Terug naar overzicht
Wij doen geen kerkelijk huwelijk en ook geen vrijzinnige ceremonie, we trouwen enkel voor de wet. Dus echt helpen kan ik je daar niet bij. Maar ik heb wel ervaring met familie uit verschillende hoeken van het land. Ik ben zelf uit Limburg afkomstig, mijn aanstaande uit West-Vlaanderen en we wonen in Vlaams-Brabant. Ons feest houden we in Antwerpen (zo moet iedereen ver rijden ). Eerlijk gezegd verwacht ik niemand in het gemeentehuis, buiten de "suite" natuurlijk: onze ouders, mijn schoonzussen en broers en onze getuigen. Het is voor iedereen een uur rijden om naar ons te komen, en dat voor iets wat nauwelijks 15 minuten duurt... En dan moeten ze opnieuw 40 minuten rijden naar de feestzaal! Of terug naar huis eerst, want het feest is pas om 19u 's avonds en we trouwen om 11u.Als ik jou was, zou ik de vrijzinnige ceremonie in Hasselt houden, eventueel in de tuin van de feestzaal als dat kan. En dan aansluitend je receptie houden. Er zal dan waarschijnlijk inderdaad niemand naar het gemeentehuis komen, maar je hebt toch liever veel volk op de ceremonie die je zelf ineen steekt?
Hey Jessica, in het algemeen, als je voor de kerk trouwt of een vrijzinnige ceremonie doet, dan moet je sowieso niet veel mensen verwachten op het burgerlijk huwelijk denk ik. Bij ons stond het uur van het burgerlijk huwelijk zelfs niet op de uitnodiging. Enkel de suite was erbij en onze dichtste vrienden zijn uit zichzelf naar het stadhuis gekomen - wat wel een leuke verrassing was. Net zoals Gitte voorstelt, zou ik ook de ceremonie in Hasselt doen, als de feest in Hasselt is. Wij vonden het ook belangrijker dat de mensen naar de kerkviering kwamen ipv naar het stadhuis.Succes nog met de voorbereidingen.Groetjes
bedankt alvast voor de reacties. dus waarschijnlijk zou het dan zoiets zijn: voormiddag burgerlijk huwelijk met getuigen en close familierond 16u in hasselt een ceremonie met aansluitend receptie. en dan het avondfeest om 19u30 ofzo?wij gaan wel bijna iedereen van de familie naar het avondfeest laten komen waarschijnlijk; dan zijn die wel al van 16u ter plaatse? (ik heb duidelijk géén idee wat de gewoonte is haha). De enige mensen die dan misschien wel op de ceremonie+receptie zouden zijn maar niet op het avondfeest zijn dan collega's ofzo eigenlijk.
Dat ziet er goed uit hoor! Ik ben ook eens naar een ceremonie geweest (trouw van m'n nicht) die begon om 16u., aansluitend was het receptie, nadien gevolgd door avondfeest. Zorg dan wel dat je op de uitnodiging van de collega's etc. duidelijk het begin en einduur van de receptie vermeld, zodat zij weten dat zij op een bepaald uur moeten doorgaan. Ik denk niet dat de familie het erg zal vinden om "al" van 16u. aanwezig te zijn. Als ik als gast van ver zou moeten komen, zou ik dit zelfs het liefste hebben.Groetjes
Hey, bij ons komt de hele familie naar het gemeentehuis(11.30u) - er zijn er die een uur moeten rijden en een deel dat van Frankrijk komt-. Daarna hebben wij een receptie (12.30 - 16.00u) voor de hele familie in een zaaltje dat we hebben gehuurd, terwijl gaan wij fotootjes trekken. Om 16.30u is er de huwelijkslezing en om 18.30 begint de receptie met aansluitend avondfeest. Dus eigenlijk zal de familie de hele dag erbij zijn, degene die van de buurt zijn kunnen zich wel thuis even opfrissen of voor de oudere mensen - een dutje- doen.
Wij doen het krak hetzelfde als alessia ;) ik ben blij dat we niet de enige zijn die het zo doen :pDe meeste beginnen er later op de dag mee. Maar bij ons kan het niet anders dus voorzien we ook een broodjesmaaltijd en wij gaan dan ondertussen foto's trekken.alleen hebben we geen huwelijkslezing We gaan waarschijnlijk wel speechen voor dat het avondfeest van start gaat