TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Fairytale
8-6-2013
|
21-3-2012 20:12:44
En bouwen en de voorbereidingen doen van je trouw kan inderdaad even zwaar doorwegen... het lijkt alsof je geen vat meer hebt die "chaos", kan er mij ook iets bij voorstellen, ik ben ook zelf iemand die structuur nodig heeft en alles één voor één moet doen en geen verschillende dingen te gelijk. Om dingen te regelen moet er inderdaad veel gebeld worden en veel geloopg....
Maar eens de dag er is, ben je des te gelukkiger.
Veel succes nog!
|
|
Eva
23-3-2012
|
21-3-2012 20:19:25
Oh jaaa!! Ik ben alles beu zelfs, 'k heb al vaak gedacht dat hij mij beter nooit had gevraagd. Soms heb ik zelfs geen zin meer in de trouwdag! Maar als eenmaal het zover is, zullen die irritaties allemaal wel verdwijnen ;)
|
|
Linde
26-5-2012
|
21-3-2012 20:19:54
Heel mooi verwoord :). Mijn toekomstige zei een jaar geleden nog dat het beter was om ons huis af te wachten en daarna te trouwen. Juist omdat ik een controlefreak ben :). maar nee, madame wou alles tegelijk.. En nu zitten we ermee! Achja, als we oud zijn, hebben we nog tijd genoeg om te rusten zeker? Linde
|
|
Lilabluestar
14-7-2012
|
21-3-2012 20:43:21
Zooo herkenbaar! Wij zijn ook aan het renoveren (jaar 2 van de 5 ofzo...) én we wonen er ondertussen in (dus bijna letterlijk dweilen met de kraan open...). We willen graag zoveel mogelijk af hebben tegen de trouw omdat toekomstige mij hier komt oppikken. Maar we hebben momenteel even het gevoel dat we compleet uitgeblust gaan zijn tegen onze dag... Maar ok, we hebben ervoor gekozen, nu zullen we het ook maar ondergaan eh? ;) En wat zullen we content zijn als we de blik van onze venten gaan zien wanneer we de deur openen! :) Groetjes!
|
|
Michèle
1-12-2012
|
21-3-2012 20:53:39
Kan me best voorstellen dat het heel erg druk is. Wij hebben eerst verbouwd (of toch de grootste zaken), en regelen nu de trouw. Ik zou het zelf jammer vinden moest ik niet kunnen genieten van de voorbereidingen, deze wil ik graag heel bewust doen. Met de verbouwingen had ik best wel wat stress, nu met de trouw is dit voorlopig nog niet het geval, dit zal nog wel komen eens het dichterbij komt. Met de verbouwingen kon de spanning hier soms wel wat hoger oplopen, omdat we beide op de toppen van onze tenen liepen. Ik hoop dit niet voor te hebben met het dichterbij komen van de trouw. Hopelijk kunnen we dit allemaal rustig en tijdig regelen.
|
|
Patrizia
2-6-2012
|
21-3-2012 20:56:33
Allemaal zeeeeer herkenbaar! Toen mijn verloofde mij ten huwelijk vroeg was ik zo in de wolken, en onmiddellijk beginnen te plannen.... het was een meisjesdroom!! Maar nu ben ik héél eerlijk, en ik ga echt blij zijn als die dag daar is en we daarna ook verder kunnen gaan met ons leven!!! Wij zijn ook nog steeds bezig met verbouwen...deze keer is onze hele tuin aan de beurt! Het is precies een bouwwerf! En natuurlijk wilt mijn verloofde alles nog voor de trouw klaar hebben... t'is echt een chaos! Ondertussen ben ik wel bezig met de rest van de voorbereidingen! Maar het is echt zwaar! Gaan werken, zorgen voor ons dochtertje, dan de werken thuis, het huishouden en dan nog de trouw.... Nee ik ga blij zijn als we eindelijk op vakantie kunnen vertrekken Maar natuurlijk ga ik ook van ons dagje genieten hoor! Ik kijk er superhard naar uit! Groetjesss
|
|
Linde
26-5-2012
|
21-3-2012 20:59:07
@lilabluestar: We geven dan ook nog onze receptie in onze tuin. Dit met de gedachte dat de mensen eindelijk ons levenswerk kunnen zien. We geven ons zelf 1 avond in de week vrij (vandaag dus:)) en voorts zijn we elke dag 's morgens voor het werk en 's avonds na het werk bezig! @Michèle: De discussies zijn hier soms ook niet van de poes :). Roepen, vloeken,.. jaja, maar zoals ze zeggen, verbouwen is een relatietest! Voorlopig gaan we nog slagen :)
Linde
|
|
Jessica
7-7-2012
|
21-3-2012 21:09:00
Ook hier herkenbaar, dan wel op een andere manier. Wij trouwen 7 juli op 26 april en op 12 juni heb ik examen voor mijn werk waar ik eigenlijk absoluut moet door zijn. Maar er is ook nog wel wat dat moet geregeld worden, ik zou aan het knutselen moeten slagen...maar heb precies de fut niet meer... heb zo'n zin in wat rust in mijn hoofd:-)en dan nog de stress van de trouw, komt alles wel goed... pff ik kijk superhard uit naar onze dag, maar hoop dat het snel een twee weken ervoor is.
