Terug naar overzicht
Hey,Wij moeten volgende week ook naar de pastoor voor ons eerste gesprek. Dus ik ga hier ook eventjes volgen.Ik had de volgende vragen al in men hoofd:- welke teksten mogen voorgelezen worden (ik wil zoveel mogelijk laten voorlezen)- Hoeveel liedjes moeten we kiezen- Hoeveel rijen stoelen in de kerk (voor de bloemen en ballonnen)- Mag er een hond in de kerk (we zouden graag onze hond de ringen laten brengen aangezien we geen bruidskindjes hebben)- Moet de kaars op voorhand in de kerk zijn of breng je die de moment zelf meeZover ben ik al, maar wss ben ik nog vragen vergeten hoor.Groetjes Anneken
Hallo,wij zijn toevallig vandaag voor 'het onthaal' bij de pastoor geweest.... Vandaag enkele formaliteiten vervult zoals naam bruid en bruidegom, datum huwelijk, doopdatums (zoeken zij op, maar het is belangrijk te weten waar en eventueel wanneer jullie gedoopt werden)...Daar wij pas volgend jaar in juni trouwen, volgt 'de ondertrouw' pas in december...we kregen wel al een voorsmaakje van wat het inhoud:De pastoor zij ons er toch wel een 2-tal uur voor uit te trekken...er zal eerst een soort 'levenwandel/verhaal' verteld worden, dan volgen allerlei vragen in de trend van: Waarom willen jullie een kerkelijk huwelijk (volgens de Bijbel? Welke waarden vinden jullie belangrijk in geloof? Waar heb je deze waarden vandaan?...tot slot wist hij ons te melden, dat we ons het best hierop kunnen voorbereiden door wekelijks eens een uurtje naar de mis te gaan...kwestie dat het gesprek vlot kon verlopen... Als slot zouden we dan eens kijken naar het misboekje enzo...Kortom: 'helemaal ouderwets erover vonden wij!', maar blijkbaar heel belengrijk als je voor de kerk wil trouwen...Veel geluk! Laat me iets weten hoe het geweest is!Xxx