wat dezelfde structuur enzo, ze passen dus wel samen, en we vinden allebei onze eigen ring mooi, dat is uiteindelijk het belangrijkste denk ik, die verkoper zei ook dat de mensen meer en meer gewoon nemen wat ze zelf graag zien, en dus niet altijd een set van 2 ringen, nuja, sommigen zullen dit mss raar vinden, maar ik ben heel blij dat ik mijn keuze ring niet heb laten afhangen van de keuze van mijn ventje :-)
|
|
Eva
23-3-2012
|
5-2-2012 10:28:37
Hier hetzelfde verhaal, mijn vriend wilde ook gouden trouwringen en er was echt geen onderhandeling mogelijk. Terwijl ik ook nooit goud draag. Juwelen met de combinatie van de twee vinden we sowieso nooit mooi, en we wilden echt wel twee dezelfde ringen, dus werden het gouden ringen. Nu kan ik niet wachten om mijn ring met trots te mogen dragen en nooit meer uit te doen, wat de kleur ook is <3
|
|
Sandra
7-9-2012
|
5-2-2012 10:38:56
Hey!
Wij gaan volgende week onze ringen kiezen bij een juwelier in Kortrijk, bevriend met de grootouders van mijn verloofde. Maar we gaan zowiezo voor witgouden ringen. Mijn verlovingsring is ook witgoud met briljantjes, dus mijn trouwring zal ook witgoud zijn.
Succes nog met kiezen!!
groetjes!
|
|
petra
1-9-2012
|
5-2-2012 10:58:39
mijn verlovingsring is geel, ( ventje gekozen :p ) en is ook wel iets specialer, witte steentjes vanboven, waardoor t ook meer n combinatie is, dus vond ik zowel geel als wit goud wel kunnen :p
|
|
Heidi
7-7-2012
|
5-2-2012 11:42:47
Ik zal een combinatie van geel en wit dragen en mijn vriend een zilveren ring ! Hij is niet van zin zijn ring te dragen, dus vonden we het zonde er dan veel geld aan te geven (wat je met goud wel doet.)
Maar, ik zou ook gewoon doen wat je mooi vindt. Wat maakt het uit wat "hoort" en hoe het "zou moeten zijn" ... het gaat om wat je zelf wil en dagelijks moet dragen!
|
|
Claire
25-2-2012
|
5-2-2012 12:05:36
Wij hadden ook die discussie : ik wou wit goud, mijn verloofde geel goud. Het is ook zo dat geel goud absoluut niet mooi is aan mijn handen, en wit goud helemaal niet bij de verloofde bleek te staan. Bijkomend probleem : we wilden wel dezelfde ringen hebben, en we wilden een hele traditionele vorm zonder combinatie van geel en wit, want dit vinden we niet zo mooi in een ring. Over smaak valt niet te twisten
We zijn dan gaan passen bij de juwelier, en die stelde op een gegeven moment rood goud voor. We hadden eerst maar een bedenkelijk gevoel erbij en dachten dat ze er echt koper zouden uitzien, tot we de ringen aanhadden. De glanzende waren zeker niet wat we wilden, maar de ijsmatte ringen hadden precies de uitstraling die we wilden, en ze pasten zowel bij mij als bij hem (en bij onze respectievelijk wit gouden en geel gouden juwelen).
Wij hebben dus uiteindelijk voor rood gouden ringen gekozen, in een traditionele, bolle vorm, maar met een ijsmatte afwerking en met een steentje (zie op de ringconfigurator van Auro Design Traditions). Je ziet duidelijk dat het een trouwring is, en we vinden ze beide prachtig! Traditionele trouwringen, maar dan net niet helemaal
Op http://www.tradition.be/ringbuilder/Default.aspx?lang=n... zie je het prijsverschil tussen de verschillende soorten goud, het verschil bedraagt slechts enkele euro's per ring. Hier kan je zelf een traditionele trouwring samenstellen, en de prijs die op het einde te zien is, is ook de prijs die je bij je juwelier betaalt als je hem nu bestelt.
|
|
Vicky
9-6-2012
|
5-2-2012 14:06:32
Wij gaan ook voor wit goud, vind het persoonlijk ook mooier, zeker als al je andere juwelen wit goud zijn... Wit goud is trouwens inderdaad wel iets duurder dan geel goud!
|
|
Eline
7-7-2012
|
5-2-2012 14:15:37
Bij ons was het andersom dan bij de meesten hier, ik wilde graag geel goud, mijn vriend twijfelde nog over witgoud. Wij wilden echt traditionele ringen, geen combinaties of dergelijke. We hebben toch voor geel gekozen, omdat we dat 'echter' vinden en denken dat het ook mooier is als we ouder worden.