groetjes
|
|
Lilabluestar
14-7-2012
|
21-3-2012 21:10:03
Ja Linde, dat wou ik ook zooo graag doen, een high tea in onze tuin. Maar het zal er helaas niet van komen... Ik mag al blij zijn als de badkamer tegen dan af is (geen enkel kwaad woord over toekomstige want hij werkt zich een ongeluk). Maar geniet er dan toch maar van! x
|
|
Linde
26-5-2012
|
21-3-2012 21:20:36
Hier wordt het ook nog spannend ze:). We hebben juist bezet, moeten deze week heel ons huis vloeren (!!!!). Hebben nog geen veranda (en die moet er staan voor ze de keuken installeren), er is geen badkamer, wc... allé, er is ook nog wel wat werk hoor :). En dit met nog 65dagen! Als ik de teller hieronder zie, denk ik eerder 'oei, nog Xdagen en dan moet ons huis af zijn' ipv het is bijna onze trouw!
Het doet me deugd te weten dat ik niet de enige ben die met meer dan den trouw bezig is :) Linde
|
|
Evy
1-6-2013
|
21-3-2012 22:27:02
Heel herkenbaar allemaal! Ik ga ook superblij zijn als ons huis eindelijk af is! We doen echt alles zelf, hebben de bouwgrond gekocht in juli 2010 en de ruwbouw is nu zo goed als klaar, half april komen de ramen en kunnen we binnen beginnen. Ik had supergraag dit jaar willen trouwen maar nu ben ik blij dat mijn verloofde me heeft kunnen overtuigen om het pas in 2013 te doen! Er komt zoveel kijken bij de bouw als daar ook nog de volledige trouw bij kwam dan zat ik er nu volledig onderdoor. We bekijken het nu stap voor stap, we hopen rond oktober -november (-december ) te verhuizen en dan heb ik nog tot juni volgend jaar om me te concentreren op de trouw. De belangrijkste dingen (zaal, DJ, fotograaf, videograaf, gemeente) liggen vast maar nu gaan we de rest nog een beetje voor ons uit schuiven. Er staan nog 436 dagen op de trouwaftelkalender maar die van de bouw is nu iets belangrijker. Kop op allemaal! Het lukt ons wel!!!
