Nu Online
Momenteel zijn er 625 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Intieme trouw

2-3-2012 8:22:25
Hallo,

Ik zit met een klein vraagje. Wij trouwen volgend jaar eind april, maar wij willen niet het klassieke grote trouwfeest. Om een 1ste reden: wij willen dit zelf niet. 2de reden: Financieel is dit een enorme grote hap uit je budget aangezien mijn ouders niet willen betalen voor mijn deel van de familie ( je mag niet vergeten dat ik een enorm mooi en groot bedrag gekregen heb een paar maanden terug met de aankoop van onze woning,daarom, kvind dit eigenlijk normaal?!). Nu wilde ik aan jullie vragen of er nog iemand een intiem huwelijk doet of heeft gedaan? Wat doen jullie dan? Wat vinden jullie daar van?

Groetjes Annelies

Annelies
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1597

frida
6-2-2010
 Meld misbruik2-3-2012 8:34:51

Hey, Vorige week is een vriendin van mij getrouwd na het gemeentehuis heeft ze een kleine receptie gegeven dan is ze is gewoon gaan eten met de ouders en de getuigen.
Omdat zij nog 4 broers had en hij 3 zussen waren die niet uitgenodigd om mee te gaan eten....

Stephanie
28-4-2012
 Meld misbruik2-3-2012 9:10:50

Dag Annelies,
Wij pakken het ook zo aan! Mijn broer is vroeger al getrouwd en toen hebben mijn ouders een helft in de trouw betaald. Nu ga ik trouwen en krijg ik evenveel geld, maar als ik niet trouw, krijg ik dat bedrag sowieso om in een woning te stoppen. Wij krijgen al een bedrag voor een woning, en dat geld dat wij gaan uitsparen voor de trouw is nog een extraatje. Omdat ik ook vind dat wij dat geld beter in een woning stoppen dan in een trouw, houden wij het ook klein.
Wij trouwen binnen twee maandjes, 28/4, voor de wet om 11u. We gaan het wat persoonlijker maken door liedjes te laten afspelen, ons nichtje leest een tekstje en onze neefjes zullen de ringen aangeven. Daarna geven wij een kleine receptie in een gemeentezaaltje daar dichtbij met hapjes en broodjes voor onze dichte familie(ouders, broers, zussen en hun kindjes, ong 20 personen), vrienden die zullen komen kijken en onze meters en peter.
Een tweetal uurtjes later vertrekken wij om een boottocht te maken. Dit enkel met onze ouders, broers en zussen. En daarna gaan wij lekker gaan eten, we hebben een klein zaaltje in een restaurant waar we dan kunnen apart zitten. We mogen daar zelfs wat muziek opleggen (ben zelfs van plan om een openingsdansje te doen, waarom niet :) ) en we gaan daar blijven slapen want het is ook een hotel. Daarna vertrekken we een paar daagjes naar Parijs.
Ziezo dat is onze kleine trouw! En ik zie er al even hard naar uit!
Ik heb ook een wit kleedje gekocht, geen bruidskleed, maar toch in het wit:)
Hopelijk heb ik je hierbij kunnen helpen :)

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik2-3-2012 11:00:57

Hoi Annelies! wij deden ook een intiem huwelijk! Ik denk dat ik dat hier al wel eens ergens neerzette hoe dat ging! ik ga het even terug opzoeken voor je!

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik2-3-2012 11:05:43

ER was nog iemand die er naar vroeg en dit zei ik toen (en zou ik dus nog steeds zeggen:)

even ter verduidelijking ons concept was het volgende: wij deden na de viering een receptie met iedereen die we erbij wilde (was ongeveer 100 personen) daarna gingen we met 30 personen verder om te dineren. (eigen gezinnen, grootouders en dichte vrienden). wij deden geen dansfeest achteraf...

Het 'kleine' feest viel heel goed mee! Ik vond het super om eerst een grote receptie te houden met iedereen die je er bij wilde betrekken en dan de groep zo uit te dunnen dat echt enkel de heel belangrijke mensen overblijven. Op deze manier heb je echt tijd om met iedereen een gesprek te voeren dat ook tot iets leidt. Het feit dat we geen dansfeest hadden werd door vele warm onthaald! iedereen was er eerst maar 'raar' tegenover, maar we hebben er achteraf veel complimenten over gekregen... zo een dansfeest is vaak ook maar voor de helft van het volk echt leuk, de andere zitten aan tafels en praten wat, wel dat was bij ons ook zo en iedereen vond het reuzegeslaagd! Dus als je daar zin in hebt: zeker doen!

veel succes! met je Keuze!

