TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nancy
19-5-2012
|
15-3-2012 7:39:31
Ik zou de groep gewoon klein houden. Het is leuk om te zeggen dat je met veel vriendinnen op je vrijgezellen was maar een kleine groep is veel handiger. Weet natuurlijk niet wat ze gepland heeft. Maar bij een grote groep heb je altijd kliekjes en je voelt je dan ook altijd schuldig omdat je misschien wat minder tijd met de ene hebt ddoorgebracht en wat meer met de andere. Ga gewoon met diegenen die wel de moeite kunnen doen om te antwoorden.
groetjes Nancy
|
|
Sylvie
29-7-2016
|
15-3-2012 7:46:13
Bij mij waren we met 5 en ik vond het supergezellig! Met hoe meer je bent hoe moeilijker het wordt om met iedereen een babbeltje te doen! Ik vind 75 Euro nu niet weinig maar als je eten en drank voor de hele avond daar al in zit kunnen ze toch niet klagen hé!!!
Groetjes Sylvie
|
|
Gitte
14-4-2012
|
15-3-2012 8:00:41
Ik ben zelf nog nooit naar een vrijgezellenavond geweest en wil er zelf ook geen, maar mijn aanstaande is wel grote fan... De laatste keer dat hij geweest is, moest hij op voorhand 250 euro betalen en nadien heeft hij nog 50 euro moeten bijbetalen, omdat ze niet waren toegekomen.... 75 lijkt mij dus heel redelijk Verder denk ik ook wel dat je net zo goed plezier kan hebben met een beperkte groep die er echt voor wil gaan. 't is wel jammer voor je zus dat ze zo weinig reactie krijgt. Maar het is nog "vroeg", misschien dat dat er ook mee te maken heeft? Alleszins, het komt wel in orde, maak je niet te veel zorgen ;-)
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
15-3-2012 8:12:54
Ik ben nog maar naar 2 vrijgezellen geweest. De eerste was van een vriendin en toen hebben we 120 EUR betaald voor de dag zelf en dan nog eens 50 EUR voor het avondeten. Vond dat wel nogal duur maar we hadden toen wel een styliste en een haar- en make-upartieste laten komen in een hotel waar de bride-to-be dan tussen allemaal kleedjes eentje mocht kiezen (terwijl wij champagne & hapjes dronken), we zijn ook nog op het strand rosé met hapjes gaan drinken/eten en 's avonds hadden we dan in een restaurant een speciaal menu met aangepaste wijnen. Nadien zijn de meeste nog op stap geweest (ook extra te betalen) maar wij hadden vrienden uit Nederland over de vloer de volgende morgen dus kon ik niet meegaan. De tweede vrijgezellen was die van mijn schoonzus (in Nederland) en daar was het denk ik 85 EUR voor een fotoshoot met high tea, een pasta bij een Italiaan met wijntjes & een vragenspel in het park met drankjes. 75 EUR lijkt me dus niet zo veel te zijn als je ziet dat je een activiteit én eten & drank erbij hebt maar voor sommige mensen is dat natuurlijk wél veel geld (als ze bijvoorbeeld zelf trouwen, huisje gekocht hebben/willen kopen, kindjes hebben,...) zeker als je bedenkt dat ze je graag ook nog een (geld)cadeau geven voor je trouwfeest zelf.
Omdat ik weet dat een vrijgezellen altijd spanningen en ruzies met zich meebrengt (was bij de vrijgezellen die ik meegemaakt heb ook zo en hoor dat van collega's & vriendinnen ook), hebben wij er voor gekozen om er géén te doen. We vinden het concept persoonlijk ook een beetje achterhaald; we vieren liever het feit dat we getrouwd zijn :)
Liefs,
Nathalie
|
|
Laura
28-4-2012
|
15-3-2012 8:25:21
de twee vrijgezellen die ik al meegemaakt heb, was het ook telkens rond de 70-80€. Op mijn vrijgezellen komen enkel mijn beste vriendinnen, nichten en schoonzussen. we zijn met 10 personen en da vind ik ideaal (dit is ook het enige waarvan ik op de hoogte mag zijn :)). teveel volk is niet gemakkelijk denk ik, om iets te vinden dat iedereen leuk vind... Ik zou er gewoon een leuke dag van maken met de personen die wel moeite doen om mee te gaan. De anderen zullen niet weten wat ze missen ;-)
|
|
Syrie
31-3-2012
|
15-3-2012 8:29:37
Hallo, Mijn zus organiseerde mijn vrijgezellen. Mijn aanstaande zijn getuige zijn vrijgezellen. Beiden kregen ook zeer weinig respons of inbreng voor ideeën. Mensen die gewoon niet antwoordden op de mail zelfs. Uiteindelijk belden er voor mijn aanstaande nog 2 af de dag zelf, wat ik wel zielig vond voor degene die het organiseerde en voor mijn aanstaande. De mannen waren met een klein groepje (5 man) en amuseerden zich enorm. Wij waren met iets meer (11) en het leek of de helft er niet echt zin in had. Die avond zelf was ik eigenlijk wat ontgoocheld. Ik had het gevoel dat ze t niet naar hun zin hadden, terwijl ik er een toffe avond van wou maken. Op het einde van de avond zijn we met 3 de mannen gaan vergezellen en was het nog een leuke afsluiter.
