Nu Online
Momenteel zijn er 510 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijgezellen of niet?

9-3-2012 13:09:41
ik zou graag een vrijgezellefeest hebben, maar alleen zijn mijn toekomstige schoonzussen dat echt ni zitten..
zij willen het samen met de mannen en hun kinderen doen, (ikzelf heb nog geen kids) bvb een barbeque met schieting..
dus wel een gezellig feest, mijn vriend legt zich daar bij neer, voor hem is da om het even, maar ik wou dat toch heel graag,
dus stelde ik voor om bvb om 00u00 samen te komen met de mannen erbij.. is ook niet goed want wie gaat dan bob zijn enzo.. :s
ik weet het ni meer, mijn beste vriendin ziet het volledig zitten om het te organiseren, misschien moet ik overdag dan op stap gaan met vriendinnen, en 's avonds dan samenkomen met de familie erbij? het probleem is dat wij vooral vriendinnen kennen, en weinig mannelijke vrienden (die vriendinnen hebben ook geen partner) en als de mannen van mijn ventje's zus niet mee zouden gaan, is hij alleen, en ja, de mannen zullen ook wel niet mee mogen, terwijl zij met de kids thuis blijven.. wat doen de meesten? een vrijgezellefeest of niet? of vieren jullie het ook samen?

Petra
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1031

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:15:15

Ik zou er zelfs niet aan denken om het samen te vieren :O We hebben dan wel geen gemeenschappelijke vriendengroep. Zijn getuige organiseert zijn feest en mijn getuige organiseert het mijne, ze vallen ook niet op dezelfde dag. Zo hebben we er allemaal iets aan. Het zou anders nogal een onwennige boel worden ;D

inge
15-9-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:17:24

Wij doen een vrijgezellenfeest. Volledig apart. Mijn vriendinnen en zus en schoonzus zullen het organiseren. Een vrijgezellenfeest met kinderen? Beetje raar vind ik. Is de bedoeling dat je op stap gaat of iets leuks doet, maar toch geen familiefeest. Spijtig voor jou dat ze er zo over denken. Ik deel alvast jou mening.
groetjes

Petra
1-9-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:20:29

ja, k vind het echt jammer, ik wil het echt leuk maken, ik heb zelfs al gezegd dat we ons daarom niet schijtezat hoeven drinken, we kunnen ook gewoon iets tof doen, als is t naar een pretpark ofzo, wete, maakt ni uit, ma k wil wel iets anders doen als een familiefeestje :s

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik9-3-2012 13:25:10

Wij hadden allebei een vrijgezellen, maar niet op dezelfde dag, dus daarmee was het probleem van de babysit al onmiddellijk opgelost :)

Als jij daar zin in hebt, moet je dat gewoon doen... En als ik het zo hoor, kan de organisatie en gezelschap geen probleem zijn, dus als je schoonzussen niet mee willen, dan is dit maar zo voor hen, 'k zou daar niet teveel aandacht aan besteden ;)
Overleg gewoon met je verloofde, dat is't belangrijkste ;)
Groetjes,
Veerle

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:26:38

Bij men eerste huwelijk hadden we ook een vrijgezellenfeest samen met de partners.
En NEEEEEEE, voor mij echt NOOOOOOOOOIT meer!!!!!$
Dat was helemaal niet leuk en aangenaam, om niet te zeggen saai.

Als er voor dit huwelijk een vrijgezellen gaat zijn, zal dat zeker niet samen met mijn verloofde zijn. En inderdaad zat moet je daarom niet worden. Gewoon leuk en plezant, zonder zorgen, ...
Misschien dat we het in ons stampcafé samen zullen afsluiten, dat kan wel

Alleen weet ik dat het niet de avond voor het huwelijk zal zijn

Veel plezier en hopelijk kan je je schoonzussen ervan overtuigen om het alleen te doen.

Tina
23-6-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:32:09

Als jij een familiefeest niet ziet zitten als vrijgezellen, zou ik dat niet doen als ik u was...
Ik zou uw vriendin gewoon uw vrijgezellen laten plannen en als uw schoonzussen dan niet meewillen, is dat maar zo. Het is uw dag!
Eventueel kunnen jullie -als je verloofde het toch goed vindt- dan nog een "familievrijgezellen" organiseren. Dan heb je 2 feestjes ;)

Petra
1-9-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:38:47

goed plan tina :p
bedankt allemaal voor de reacties trouwens,
idd, wendy, ik denk dat dat heel erg saai zal worden, ik vind familiefeestjes zowiezo al niet de max :D
ik denk da'k iets leuks ga doen me vriendinnen, ik zal nog es klappe met t ventje,
k wil gwn achteraf ni zoiets hebben van 'ok da was t dan, tot morgen allemaal' en er dan spijt van krijge da'k geen echte vrijgezellen gedaan eb..

