Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stressssss...

11-3-2012 22:02:46
Heyhey,

Ik wil graag eventjes iets van mijn hart schrijven:

Er zijn al een tijdje (eigenlijk sinds dag 1 van onze verloving) problemen met mijn ouders. Zij zijn 4 jaar geleden gescheiden en dit is nog altijd niet verwerkt ondanks het feit dat zij allebei een nieuwe partner hebben. Om een lang verhaal kort te maken: eerst was het mijn ma die moeilijk deed en nu dat zij eindelijk bijgedraaid is, is het mijn pa (en zijn vriendin) die moeilijk doet. Dit heeft al ettelijke discussies en ruzies met beide partijen tot gevolg gehad en vandaag was er weer een "gesprek". Hierin vermeldde mijn pa terloops dat zijn vriendin haar kledij voor onze trouwdag al gekocht heeft... Met mijn ma en schoonma ben ik samen naar de winkel geweest waar ik ook mijn trouwkleedje gekozen heb en daar hebben zij allebei iets gevonden wat supermooi is. Mijn pa zijn vriendin had gezegd dat zij daar totaal geen interesse in had en iets uit de gewone collectie ging nemen (mij niet gelaten, maar dan vraag ik haar natuurlijk niet mee). Het feit dat ze niet meegevraagd was, heeft nadien weer voor de nodige discussies gezorgd maar ok. Nu hoor ik dus echter dat ze zonder mij erbij ondertussen zelf iets gekocht heeft.... Op zich geen probleem maar ik heb niet kunnen zeggen welke stijl de kledij van de andere 2 vrouwen is (echte suite-kledij) en welke kleuren zij gekozen hebben. Bovendien twijfel ik zelfs of ze wist dat de anderen knie-lengte gekozen hebben (en zij dit dus ook moest doen, dit en "geen wit" waren namelijk mijn enigste echte eisen). Nu heb ik dus schrik dat ze gaat afkomen met een (grotendeels) wit en/of lang kleed (ze zou durven!!) of met iets uit de c&a... (op zich zeker niets tegen c&a hoor! Ik ga er zelf regelmatig, maar het is wel wat anders dan echte suite-kledij!)...

Pfffff voel me er echt rot door! En als ik ernaar ga vragen, ga ik zowiezo geen antwoord krijgen... Zit er zoooo mee in!

Bedankt om te luisteren allemaal!

Groetjes!

Evelien

Evelien
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 873

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik12-3-2012 8:15:33

Hoi Evelien,

Kan je je hartje niet even uitstorten bij je papa en zeggen dat dit je grote dag is waar je zo naar uitkijkt en dat je zo graag zou hebben dat de suite een beetje in dezelfde lijn is en informeren naar haar keuze? Wie weet is het wel een beetje in dezelfde stijl als je gehoopt had? Indien niet: misschien eens heel diep in papa's ogen kijken en vragen of hij zijn vriendin subtiel een beetje in een bepaalde richting kan sturen?

Veel succes & liefs,

Nathalie

Shary
8-9-2012
 Meld misbruik12-3-2012 8:40:22

Evelien,

Ik denk dat iedereen die gescheiden ouders heeft, waarbij alles moeilijk verlopen is, je heel goed kan begrijpen.
Is inderdaad niet gemakkelijk, probeer het toch eens op voorhand aan te halen, via je vader... Dat het op je dag zelf niet stoort.
Want er mag niks in de weg staan, op de mooiste dag!

Veel succes!

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik12-3-2012 8:46:25

Het is zeker niet aangenaam dat ze zo tegen je doet het gaat immers over je trouwdag, dat is niet zomaar een of andere dag. Maar aan de andere kant: als ze er echt belachelijk bijloopt zal zij ook degene zijn die zich belachelijk maakt. Ik weet dat je hier waarschijnlijk niet veel troost in vind maar uiteindelijk is het wel effectief zo. Probeer je er niet te veel in op te jagen: het kan het onmogelijk waard zijn! Maar inderdaad: probeer toch eens via je vader... wie weet.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik12-3-2012 9:18:37

ik ken het volledig, mijn verloofde zijn ouders zijn enkele jaren geleden maar beide families daar draaien niet bij ... willen elkaar liever niet zien of zeggen tegen ons dat er zowiezo ruzie van komt. we hebben wel iedereen uitgenodigd! we zien wel!

voor kledij wist ik dus al van in het begin dat ze vrij zijn.

geen wit had ik ook altijd gezegd maar mijn eigen moeder is prachtig gekleed met een wit vestje er boven ... ze zullen wel naar mij kijken ;)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-3-2012 9:56:53

Hey Evelien,

Zeker te begrijpen dat je er stress door krijgt!!
Ik zou toch eens polsen wat ze nu juist gekocht heeft...en als het wit is, zou ik er zeker iets van zeggen hoor! Kan niet é...NOT done...NO go! :-)
Als het uiteindelijk iets helemaal anders is, dan is het zij die haar belachelijk maakt natuurlijk...maar ik snap dat je suite foto's dan beetje gaan 'mislukken'...dan is het toch mooier als iedereen in dezelfde stijl gekleed gaat...
Nu ja, nieuwe vriendinnen van papa's...op de trouw van mijn schoonzusje had de nieuwe vriendin van mijn verloofde zijn pa een oranje!!! kleed aan...terwijl de dresscode voor het avondfeest 'bright white' was...stel je voor :-). (de bruid had geen wit kleed, dus vandaar de dresscode...). Was ook niet fijn...maar ze viel toch op in omgekeerde zin hoor...iedereen had echt iets van ale...had je nu echt niks wit in uw kast???

Dus in jouw geval, als ze echt wil tegenwerken, doet ze het toch hoor...misschien uw papa toch inschakelen om haar te overtuigen?

Succes!! En laat er je voorbereidingen en je dagje zeker niet door verknallen...hoe minder aandacht je zo iemand geeft, hoe beter...dat is uiteindelijk hun doel ;-) iemand op stang jagen!

groetjes!!

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik12-3-2012 11:05:07

Kan je het niet vragen alsof je echt enthousiast bent naar haar kleed? Zo van, "he, leuk dat je iets gevonden hebt, en hoe ziet het eruit? Wil je samen schoenen of juwelen erbij gaan shoppen?" Dan zal ze het misschien wel willen tonen of zeggen hoe het eruit ziet?

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik12-3-2012 17:19:56

Hey Evelien,

Ik zou er ook stress van krijgen als ik in je plaats was... Tot nu toe heeft iedereen in de suite zich volledig gedraaid en gekeerd naar onze zin, en dat geheel tegen mijn verwachtingen in! Ik had al stress om hen te vragen of ze rekening wilden houden met ons kleurenschema... Kan je inderdaad niet eens polsen (min of meer langs de neus weg, niet direct met de deur in huis vallen) of je het eens mag zien? Of tegen je papa zeggen: weet jij al wat je gaat aandoen? Of past haar kleedje van kleur bij jouw das? t Is het proberen waard en op die manier heb je daar al geen stress meer voor op de dag zelf ;-)

Groetjes!!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-3-2012 17:30:29

Bedankt allemaal voor de lieve en steunende reacties!! Het lijkt misschien iets banaals maar voor zo'n "controle-freak" als ik mbt alles wat met de trouw te maken heeft, is het de hel :-).

Ik zal het eens via mijn pa proberen te weten te komen of anders inderdaad de "langs de neus weg"-methode, hopelijk levert dit iets op want mijn pa steunt haar volledig...

Wish me luck!!

Groetjes!

Evelien

wendy
1-9-2012
 Meld misbruik21-3-2012 11:31:20

good luck!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...