Ik hoop dat je zus nog wat medewerking krijgt. T is beter dat je met weinig bent en allemaal mensen die het zien zitten, dan :met een grote groep waarvan de helft er tegen zijn zin bij is. Op die momenten weet je wel wat je aan wie hebt... Véél succes!
|
|
Silke
6-10-2012
|
15-3-2012 8:40:13
Gezien ik,geen us ofzo.heb, is mijn vrijgezellen enkel met vriendinnen. Ikheb de groep ookbewust niet te grooot gemaakt, denk met mij erbij iets van 9 of 10. Een vriendin regelt alles en zij ging ook al een groot deel van het geld vragen om nu al dingen te kunnen betalen en dat er dan idd op de dg zelf niet gefoefeld moet worden met geld en rekenen en tellen... Lijkt mij ideaal zo! Het bedrag valt vrij goed mee, zeker wetende dat er eten en drank voor de hele dag in zit. Laatste vrijgezellen die ik heb gehad denk ik dt ik ongeveer 100€ kwijt was, mss zelfs ietsje meer. Als dit goeie en dichte vrienden zijn, dan hebben die het voor over! Teken dat de rest niet mee wil of gaat, is mss teken dat het toch niet de beste vrienden zijn maar eerder goeie kenissen? Daarom,zou ik groep beperken tot betere vriendinnen en eventueel zussen. Zal veeeeeel plezanter zijn dan met een massa op,stap te gaan! Zo zalhet voor je zus die het organiseert ook veel gemkkelijker zijn om te regelen!
|
|
Silke
6-10-2012
|
15-3-2012 8:42:16
Eerste zkn moest zijn: gezien ik geen zus ofzo heb! :-)
Ahja,nog even aanvullen: ik weet ook niet wat we doen de hele dag maar weet wel dat we savonds samenkomen met de mannen in een privezaaltje voor een fuifje! Al meegemaakt en das supergezellig en leuk!
|
|
Mieke
25-8-2012
|
15-3-2012 9:39:59
Ik organiseer de vrijgezellen van een vriendin die 8weken voor ons trouwt. Ik ben al van in september op verschillende plaatsen aan het informeren en prijzen aan het opvragen. Nu vroeg een Nederlandse vriendin van de bruid of ze ook mocht meehelpen. Ik vond dit geen probleem, zo had ik iemand om er samen over te praten en dingen te regelen. Na een heel gedoe (zij oa deed dat zij alles geregeld en opgezocht had) was ik het beu en heb ik haar gemaild dat ik voorlopig geen tijd heb en alles wat met trouwen te maken heeft op de achtergrond is geschoven zelfs voor mijn eigen trouw. En heb haar dan een lijstje bezorgt van wat er nog moest gebeuren, zodat ze niet te veel werk meer had. De sites van alle plaatsen had ik in eerdere mails al bezorgt. Ik kreeg als reactie dat zij vanuit Noord-Brabant niets in België kon regelen en dat ze alles op een presenteerblaadje wou zodat zij eigenlijk alleen nog maar moest bevestigen. En ik zag daar dan ook in dat zij de dag zelf dan zou verkondigen dat ze toch oh zo een goeie vrijgezelle heeft georganiseerd. Ik heb direct de bruid op de hoogte gebracht en die is kei hard verschoten en heeft gezegd dat ik die Nederlandse vriendin er niet meer moest bij betrekken en dat zij dat wel zou regelen. Blijkbaar waren er al langer wat strubbelingen tussen die twee. Dus hier ook niets dan problemen met het organiseren van een vrijgezellen!
