Terug naar overzicht
Wij hebben ook een kartonnen enveloppendoos. Wat ik al dacht te doen was alle randen vast te plakken met doorzichtige plakband. Zodat men de doos niet snel eens kan opendoen om er iets uit te halen. Ik weet dat het nog niet echt DE veiligste oplossing is, maar zoiets overweegt toch niet.De grootmoeder van mijn vriend woont niet ver van de feestzaal, ik denk dat we onze doos daar naartoe gaan laten brengen door iemand als het avondfeest begint.groetjes
Kan je die doos niet even in de koffer van je auto gaan zetten of zo? Dan staat ze toch ook achter slot en grendel? En even naar buiten lopen is gauw gebeurd hé
bij ons in de feestzaal is een aparte bruidsruimte voorzien met kluis, wel makkelijk. ik zou het ook in mijn koffer van de wagen of zo steken, of de wagen van je ouders. dat ze toch zeker veilig wegzitten he
Zeker niet laten staanHeb hier al veel verhalen gelezen van "vertrouwen in familie en vrienden" maar dat er toch iemand met de doos gaan lopen is of andere beschamende verhalen van mensen die je het niet verwacht.Je kunt beter iemand in vertrouwen nemen die met je doos snel naar je huis (of zijn/haar huis) gaat om die veilig op te bergen. Anders ga je de rest van de avond op je ongemak zijn.Groetjes,Cindy
Heyhey,Wij hebben aan de feestzaal een ruimte die op slot kan en waarvan enkel wij de sleutel hebben, dus wij gaan onze enveloppedoos daar plaatsen. In jouw geval zou ik ervoor kiezen om het op te bergen in de koffer van de auto :-).Groetjes!Evelien
Bij ons gaat die enveloppendoos meestal in de kofferbak van één van de wagens, die van de ouders, die van het bruidspaar of eventuele andere leden van de suite. En je moet niet alleen rekening houden met de familie of vrienden, of één of andere vreemde die de zaal binnengeslopen komt tijdens het feestgedruis, maar ook met het zaalpersoneel. Wij wilden onze doos maken van houten kaders die we tegen elkaar zouden vijzen, maar we vonden geen mooie kaders naar onze zin. Mijn papa heeft dan van metalen latjes een doos gemaakt met glazen ruitjes in en de latjes "oud" gemaakt met zwarte verf en goudverf. Achter de ruitjes kunnen we foto's ofzo steken, maar de doos is zo mooi met een kussentje of een doek erin dat we eraan denken die zo te laten. De bovenkant is een vaste metalen plaat met een gleuf in (kan niet open langs deze kant), en de doos staat vastgeschroefd op een voet die kan ronddraaien. Door de vele schroefjes aan de onderkant los te draaien kan je de doos openmaken, niet zo simpel dus. Bovendien weegt ze meer dan 10 kg en is het een groot en onhandelbaar ding om te dragen. Wij laten onze glazen doos waarschijnlijk gewoon staan. Degene die onze enveloppen wil, zal er moeite voor moeten doen!
ik zou toch een tip willen meegeven aan de dames die het in de auto willen steken!doe dit best in een auto die geen versiering heeft! ik weet dat het best ver gedacht is maar zoals er sommige gaan kijken op doodsbrieven om tijdens de begravenis in te breken zullen er ook zijn die er van uitgaan dat er wel is geld kan steken in een bruidsauto...
Hoi dames,Bedankt voor de reacties!Maar inderdaad, zoals Saskia al zei: het is ver gedacht, maar er zullen wel mensen zijn die ervan uitgaan dat in de bruidswagen geld zit...Nu was mijn mama op het volgende idee gekomen:Als het volk binnenkomt staan mijn verloofde & ik aan de ingang om iedereen goeiedag te zeggen (de klassieke oplijning )Ik neem de enveloppes aan en als het volk de zaal verder binnengaat geef ik de enveloppes aan mijn mama.Als zij een paar enveloppes heeft (of als het even kalm is), gaat zij er mee naar een aparte ruimte, haalt het geld uit de enveloppe, schrijft op de enveloppe hoeveel erin zat, steekt het geld in een portefeuille die in haar handtas beland en komt terug met de enveloppes die ze in de enveloppendoos steekt.Lijkt me wel een goed idee, niet?
@claire: leuk idee, als je eens een foto hebt van die doos wil je hem dan eens mailen. miekeroya@hotmail.com. Alvast bedankt.
Hej Bruidjes,wij zaten met hetzelfde probleem. Onze ceremoniemeester kwam met een super idee om de enveloppendoos niet te laten opvallen.Gewoon een houtenkist maken die volledig vast geschroefd is, alleenmet een gleuf. En deze verpakken als kado, zo valt het echt niet op dat hier de enveloppen inzitten. Daarna wel de doos veilig wegzetten!Veel succes met plannen nog.
Ik vroeg mij dit ook af.Iemand nog ideeen of ervaringen opgedaan?Wij zullen geen aparte kamer hebben ofzo waar we gebruik kunnen van maken.