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik2-3-2012 11:27:20

Dag Annelies,

Wij hielden het ook bescheiden.
Bij ons waren er maar 8 personen uitgenodigd (ouders, schoonbroer, grootvader en getuigen (bevriend koppel)).
Wij zijn in de namiddag voor de wet getrouwd, daarna hebben we een fotoshoot gehouden met de genodigden, dan kwam onze fotoshoot aan de beurt en 's avonds zijn we uitgebreid met de genodigden gaan eten. Het was een dag zoals wij het wilden en hebben er dan ook ruimschoots van genoten.
Als jullie het graag intiem willen houden, dan zou ik zeggen... Go for it! Het is tenslotte jullie dag.

Groetjes,
Kathleen

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik2-3-2012 12:48:14

Hoi Annelies,
wij hadden volledig hetzelfde concept als Anika .. en ik zou het zo terug opnieuw doen !
10.00 wettelijk huwelijk
14.00 Kerk
15.30-18.00 receptie ( die wat uitgelopen is )
Aperitief+ amuse geule en rond 19.30-20.00 zaten we met iedereen aan tafel.

We hebben ook van iedereen heel veel complimenten gehad dat het super gezellig was.
Je verstaat ook elkaar als je iets zegt dan bij een dansfeest.
Bovendien hebben we kleine fotoreportages ingelast ( s avonds twee extra - buiten en in onze suite)
Ik zou zeggen doen!
Gr
Sarah

Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik2-3-2012 14:05:42

Wij pakken het zo ook aan, omdat het inderdaad een grote hap uit het budget is. Voor de gemeente, kerk zijn we nog niet echt uit; eigenlijk voorlopig meer niet dan wel, kleine receptie en een diner 's avonds met een max aantal mensen van 15-20personen. Wij zijn zelf ook niet echt dansers. Een groot feest is leuk als je beide er veel centjes aan wilt geven en mijn mening is het moet niet altijd groot zijn om leuk of goed te zijn...

Dus zeker voorstander van het intiemere, kleinere "feest".

treesje
10-7-2012
 Meld misbruik2-3-2012 15:04:39

hey, wij zouden oorspronkelijk ook gaan voor een klein intiem feest maar ik krijg toch de kriebeltjes om er iets meer van te maken, maar geraak er niet zo uit. Wij trouwen op 10 juli is een di maar die dag is speciaal voor ons, en we zouden het feest de 14de geven. maar weet niet zo goed hoe ik het zou aanpakken. Dus ja alle tips zijn ook hier welkom natuurlijk he
doei

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik2-3-2012 16:54:43

Wij doen het ook beperkter dan de meeste anderen.
We trouwen al niet voor de kerk, huren geen auto's! Je hebt gelijk dat je het beter in een huis kan steken. wij hebben ons huis al en 2 kindjes en dan denk je wel is na voor je geld steekt in één dag!

doe vooral waar jullie je goed bij voelen.
groetjes
saskia

Annelies
20-4-2013
 Meld misbruik2-3-2012 20:05:58

Bedankt voor de vele reacties, ben blij dat er nog zijn die zo denken als wij.
groetjes

Kirsten
4-8-2012
 Meld misbruik2-3-2012 23:55:06

Hey

Ook wij hebben geen dansfeest..
We trouwen in de late voormiddag (enkel stadhuis), nadien volgt er een receptie.
Omdat we een intiem feest geven, stonden mijn ouders er op om een receptie te geven.. het aantal genodigden is een beetje uitgelopen (momenteel ongeveer 170).. dus ik hoop stiekem dat er nog een aantal gaan afvallen. We komen beide nu eenmaal uit een grote familie en met wat vrienden zit je direct aan zoveel personen.
Nadien rijden we door (met ons bruidskindje) voor de foto's.. broers/zussen, ouders en meter van mijn partner worden in een chalet in de Ardennen opgewacht door onze kok en zijn kelners.
Vermoedelijk blijven we er het hele weekend (zijn met 20 personen), dus wordt het meer een "trouw-weekend".
De kosten zijn (met huisje, kok, e.d.) gelijkaardig als bij een avondfeest, maar we zijn nu eenmaal niet voor grote feesten waarop je geleefd wordt.
Mijn schoonzussen vinden het leuk dat hun kindjes (2 van 1j en 1 van 3j) boven kunnen slapen, terwijl wij gezellig feesten..
Zo moeten ze hen niet te lang missen, geen opvang zoeken en worden ze erbij betrokken.
Leuk detail is dat onze kok in een B&B blijft logeren (geen plaats meer in het huisje).. en hij komt 's morgens het ontbijt klaarmaken (spek en eieren e.d.).
Moest je info willen over de woning in de Ardennen, dan laat je maar iets weten..
het is een zeer aangename eigenares.

