Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tijd tussen diner en dessertenbuffet

2-3-2012 12:05:38
Hoeveel tijd voorzien jullie (of jullie feestzaal) tussen het diner en het dessertenbuffet?
Wij werken met een diner met bediening aan tafel (voorgerecht, soep, hoofdgerecht) en dan zouden we starten met het dessertenbuffet.
Wij starten om 19u met het diner en om 22u worden de gasten voor het dessertenbuffet verwacht.
Vinden jullie 3u niet lang? Ik heb schrik dat we om 21 u al gedaan zullen hebben met eten en dat we dan nog een uur moeten wachten voor de volgende gasten aankomen.

Of is het wel handig om even een rustpauze te hebben?

Lotte
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1337

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik2-3-2012 12:31:58

Wij hebben zaterdag onze trouw gehad. We zijn ook rond 19u aan tafel gegaan, en met de speeches en het proeven van de wijn zal het rond 19u 30 zijn dat we begonnen te eten. Wij hadden voorgerecht en soep aan tafel, en dan grill en warm buffet. We hebben dan 3 uur gegeten. Rond 23u hebben we onze openingsdans gedaan, rond 23u30 ging het dessertenbuffet open.

Ze hadden ons aangeraden om ongeveer een uur per gang te voorzien, en dan wat tijd te laten voor o.a. de openingsdans. Ik denk wel dat drie uur voor voorgerecht - soep - hoofdgerecht goed te doen is, maar dan moet je ook wel om 19u aan tafel gaan en beginnen eten. Speeches, wijn proeven enz. kan je dan best ervoor doen.

Wij hadden dus 4 uur tussen het aan tafel gaan en de openingsdans, en nog een extra half uurtje tot de opening van het dessertenbuffet.

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik2-3-2012 12:37:45

Hey Claire,

bedankt voor je reactie!
Normaal gezien gaan we om 18u45 aan tafel. En om 22u komen de gasten toe van het dessertenbuffet zodat we om half elf zeker kunnen starten.
Onze openingsdans komt na het dessert, dus daar moeten we geen rekening mee houden.

Nu ben ik een beetje gerustgesteld. Ik was bang dat het te lang zou duren en dat de gasten zich misschien zouden "ambeteren".

Nawal
16-3-2012
 Meld misbruik2-3-2012 13:31:36

Hey Lotte

Bij ons is het ongeveer hetzelfde.
Wij gaan rond 18u aan tafel, hebben ook voorgerecht, soep en hoofdgerecht en tegen 21u worden de gasten voor het dessertenbuffet verwacht.
Onze openingsdans komt ook na het dessert.
Wij hebben eigenlijk gewoon een richtuur gegeven aan het restaurant voor te eten en zij hebben zo alles berekend.
Jouw planning zal dus wel lukken.

groetjes

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik2-3-2012 14:20:35

Wij zijn om 19 u aan tafel gegaan (voor en hoofdgerecht). Onze vrienden die voor het dansfeest kwamen, werden verwacht om 21u15 en werden met een hapje en drankje verwelkomd. Om 22u hebben we het desser geopend. Ik vond het wel goed dat ze er wat vroeger waren, want zelf zou ik 22u vrij laat vinden om nog ergens naartoe te gaan. Nu zijn ze gewoon ergens iets gaan eten en dan zijn ze bij ons gekomen voor het dessert. Je vraagt best ook eens raad ad zaal, zij hebben daar het meeste ervaring in! Groetjes Hanne

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik2-3-2012 14:39:19

Hey Hanne,
het is de zaal die het schema heeft opgesteld. Persoonlijk vond ik 22u ook redelijk laat, maar ik ga er van uit dat zij er een beter zicht op hebben dan wij.
Nu, het zijn vooral vrienden van ons die komen en die zijn het wel gewoon om zo laat nog ergens naar toe te gaan.

groetjes
Lotte

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik3-3-2012 12:05:16

De mensen zaal weten inderdaad wel waarmee ze bezig zijn, bij ons was het ook zo.

Nog even terzijde : de mensen gaan zich zeker niet ambeteren met die 1 uur per gang. Je moet rekenen dat het eten telkens nog aan tafel gebracht moet worden. Bovendien geeft dat jou en je man de tijd om tussendoor al eens bij de tafels een babbeltje te gaan doen. Wij vonden het in ieder geval heel erg handig dat we tussen de gangen door al eens een tafel of 2 konden aandoen. Zo hoef je dat niet meer te doen tijdens het dansfeest en hoef je je ook niet schor te roepen om boven de muziek uit te komen.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik3-3-2012 17:02:19

naar t schijnt moet je 1uur per gang rekenen

mieke
12-5-2012
 Meld misbruik13-3-2012 18:50:10

Hey, van ons komen de gasten toe om 18u30, wij eten (soep hoodgerecht) en om 21u30 komen de gasten toe voor dessertbuffet,ze krijgen nog een glas cava en om 22u kunnen we +- aanschuiven aan het dessertbuffet.

Groetjes Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...