|
|
Linde
26-5-2012
|
21-3-2012 22:32:03
hey Evy, Wij doen ook letterlijk alles zelf. Een levenswerk zoals ze zeggen. Wees echt blij dat je pas volgend jaar trouwt! Ik heb het serieus onderschat! Linde
|
|
Evelien
14-4-2012
|
22-3-2012 7:40:33
Hey Linde, ben ik blij te lezen dat er nog bruidjes zijn die de voorbereidingen helemaal beu zijn ! Hier van 't zelfde. We zijn verloofd sinds september 2010 en nu mag het er echt wel gaan zijn! We hebben heel veel zelf gedaan en ontworpen, waardoor er toch ettelijke uren, dagen, weken en maanden zijn ingekropen. Daar komt nog bij dat we zoals zowat iedereen hierboven ook ons huis helemaal in orde hebben moeten zetten, met enkele grote structurele verbouwingen, ik gemiddeld 60 uur per week werk en ook op zaterdag, dus het zit me eventjes allemaal heel hoog. Sorry voor het geklaag, maar ben heel blij dat we soms een stoom kunnen aflaten hier op 't trouwforum . Maar ben er zeker van (en dat hoor ik van velen) dat op de trouwdag alle stress van je afvalt en dat het dan eindelijk genieten is! Liefs, Evelien
|
|
Sandra
7-9-2012
|
22-3-2012 8:41:41
Hallo Linde,
Ik heb begin deze maand gezegd tegen mijn verloofde dat mijn 'trouwgezichtje' kapot is :-) hehe...ik kon in het begin zo glinsterende ogen krijgen als ik aan de trouw dacht...en dat was niet meer het geval :-). Ik heb ook veel geregeld tijdens de eerste 3 maanden en nu slabakt alles en is het zo wachten...nog eens iets doen...wachten...mss nog eens iets bestellen...maar het 'spannende' is er zo precies af. En waar ik vooral over denk: ik heb alles goed voorbereid en ben zo bang dat de dag zelf toch nog teleurstellend gaat zijn...dat er mensen lastig gaan doen van de suite enz...en dat ik mij ga ergeren die dag :-) omdat ik alles té perfect wil.
Dus, herkenbaar...maar bon...nog 169 dagen...komt wel goed :-)!
Trek het je niet te veel aan...concentreer u nog maar op de verbouwingen en de trouw zal wel loslopen ;-)!
groetjes
|
|
Tine
26-5-2012
|
22-3-2012 8:52:11
Hallo Linde,
ik tel samen met je af tot 26/5 en ik zal ook blij zijn dat de datum er is. Gelukkig zijn onze verbouwingen vorig jaar afgerond maar de laatste afwerkingen blijven maar liggen. Voor de trouw zelf ben ik het geregel eerlijk gezegd ook een beetje beu. Vooral het feit dat mijn hubbie to be al die stress niet snapt. Uitnodigingen, dagplanning kan hem absoluut niet boeien .... Typisch waarschijnlijk maar voor mij wel eens frustrerend!!
|
|
Syrie
31-3-2012
|
22-3-2012 9:04:29
Hallo medebruidjes,
Hier nog zo eentje. Met nog 9 dagen op de teller, word ik bijna onnozel. Ik heb het ook gehad met de voorbereiding. En die laatste dagen lijken niet vooruit te gaan. Ook wij zijn aan het bouwen, we hebben een job en een bijberoep, dus ook allemaal een beetje teveel van het goede. Ik denk ook dat ik er teveel van verwacht en heb schrik dat ik ontgoocheld ga zijn. Blijkbaar doorstaan we allemaal hetzelfde, wat me dan toch wel weer wat geruststelt! :)
Maar zoals iedereen hier zegt, de dag zelf zal voor ieder van ons de mooiste dag van ons leven worden!
|
|
Linsey
2-6-2012
|
22-3-2012 9:25:42
Dan moet je eens trouwplannen combineren met 3 kindjes das ook een geweldige Om die reden ben ik best blij dat we 'maar kort' verloofd zijn, ik kan alleen maar regelen en regelen en regelen en niet afwachten (gelukkig maar of ik begon aan alles te twijfelen, das nu al limiet) Maar ik begrijp best het punt waarop je 'het beu' bent... Veel succes nog met 'de laatste loodjes'
|
|
Sophie
2-6-2012
|
22-3-2012 10:41:29
Ook hier een zeer herkenbaar verhaal.
Vorig jaar huis gekocht en sinds 20 april aant verbouwen. Van juni wonen we er ook in met onze 2 zonen. Mijn ventje in spe doet alles zelf, voor en na zijn job als zelfstandige electricien, Ik kan helaas amper helpen omdat ik met een spierziekte en cvs zit.
Ook al bijna een jaar aan het plannen voor onze trouw Ondertussen ben ik ook auto-rijlessen aan het volgen, wat voor mij heel intensief is.