Ik denk (in een snelle schatting) dat het hier ook tussen de €80 en de €100 zal zitten voor middageten (broodjes en drank) activiteit (karting) en avond eten (all in) Ben benieuwd hoe die Nederlandse vriendin gaat reageren als ze het bedrag hoort, want het mocht niets kosten.
|
|
Eva
23-3-2012
|
15-3-2012 9:46:58
Op mijn vrijgezellen zullen alleen mijn vier beste vriendinnen aanwezig zijn. Zij hebben alles zelf gepland. Je zus moet dit echt niet aan haar hart laten komen. Dat ze dan alles plant met diegenen die mee willen doen, en wie niet mee denkt en wie niet betaalt moet gewoon niet meegaan!
|
|
Michèle
1-12-2012
|
15-3-2012 9:53:00
Wij hebben dit weekend een vrijgezellen feestje van een goede vriendin van me. We betalen hier 120 euro voor. Heb er geen moment over nagedacht dat dit teveel zou zijn. Tel zelf maar even uit. Een namiddag activiteit (kost al snel 40 euro) , een etentje, nog wat zakcentjes voor het op stap gaan en de drank, eventuele atributen om te verkopen of verkleden of iets dergelijks, en daarbij komt nog dat de 'vrijgezel' zelf niets betaald. Vaak verschuilen mensen zich achter geld, maar die hebben er volgens mij gewoon niet echt veel zin in. Je moet het zien als een leuke dag, ook voor jezelf niet alleen voor de vrijgezel in kwestie. Maar zoiets brengt inderdaad heel vaak spanningen met zich mee.
|
|
tamara
30-3-2012
|
15-3-2012 10:49:42
mijn vrijgezellen stond ook helemaal gepland, van in de namiddag tot in de vroege uurtjes...we zouden met 15 zijn iedereen was samengekomen bij mijn zus, was akkoord over budget en waren allen superenthousiast tot 2 weken voor mijn vrijgezellen... dan hebben er 5 in 1 dag afgebeld, ze zagen het plots toch niet meer zitten, enkel het deel 's avonds wilden er nog 2 van de 5 meedoen, maar 2 dagen later wilden die ook totaal niet meer mee
mijn zus was in alle staten, toen heb ik gezegd van "het moet voor mij niet meer, we gaan wij samen met ons ma en schoonzus dan eens weg en that's it"
ze hebben dan als verrassing nog 3 collega's uitgenodigd die van sinds het begin van het regelen van mijn vrijgezellen, niet hadden afgezegd.
het was een superavond, lekker gegeten, daarna gebowld en dan nog gaan dansen.
het was een kleine groep (7 personen) maar we hebben ons rot geamuseerd.
hou je groep klein, is makkelijker om af te spreken, laat je zus vragen welk bedrag ze willen bijdragen en kijk dan wat je kan doen voor dat bedrag. en al diegene die averechts doen, niks van aantrekken, ik zou dan ook niet meegaan als het hun vrijgezellen is.
|
|
Kristien
25-5-2012
|
15-3-2012 11:52:39
Persoonlijk vind ik dit allemaal heel hoge bedragen: niet iedereen kan zoveel uitgeven op één dag en ik zou het erg vinden dat mensen hierdoor niet zouden meegaan. Bovendien, zoals eerder gezegd, geven al die mensen je ook nog eens een cadeau of geld voor je huwelijk, dus dan wordt het toch heel duur! Stel dat je bv als koppel elk naar de vrijgezellen moet, dan ben je dus al ongeveer 200 euro kwijt minstens. dan nog eens 100 euro voor het feest... Dat is dus 300 euro op één maand. Sommige mensen hebben een inkomen van pakweg 1500 euro per maand, dat is dus één vijfde dat opgaat aan de trouw van vrienden! En in een bepaalde leeftijdscategorie heb je soms meerdere huwelijken per jaar van vrienden...
|
|
rafa
6-5-2011
|
15-3-2012 11:54:50
ik ben nu een vrijgezellen aan het plannen samen met mijn zus voor een vriendin van ons waar wij getuige van zijn..
wij gaan met een 10 vrouwen op weekend van vrijdag tot zondag, en alles samen kost ons dat 150 eu (ik kan hier niet teveel info blootgeven, weet niet of ze ook op dit forum komt :-) er zit in die 150 eu, 2 overnachtingen met ontbijt, middageten, activiteit en avondeten, wat we savond nog opdoen hangt af hoe zuinig wij overdag gaan zijn, maar zal niet meer dan 20 euro zijn wat we nog gaan uitleggen...