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik9-3-2012 13:42:49

Ik zou ook voor de 2 feestjes gaan :)

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik9-3-2012 14:08:29

Hier doen we geen vrijgezellen, we zijn al 17 jaar samen waarvan we al 12 jaar samenwonen en we hebben 5 kindjes, dus 'k zou het een beetje belachelijk vinden. MAAR jij bent hier de bruid dus jij moet doen waar jij je goed bij voelt, ik zou echt geen rekening houden met m'n schoonzussen maar gewoon doen wat jij het liefste wil, desnoods doe je het op nog een andere dag zodat je nog dat gezamelijk feest ook kan doen?

Groetjes Marijke

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik9-3-2012 15:20:47

We hebben elk onze vrijgezellen apart gehad, maar wel op dezelfde dag. Op het einde kwamen we dan samen in een dancing.Ik was heel blij dat het op deze manier kon.
Die mannen hebben nu eenmaal andere activiteiten nodig.

Mijn zussen zijn mee geweest en hun mannen bleven thuis met de kids maar vroegen in ruil een schieting. Zodoende is het volgende week schieting.
Op die manier is iedereen tevree

Sara
14-7-2012
 Meld misbruik9-3-2012 16:14:36

Wij doen onze vrijgezellen ook elk apart, maar wel op dezelfde dag.
En tegen s' avonds zou ik graag terug samen komen, om dan zo verder te gaan...
Mijn getuigen gaat deze dag dan ook organiseren, maar we hebben zelf wel een datum gekozen.
Want een maand voor het huwelijk zien we het niet echt zitten voor een vrijgezellen.

Katrien
29-6-2012
 Meld misbruik9-3-2012 16:19:25

Ik ga ook een vrijgezellen houden. Bij ons zijn er wel niet veel kindjes, noch bij de broers van mijn vriend nog in onze vriendenbende. Mijn vriendinnen zijn volop aan het brainstormen erover. Mijn motto is dat mij om het even is wat ze organiseren, maar dat ze niks mogen doen dat ze zelf niet zouden willen doen. Geen gortige toestanden!
Ik zou wel liefst hebben dat het van mijn vriend op dezelfde dag is.

Een familiefeest kan je altijd doen. Als je een vrijgezellen doet, zou ik opteren voor iets speciaals wat je anders niet onmiddellijk zou doen. En als jullie dat wensen kun je inderdaad als compromis 's avonds laat samen komen.

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik9-3-2012 17:02:01

Wij hebben een week voor onze trouw onze vrijgezellen gehad, georganiseerd door onze vriendengroep. We hebben een gemeenschappelijke vriendenkliek, maar zijn apart geweest op dezelfde dag en ook 's avonds niet samen gekomen.
Mijn vrijgezellen is georganiseerd door mijn vriendinnen en mijn schoonzus (mijn broer was mijn getuige), de vrijgezellen van mijn man door zijn getuige, mijn broer en de vrienden. Ze hebben er echt moeite voor gedaan om het voor iedereen een leuke dag te maken en iedereen heeft zich geamuseerd zonder zijn partner. De mannen zijn gaan karten en bowlen, de dames naar de sauna geweest. Wij meisjes zijn daarna gaan eten, cocktails gaan drinken en verder getrokken naar ons stamcafé, de jongens zijn lang blijven hangen in de bowling, en daarna ook nog ene gaan drinken. Niemand van ons is een echt grote drinker, en er waren dan ook geen dronken toestanden te bespeuren.

Misschien kan jij ook gaan voor een namiddag privésauna met de vriendinnen en schoonzussen, en een gemeenschappelijke oppas regelen voor de kids? Dan kunnen de mannen ook iets leuks gaan doen, à la paintball ofzo. En dan kunnen jullie nog 's avonds iets gaan eten, en iets gaan drinken of dansen zonder dat het te gortig wordt.
En als de schoonzussen toch absoluut dat familiefeest als vrijgezellen willen doen, waarom dan geen 2 vrijgezellenfeestjes? Eentje met je vriendinnen, en dan een "familie-vrijgezellenfeestje". Jouw aanstaande heeft ook vast wel meer vrienden dan alleen maar zijn (schoon)broers die voor hem een vrijgezellen in elkaar willen steken.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik9-3-2012 19:12:46

ik zei altijd : voor mij nooit een vrijgezellenfeest... tja onze vrienden steken toch iets in elkaar. dit wordt door twee bevriende koppels gedaan : de meiden regelen het mijne, de vente dat van mijn verloofde. wij gaan het wel op dezelfde dag enzo doen dus dat vind ik al wel heel goe!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik9-3-2012 23:23:16

hier ook vrijgezellen apart en een schieting voor buren en familie

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik10-3-2012 13:37:43

Ben het eens met wat sommige anderen al zeiden: laat je vriendinnen rustig een vrijgezellen organiseren op een andere dag, dan kun je nog altijd naar het familiefeestje gaan, maar dat is toch niet hetzelfde... Als uw vriendinnen dat organiseren kunnen uw schoonzussen dat ook moeilijk verbieden he?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...