Onze 2 zonen sporten ook, dus van de ene naar de andere sport. We zouden alle bei is graag een weekje niets MOETEN doen,
Ach ja, zal allemaal wel goed komen zeker
Sterkte nog allemaal xxx
|
|
Crystal
12-5-2012
|
22-3-2012 12:39:54
Ja het is een heel project! Het ene moment zie ik alles perfect zitten en het andere moment schiet ik in paniek. We hebben 2 kinderen en daar moeten we telkens een babysit voor vragen (zoals voor bij de info-avond of de ondertrouw), ofwel moeten ze telkens mee om trouwringen of decoratie uit te zoeken en dat worden ze snel beu. Ondertussen hebben we ook al een paar "perikelen" gehad zoals familieleden die extra mensen wilden uitnodigen e.d. dus het brengt toch wat meer teweeg dan gedacht! Ook hier succes gewenst aan iedereen!
|
|
Marga
7-7-2012
|
22-3-2012 13:08:01
Of je kan ook trouwplannen combineren met een voltijdse job, een lerarenopleiding in het volwassenenonderwijs en de zoektocht naar een huis. Oh ja en in de tussentijd tracht ik nog op zoek te gaan naar een andere job... Kortom een beetje alles combineren wat er te combineren valt, behalve kinderen dan. Ik had nooit gedacht van mezelf dat ik ooit zo gek zou worden om dit te proberen, maar blijkbaar heb ik mezelf maar weer eens verkeerdelijk ingeschat. Gelukkig loopt mijn stage (lerarenopleiding) eind deze maand op zijn einde, wat me een heleboel zorgen zal gaan besparen. Tegen dan kan ik me wat meer op de trouw gaan storten, want die lijkt alsmaar dichter te komen zonder dat ik het besef.
|
|
Marga
7-7-2012
|
22-3-2012 13:14:02
Even een woordje van moed: jullie zijn overigens allemaal fantastisch om nog maar ene poging te ondernemen dit allemaal te combineren. We overleven het wel en alls komt goed ;-)
|
|
Ann
9-6-2012
|
22-3-2012 16:04:16
Hier enkel worries over den trouw (huisje gebouwd en is al klaar, kindjes zijn al gekocht, etc....). Ik heb nog wel een communiefeest een maand ervoor. maar ik heb een fantastische zus en moeder die mij met alles helpen.Ik zal toch ook blij zijn als alles vlekkeloos verloopt en achter de rug zal zijn. Ik weet het wel je moet genieten, maar ik ben ook een controlefreak. Ik had dat gevoel met ons huis, kiezen kiezen en kiezen, op het einde heeft Johan alles mee bepaald omdat ik het kiezen zo beu was.
|
|
dorien
5-5-2012
|
22-3-2012 17:42:25
ik denk juist dat ik de tijd nadien mij zal ergeren dat ik niets meer kan doen :s
|
|
Valerie
11-5-2013
|
22-3-2012 18:00:39
Super herkenbaar.. jammer genoeg moet ik nog langer wachten op ons huwelijk :(
|
|
Ylenia
18-8-2012
|
23-3-2012 10:08:16
Dag meiden!
Ook ik zal het de komende kleine vijf maand nog superdruk hebben... Mijn vriend vroeg me in juni 2010 nadat ik mijn academische bachelor behaald had, onder de toren van Pisa ten huwelijk om voldoende tijd te voorzien om alles te kunnen regelen. Ik studeer dit jaar af en we trouwen in augustus. Dat was van begin af aan het plan en ik heb omwille van de lange verloving nog geen echte stress gehad...
Op 12 juni mijn stagepresentatie, op 20 juni een examen, op 22 juni het huwelijk van mijn neef in Italië (vlug even over en weer) en de week erna mijn masterproefverdediging.
Ik ga echter op 1 mei al full-time in het werkveld aan de slag dus zal ik de laatste twee maand van mijn opleiding als werkstudent doorgaan. We zijn ook bezig met ons huis op te knappen en zijn van plan om in april nog te verhuizen.
Het wordt ongetwijfeld superdruk, ik heb het gevoel dat ons leven aan 200 km per uur gaat de laatste weken, maar ik heb er zeker geen spijt van. Ik kijk uit naar de grote dag omdat het echt onze dag wordt, volledig zoals wij twee het willen. Maar we kijken nog meer uit naar het getrouwde leven erna. Dat begrijp ik maar al te goed!
Heel veel succes dames en als het even wat te veel wordt, kruip dan gewoon bij jullie ventje in de zetel en geniet van een rustig avondje...
Liefs,
Ylenia
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|