Lies
21-4-2012
 Meld misbruik4-3-2012 23:14:37

Hier ook geen klassiek trouwfeest. Wij trouwen om 10u30 voor de wet en gaan dan gewoon terug naar huis. Om half 7 begint onze receptie ( voor ongeveer 70man) ( heel eenvoudig hoor) en dan rond 20u een walking diner met erna een dessertbuffet. Van prijs valt dit heel erg mee. We hebben een leuk zaaltje gehuurd,...ik heb ook een kleedje ( wel een suitekleedje maar ik kan het wel nog eens aandoen erna, maar het is toch wel iets specialer dan anders.) Mijn meisjes hebben een leuk eenvoudig wit kleedje van de Mexx ( voor nog geen 50euro)Mijn ventje heeft een leuke sportieve blazer gekocht.
De uitnodigen heb ik zelf via extrafilm.be gemaakt. Foto's genomen van de kids en ik heb er heel leuke reacties opgekregen!
Je maakt het zo duur als je zelf wilt!

Els
27-1-2012
 Meld misbruik5-3-2012 9:27:32

Hallo,
Bij ons was het een 'feest' met 20 personen en ik zou het meteen hetzelfde overdoen, het was een prachtige dag, onze ouders grootouders en broers met gezin waren erbij meer hadden wij niet nodig na gemeentehuis en kerk gingen we naar de fotolocatie waren iedereen een hapje en drankje kreeg terwijl wij foto's namen en dan richting restaurant voor een lekker uitgebreid diner, wij hadden hen gewoon persoonlijk gevraagd voor de hele dag en dus niet met uitnodigingen, ik zou er maar 8 ofzo nodig gehad hebben .. Mijn man stond erop dat ik een 'echt' trouwkleed droeg hij vond dat mooier in de kerk en onze kids werden gekleed door suits you well, heel veel positieve reacties (foto's van ons bescheiden dagje op www.m-pictures.be )
Wij hebben het hele gebeuren zelf betaald en niemand die ooit kan vermoeden hoe 'weinig' onze trouw heeft gekost het was er niet aan te zien zoeken en vergelijken is de boodschap!
Veel succes

lieselot
7-9-2012
 Meld misbruik26-3-2012 3:10:12

Hoi,

ook hier geen klassiek groot feest.
We trouwen voor de wet en gaan aansluitend naar feestlocatie .
Ons feest vindt plaats in een restaurant dat we privé afhuren, we zullen 45 gasten hebben, dit zijn de ouders, grootouders, broers, zussen en onze beste vrienden, ik ben uit mezelf redelijk verlegen, dus weet dat ik me bij hen 100% op mijn gemak zal voelen.
In de tuin van het restaurant zullen we eerst een minireceptie doen. Om de sfeer erin te brengen, zal een buikspreker komen ( ze maken een gepersonaliseerde, hilarische show omtrent ons als koppel). vervolgens gewoon een lekker diner in het restaurant. De gastvrouw is trouwens super, bij haar voel je je zoiezo op je gemak .nOok de locatie is schitterend , rondom rond enkel fantastische verzichten op prachtige velden en bos,
De eigenaars van het restaurant hebben zelf heel wat muziek liggen, en willen zelf de sfeer er wat inbrengen. Ik vind het wel belangrijk dat we toch een openingsdans doen, geen idee of er hierna nog gedanst wordt, maar dat zal de avond uitwijzen.
We hebben geen uur om af te sluiten en krijgen bovendien nog een gratis overnachting cadeau een straatje verder.
Mijn jurk heb ik gehaald uit de La Sposa Outlet, het is een jurk uit de collectie van vorig jaar ( een pasjurk, dus geen 2dehands) , die oorspronkelijk 2750€ kostte, en ik heb hem mee voor 500€ (!). Jurk is in onberispelijke staat, en een kleine maand voor huwelijk mag ik nog naar de La Sposa gaan om mijn jurk te laten opstrijken.
Onze fotograaf is iemand die het geleerd heeft in avondschool en die het doet als hobby, maar die hele leuke ideeën heeft en waarbij we ons 100´% op ons gemak voelen. ook hierop sparen we een centje.
We hebben ook net gebouwd , grote investeringen gedaan in onze vennootschap en houden het daarom ook bescheidener, maar ben er zeker van dat het supergezellig zal zijn!
Ik vind het wel belangrijk dat het goed is, liever klein en goed, dan groot en armtierig.

Veel succes ermee

Groetjes Lieselot

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...