bedoel maar je ziet, aan 70 euro kom je snel als je eten en drank erbij rekent
wij hebben nu 3 vrijgezellenfeestje op nog geen jaar tijd gehad, dat van mij zelf , van een vriendin en nu van peggy onze vriendin,
en wij hebben telkens met de volledige groep afgesproken om samen te brainstormen over wat we kunnen doen, budget, wie kan, wat eten... en dan heeft de getuige het verder uit gewerkt
ik en mijn zus zijn er nu op tijd mee begonnen, zodat de mensen die 150 euro ook in schijven konden betalen, wat voor sommigen beter haalbaar was, ze hebben wel al sowieso centen moeten storten voor de t shirten en centen voor voorschot van loge
laat u zus de moed niet zakken en ga dan gewoon iets doen met mensen die wel enthousiast zijn,
|
|
ellen
14-4-2012
|
15-3-2012 12:30:45
Hey,
Persoonlijk vind ik het heel hoge bedragen....
Zelf leg ik ook bij, en heeft mijn zus 55 euro laten betalen.... aan iedereen... ik persoonlijk vond dit al zeer veel dus heb zelf mijn deel betaald en heb ook nog eens 50 euro extra gestort om hen allemaal al eens te laten drinken.... (ik weet is niet de normale gang, maar anders wat gek duur vond ik persoonlijk...)
En voorzie ook drank voor s'avonds... Eerst wat samen drinken... (alcoholisch en niet alcoholisch)
De vrijgezellen van mijn vriendin bedraagde 90 euro de man (was toen nog voltijds student, en dit vond ik toen heel duur, maar had het er super graag voor over....)
Zelf wou ik niet dat het bij mezelf zo hoog op liep...
Veel liefs Ellen
|
|
Jessica
7-9-2012
|
15-3-2012 12:55:38
Uiteindelijk maak je u vrijgezellendag of -avond naar de prijs dat je zelf wilt. Nuja een vrijgezellenavond zit er bij mij niet in, want mijn vriendin van mijn leeftijd zie ik nu al maar 1 keer om de twee maand en andere (oudere) vriendin heeft rugproblemen. En de schoonzus zie ik niet in staat om iets te regelen. Neen, uiteindelijk zit ik zelf met het idee om iets leuks te doen met mijn moeder en dan zal dat ook wel naar de 100 euro gaan.
|
|
veerle
25-5-2012
|
15-3-2012 13:38:25
OOk ik heb te horen gekrege da er mense zijn die ineens ni meer meegaan, maar ik laat het me allemaal ni aan mijn hart komen. De mensen die er wel gaan zijn zijn mensen die oprecht om me geven en me oprecht graag hebben!
van budget weett ik ook niet hoe en wat, maar mij l;ijkt dat niet overderreven veel geld als het eten erin zit. dus jah probeer toch te genieten van jouw vrijgezellendagje!
x
|
|
clara
1-9-2012
|
15-3-2012 14:12:57
Ik heb al vrij veel vrijgezellendagjes gedaan, meestal vanaf vroege namiddag tot de vroege uurtjes en budget zat altijd rond de 80 euro, dus ik denk dat dat echt wel vrij gangbaar is. Meestal waren het groepjes van een tien, max 15 mensen. en ik ben er zeker van dat - tenzij zwangerschappen of ziektes roet in het eten gooien - de mensen die je graag zien, sowieso meegaan en er een leuke dag van proberen te maken!
|
|
Sandra
7-9-2012
|
15-3-2012 15:21:13
Hey,
Ik heb zelf al 3 vrijgezellige dagen georganiseerd :-) en die hebben toen telkens per persoon gemiddeld 85€ gekost voor verschillende activiteiten, eten en drank ook altijd er inbegrepen. Maar het is en blijft wel veel geld...ook omdat je partner dan meestal met de 'mannen' mee gaat...en je dat budget dus x 2 mag doen. De laatste vrijgezelle die ik heb meegedaan heeft ons samen 200€ gekost...en dan moet je naar de trouw en koop je nieuwe kleren en ga je naar de kapper...en geef je nog een centje als cadeau...en dan zit je snel aan 500€ per koppel...in totaal voor een trouw van vrienden... De laatste keer vond ik het er echt over als ik de optelsom maakte :-) en ik hoop dat onze vrienden evenveel moeite doen als er in het verleden van onze kant is gekomen...:-)
En ik hoop ook dat mijn vrijgezelle goed in elkaar steekt...want ik ga anders héél erg ontgoocheld zijn denk ik...:-)
groetjes!!
