Nu Online
Momenteel zijn er 663 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedrag per genodigde?

18-3-2012 16:01:39
Wij zitten een beetje te kijken welke formule we zouden nemen: receptie voor collega's en kennissen en dan avondfeest voor vrienden en familie? Of grootste deel van de vrienden en collega's enzo allemaal pas voor het dessertenbuffet uitnodigen?
Hoe doen jullie dat?
En wat is zo'n beetje het bedrag dat je moet rekenen per genodigde (vind het niet heel duidelijk met al die verschillende formules op websites...)

bedankt!

Jessica
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1547

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik18-3-2012 19:39:28

Hey Jessica.
Dit is een heel moeilijke vraag en ik kan er geen concreet antwoord op geven. Het hangt zo hard af van wat je kiest van formule. Misschien als je je vraag lanceert voor een concrete formule dat we je beter kunnen helpen? Wij vragen onze vrienden op het avond feest mee. De kennissen (en die van onze ouders) zijn meestal al wat ouder en vragen we dus op de receptie (en niet op het dessertbuffet gezien het late uur).
Groetjes
Rebecca

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik18-3-2012 20:27:22

Hey,
Zoals Rebecca al aangeeft, is het niet evident om er een getal op te plakken. Hangt af van je formule en feestzaal/traiteur.
Wij doen het ook meer de klassieke manier : Kennissen en anderen enkel receptie en vrienden en familie voor het avondfeest.
Mijn nichtje heeft het omgekeerde gedaan, enkel dichte familie voor het eten en dan alle anderen uitgenodigd om 21u voor dessertbuffet en dansfeest. Moet toegeven dat dit ook heel leuk was maar de oudere mensen hoorde ik toch zeggen dat ze dit wel laat vonden..
Denk dat je best eerst voor jullie zelf uitmaken wat jullie het leukst vinden en dan eens concreet kijken wat het zou kosten.
Groetjes

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-3-2012 21:15:58

Hey, wij nodigen iedereen uit voor zowel receptie als avondfeest. Wij nodigen geen collega's uit (dat worden gewoon wat hapjes op het werk). Het bedrag per persoon hangt inderdaad af van feestzaal tot feestzaal. Je hebt er die all-in (receptie, eten en drank), 50 euro kosten en je hebt er van 120 euro en meer... Het hangt er dus ook vanaf wat je wilt uitgeven en wat je ervoor verwacht. Om je een idee te geven: Wij geven ons feest in feestzaal Rubenshof te Alken. Wij betalen (receptie, buffet, dessert en drankenforfait) 61.5 euro de man. MAAR zoals eerder al gezegd, dit verschilt enorm van zaal tot zaal en van menu tot menu enz...

Groetjes
Alessia

sarah
13-10-2012
 Meld misbruik18-3-2012 22:45:08

hallo, wij gingen ook eerst collega's e.a. laten aansluiten voor dessertbuffet maar uiteindelijk zijn we voor all in gegaan..zoveel scheelt het niet en zo moet niemand later binnenkomen dan anderen, wij vragen iedereen voor receptie en eten..bij ons komt het met alles erop en eraan( receptie, eten, dessertbuffet en drankforfait tot 5u smorgens) 58 p.p

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik19-3-2012 8:37:59

gezien wij een echt dansfeest willen en de mensen die wij op de receptie zouden uitnodigen allemaal niet-familieleden zijn. hebben wij ervoor gekozen om iedereen naar het dessertenbuffet te laten komen en geen receptie apart te doen.
dit kwam trouwens qua prijs ook ongeveer hetzelfde uit en de mensen krijgen zo veel meer en zijn langer aanwezig.

wij betalen 11 euro pp drankenforfait excl wijnen
en nog is 11 euro pp dessertenbuffet

An
9-6-2012
 Meld misbruik19-3-2012 9:51:59

Wij geven ons feest in Mechelen (De Passade) en doen als volgt:
- enkel receptie: collega's en mijn studievrienden (die komen van redelijk ver, hebben allemaal kindjes, dus ik vrees dat enkel dessertenbuffet voor hen wat laat is). Voor hen betalen we 20,5 euro per persoon.
- receptie, diner aan tafel, dessertenbuffet, drankenforfait voor de ganse avond: familie en gemeenschappellijke vrienden. Voor hen is het 94,7 euro per persoon
- dessertenbuffet en drankenforfait voor het avondfeest: vrienden van de vereniging waar mijn vriend in zit. Voor hen is het 46 euro per persoon.

Zoals hierboven reeds vermeld, hangt het enorm af van zaal- en menu-keuze. Ik heb precies wel de indruk dat wij in een iets duurdere categorie zitten...

Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik19-3-2012 12:23:40

mercikes, en sorry dat mijn initiele vraag wat vaag was :-) wij zitten gewoon nog met heel veel vragen en twijfels :-) volgende week zaterdag gaan we een paar zalen bekijken (rond hasselt) dan zal het wel duidelijker worden.

wij beginnen nu te denken in de richting van:

om 17u start de receptie; iedereen is meteen uitgenodigd. wij trouwen niet voor de kerk dus ongeveer een half uurtje of een uurtje later doen we een soort ceremonie, iets wat we helemaal zelf in elkaar steken en maar een half uurtje duurt. de mensen hebben intussen dus al een drankje. we moeten dan wel aan iedereen duidelijk maken dat ze er om 17u al moeten zijn ivm de ceremonie; niet VANAF 17u :-) daarna nog een uurtje wat drinken en een paar hapjes en daarna schuift iedereen aan tafel.

We gaan misschien met een buffet werken ipv aan tafel te bedienen; dat is losser van sfeer hé. ik had idd al prijzen rond de 60eur p.p. gezien voor het avondfeest, wat dan mogelijk iets duurder wordt met die paar hapjes vooraf.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik19-3-2012 15:32:27

hellow!
wij hebben een aparte receptie, aan 16 euro pp. met 6 hapjes pp.

dan de avondgenodigden: receptie+ eten(voorgerechtenbuffet, hoofdgerechtenbuffet, dessertbuffet) +drank all in tot 5u aan 73 euro pp.
+ kaasschotel snachts aan 5 euro pp. (gaan we niet voor iedereen voorzien)

genodigden voor dessertenbuffet met klein receptietje, 4 hapjes pp., dessertbuffet en drank all in tot 5u aan 30 euro per persoon.

Els
16-6-2012
 Meld misbruik19-3-2012 15:43:41

Ik denk dat het zeker de moeite is om veel zalen en locaties te gaan bekijken en overal prijzen te vragen want er zit veel verschil op. Uiteindelijk betaal je gewoon voor eten, drinken en bediening en wordt er voor de zaal zelf zelden huur aangerekend. Ik was eerst naar een paar gewone feestzalen gaan kijken, maar uiteindelijk hebben we nu een prachtig domein met een kasteeltje, een prak er rond en een kapel er naast waar we de hele dag gebruik van kunnen maken voor ongeveer dezelfde prijs als een 'gewone' feestzaal. Maar het is inderdaad allemaal duur. We dachten eerst van de prijs te drukken door bijvoorbeeld zelf de wijnen te voorzien, maar dat willen de meeste zalen niet natuurlijk of ze vragen kurkgeld per fles waardoor het uiteindelijk toch even duur uitvalt. Veel vragen en vergelijken is mijn tip!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik19-3-2012 15:54:56

Hey,

wij werken zonder receptie, maar met aperitief, en dan warm en koud buffet, en een ijstaart.

Dit alles plus een drankenforfait tot einde feest kost ons 55euro per persoon...
Niet echt veel vonden we :-)

Groetjes

Tabita

Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik19-3-2012 18:17:39

Tabita dat is idd niet veel! waar is jouw feest?

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik19-3-2012 18:33:27

Ons feest is in De Kievit in Kalmthout :-)

Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik19-3-2012 18:45:15

Wij hebben geen aparte receptie, maar wij hebben een formule van 8u.
In de 8u zit een receptie van een uur met warme en koude hapjes, aperitiefdrank
Dan hebben we een warm pastabuffet met 4 soorten pasta's
Daarna is er een bruidstaart en rond 12-1u zijn er nog frietjes of soep.
En gedurende 8 uur is de drank inbegrepen.

In onze prijs zit ook nog zaalversiering, tafelversiering (bloemstukjes),menukaarten, naamkaartjes, en een soort brievenbus/enveloppendoos waarna we het geld nog in een kluis mogen doen.

Dit alles kost ons 42,50 per persoon.

Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik20-3-2012 7:42:55

goh Jolien dat is ook echt niet veel seg. ik ben eens benieuwd; wij hebben zaterdag een aantal afspraken om een paar zalen te gaan bekijken. als het rond de 60eur zit per persoon gaat het nog maar ik lees hier wel andere bedragen ;-)

Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik20-3-2012 7:54:02

Dit is inderdaad niet veel. Dit is bij de Elysee in Genk.

Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik20-3-2012 11:44:27

ooh daar hebben wij ook een afspraak! leuk! :-)

Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik20-3-2012 13:52:43

Het is echt een aanrader! Ze hebben ook iets duurdere menu's, maar de service is top en alles is verzorgd, je moet aan niks denken. Ons feest is natuurlijk nog niet geweest, maar al van veel mensen van Genk gehoord, en heb nog niks negatiefs gehoord.

Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik20-3-2012 14:22:29

ik hoop dat het er ook mooi uitziet; er staan zo weinig foto's op hun site :(

Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik20-3-2012 16:30:19

Het is daar heel mooi, een tip:zaal 2 is de mooiste dus als je kan kiezen :) Wij hadden chance, 4van de5 zalen waren al bezet en juist zaal 2 was nog vrij! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info