In jouw geval is het natuurlijk wel anders als je al witgouden juwelen/verlovingsring hebt. Dan zou ik toch overwegen voor verschillende ringen te gaan, of inderdaad roodgoud overwegen... is inderdaad ook heel mooi!
|
|
Effie
28-4-2012
|
5-2-2012 16:06:47
Hoi,
Wij hebben allebei witgouden, er is nooit aan geelgoud gedacht. Nu, onze ringen komen van Fede Di Oro en doordat je daar zoveel mogelijkheden had heb ik toch eens een paar ringen geprobeerd in geel goud en ik moet zeggen dat daar sommige bij zaten die echt mooi waren en toch ook erg modern.
Hun voordeel was dat je elke ring in eender welk type goud kon krijgen dus kon je zelf ook wat 'knutselen' qua stijl, kleur, dikte etc...
Maar ik zou zeggen van kijk, pas er verschillende aan, zie waar je je beter bij voelt en overweeg een combinatie van beide of gewoon eenzelfde stijl maar dan hij in geel en jij in wit. Zo passen ze samen én hebben jullie elk het kleur waar je je goed bij voelt.
Groetjes en veel succes!
|
|
Serena
25-5-2019
|
5-2-2012 17:37:01
Hey!
Wij hebben onze ringen laten ontwerpen bij een juwelier in Hasselt (Yves Vanschoenwinkel). Wij hebben gekozen voor Palladium, dat ziet eruit als wit goud maar verkleurt niet, bij wit gouden ringen word er een laag overgedaan om er zo 'wit' uit te zien want goud is van nature geel en bij wit goud gaat dit laagje er na verloop van tijd af en dan moet je ze binnenbrengen om ze weer te laten bewerken ( de ontwerper vergeleek dit met het onderhoud van je auto!) daarom dus voor ons deze keuze! Ook had de ontwerper een mooie champagne kleur; dat is misschien een idee voor jullie? dan is het niet goud maar ook niet wit, iets tussenin! verder zou ik gewoon kiezen waar jullie u goed bij voelen, ik zou idd zoals hierboven er verschillende passen en kijken evt dezelfde stijl maar andere kleur!
alvast veel succes groetjes S.
|
|
Sarah
28-4-2012
|
5-2-2012 18:52:26
Wij hebben zelf Grijsgoud :) Vond witgoud te vrouwelijk voor mijn ventje en geel goud vond ik dan ook totaal niet bij ons passen.. En toen we de ringen zagen in het grijsgoud waren we verkocht. Het zijn ook geen klassieke modelletjes en helemaal iets voor ons ;)
Zijn onlangs gaan passen en ze ware al super mooi, nu moete er bij mij ng steentjes bij gestoke worde :)
groetjes xx
|
|
Annelies
7-8-2010
|
6-2-2012 8:19:17
Hallo,
Mijn verlovingsring is in wit goud (witter gemaakt) en uiteraard wou ik hierbij dezelfde kleur van trouwring. Mijn man vond dit voor hem té wit en heeft voor het natuurlijke wit goud gekozen (niet witter gemaakt).
Als je gewoon wit goud neemt is dit eigenlijk een champagnekleur, door een bepaalde behandeling (ik denk rodiëren) wordt deze veel witter (bijna zilverkleurig)... Als je een gerodiëerde witgouden ring hebtwordt deze na een tijdje ook lichtjes champagne kleurig, vooral aan de binnenzijde... als dit te fel wordt kan je hem gewoon terug witter laten maken.
Ben je al eens bij Diane Pacholski geweest. Ze is van Wimmertingen (Hasselt). Zij maakt de ringen zoals jullie ze graag hebben, volledig op maat dus. Je kan de vorm, kleur,.... alles zelf kiezen en de prijs valt heel goed mee! Onze ringen (en deze van een aantal vrienden) komen van bij haar en iedereen is echt super tevreden!
Groetjes Annelies
|
|
Veerle
2-7-2011
|
6-2-2012 11:03:55
Gelukkig was er bij ons geen discussie en kozen we beide onmiddellijk voor een witgouden exemplaar. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van geel goud, omdat ik ook hoofdzakelijk zilveren juwelen draag en de combinatie met wit goud dus mooier is... En eerlijk gezegd vind'k wit goud ook veel mooier dan geel goud, maar over smaken kan je natuurlijk niet discussiëren ;)
|
|
Alessia
7-9-2012
|
6-2-2012 19:08:53
Dankjewel allemaal! Wij gaan deze zondag naar de opendeurdag van juwelier Dries in Hechtel en gaan eens verschillende mogelijkheden proberen. De materiaal is idd een heel persoonlijke keuze en toch blijf ik twijfelen. Hopelijk weet ik na zondag wat meer :D
|
|
daisy
8-9-2012
|
7-2-2012 11:04:05
Wij hebben gekozen voor champagen kleur, tss goud en witgoud van kleur... iets anders , maar past perfect bij mijn witgouden verlovingsring... mss ook een idee?
|
|
daisy
8-9-2012
|
7-2-2012 11:04:27
oeps champagne kleur dus :-)
|
|
Alessia
7-9-2012
|
5-4-2012 14:46:26
En voilà, het is een geelgouden ring geworden voor het ventje en voor mij een combinatie van de twee -fijn gouden streep-! volgende week gaan we ze eens keuren se :D
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|