|
|
jamina
31-8-2012
|
15-3-2012 15:53:52
Zoveel reacties, wow... heb men zus zelf ook effe laten kijken en ze was ontroerd :-)
Uiteindelijk hebben we een oplossing gevonden, hihi en ben er heel blij om... men zusje haar vrijgezellen gaat gewoon door voor mijn kant van de famie en men vriendinnen en de moeilijk mensen (mijn schoonzus en schoonnichtjes) die krijgen een aparte vrijgezellen, dus win win voor iedereen en dubbel feesten voor mezelf... het is idd heel moeilijk om zoveel mensen samen te zetten en dan iedereen gelukkig te maken... Maar ben blij dat bijna iedereen hier wel hetzelfde zegt... Ik begrijp beide kanten, en ben dan ook blij dat ik ze gewoon kan splitsen :-)
Bedankt voor alle reacties en alle raad, het was super om dit allemaal te lezen!!
|
|
Kelly
4-8-2012
|
15-3-2012 16:18:34
Tof dat er een oplossing is gevonden!
Het is allemaal iets, ik heb samen met een vriendin de een vrijgezellen geregeld, afhankelijk van de activiteit kan de prijs erg verschillen. We hadden ipv dingen te verkopen en tshirt gemaakt met vakjes op, de mannen mochten voor 1-2euro een kusje zetten op vakje naar keuze. Dit bracht goed op en daar is ook een deel van de drank mee betaald toen we 's avonds weggingen. Ik denk dat we uiteindelijk toch een 100-130€ per persoon hebben betaald voor de hele dag (make up workshop met extra's voor de bruid, etentje en avondje stappen).
Nu is het haar beurt om iets voor mij te organiseren... Heb 9 personen door gegeven die ik er graag bij wil, je kan natuurlijk altijd meer mensen vragen maar dan is het ook moeilijker om iets te regelen wat iedereen ziet zitten.
Het is JOU vrijgezellen dus je vriendinnen moeten ervoor zorgen dat JIJ het naar je zin gaat hebben. dat lukt het beste met de mensen die je het nauwst aan het hart liggen.
Ik kijk alvast uit naar mijn vrijgezellen want ik ben er 200% zeker van dat ze mij met iets leuks gaan verrassen.
Hopelijk kan je van beide vrijgezellen met volle teugen genieten!
Succes ermee
|
|
Valerie
11-5-2013
|
15-3-2012 18:02:12
Ik heb niet alles hierboven meegelezen, maar je moet wel rekenen dat de verkoop toch ook iets moet opleveren?
Wij gaan altijd van het volgende uit: de kledij + eten is vooraf betaald en ligt op max 30 euro uiteindelijk moeten deze mensen toch ook nog je trouwcadeau betalen é ...
Dan de cadeau'tjes moeten terugverdiend worden door de bruid en met de opbrengst wordt haar eten betaald...
Zo zit het meestal in elkaar bij onze vrijgezellen :)
Wij vertrekken dan ook om 17u meestal naar Brugge en gaan erna meestal naar een fuif waar de mannen erbij komen...
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
15-3-2012 19:42:56
Hey Jamina. De vrijgezellenfeestjes waar wij naartoe gaan lagen steeds tussen de 75 en 100 EUR voor een ganse namiddag en avond en dit per persoon. Het bedrag van jouw zus is dus niet overdreven. Ik geef sommige bruidjes hier wel gelijk dat dit niet voor iedereen even evident is, hoe graag ze er ook willen bij zijn. Het is dus ook niet altijd van slechte wil maar het is niet iets dat mensen graag toegeven. Bij de enige vrijgezelle die ik georganiseerd heb, heb ik de inleg zo laag mogelijk gehouden. Ik had heel veel opdrachten gemaakt die geen geld kosten maar wel heel vermakelijk waren. We zijn de dag geëindigd samen met de mannen. De ouders van de bruid hadden een heerlijk koud buffet ineengebokst en daar hebben we dan ook voor betaald. Ik heb mijn 2 getuiges alvast gevraagd om het klein te houden (geen al te grote groep) en geen extravagante dingen (à la limo en liters bubbels) te plannen. Hét feest wordt tenslotte de big day zelf. Gelukkig zijn jullie er intussen uitgeraakt. Zucht van opluchting en nu uitkijken naar beide feestjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|